AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #81 Skrevet 25. november 2017 DU TRENGER IKKE Å ROPE! Kontakt banken. Noen har 24/7 på nett. Vet at sparebank1 har det. Logg inn på nettbank også velg chat. Så får du hjelp raskt. Anonymkode: 8b6e4...8e1
Gjest Optimo Skrevet 25. november 2017 #82 Skrevet 25. november 2017 Ringer du banken vil de såklart si at du må betale tilbake, og hjelpe deg med det. Men jeg lurer på om du faktisk må det? Det kan godt hende, men jeg klarte ikke å google meg til noen solid kilde på det. Bare masse synsing. Skulle gjerne sett paragrafen som sier du skal.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #83 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, Guile skrev: Ringer du banken vil de såklart si at du må betale tilbake, og hjelpe deg med det. Men jeg lurer på om du faktisk må det? Det kan godt hende, men jeg klarte ikke å google meg til noen solid kilde på det. Bare masse synsing. Skulle gjerne sett paragrafen som sier du skal. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Åssen går det TS? Anonymkode: 1fec8...caa Hei! Greia er at jeg vet ikke annet foreløpig enn at jeg har fått opp Nav abetal. Jeg er ung uføre 100 prosent, og har tenkt å fundert frem og tilbake om det kan være en slags etterbetaling med ung uføre tillegg. Jeg gikk før på arbeidsavklaringspenger, og det er må et år siden jeg ble innvilget ufør. Det spesielle er også at overføringen er flere ganger etter hverandre, i mindre beløp. Det kan være feil fra nav, men dette Mp jeg selvsagt finne ut av! Anonymkode: 57228...cf6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #84 Skrevet 25. november 2017 TS. Er det i banken din du ser at det er flere ganger etter hverandre de beløpene kommer? Er det samme beløp hver gang? Eller er det på din side på NAV du har sett? Hvis du ikke har vært innom NAV så hadde jeg rådet deg til å logge inn der og se hva det gjelder. Du kan også sende melding til NAV og spørre dem siden det kommer fra dem. Anonymkode: a466d...80a 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 25. november 2017 #85 Skrevet 25. november 2017 (endret) Dersom pengene er overført ifra NAV er det lett å sjekke under "dine utbetalinger". Går du på ung ufør så kan det vera etterbetalinger. Endret 25. november 2017 av Anonym Bruker
Gjest Optimo Skrevet 25. november 2017 #86 Skrevet 25. november 2017 Er det fra NAV? Da rører du ikke en krone før du har snakket med dem. Staten kødder du ikke med. De skal ha igjen pengene sine hvis de gjør feil, der er det ingen nåde..
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #87 Skrevet 25. november 2017 Hadde satt de på høyrentekonto og tjent renter på de. Så hadde jeg ventet på en henvendelse om å betale det tilbake og da hadde jeg gjort det og beholdt rentene. At noen sender penger feil til meg betyr ikke at jeg må kontakte banken og drive å styre med dette. Anonymkode: 29f2f...46f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #88 Skrevet 25. november 2017 Snakk med nav før noen andre. Om nav har gjort en feil så er det uansett din feil om du bruker dem, staten er jævler. Så ta kontakt med dem på mandag, banken kan ikke hjelpe deg når det er nav som er utbetaler. Anonymkode: 74ac9...326 1
Centrino Skrevet 25. november 2017 #89 Skrevet 25. november 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Greia er at jeg vet ikke annet foreløpig enn at jeg har fått opp Nav abetal. Jeg er ung uføre 100 prosent, og har tenkt å fundert frem og tilbake om det kan være en slags etterbetaling med ung uføre tillegg. Jeg gikk før på arbeidsavklaringspenger, og det er må et år siden jeg ble innvilget ufør. Det spesielle er også at overføringen er flere ganger etter hverandre, i mindre beløp. Det kan være feil fra nav, men dette Mp jeg selvsagt finne ut av! Anonymkode: 57228...cf6 Her har du nok fått etterbetaling på unguføre tillegget. Fikk deler av etterbetalingen selv i oktober (9 mnd etter innvilgelsen av tillegget). Inne på navsiden er utbetalingen delt opp per mnd den gjelder for, derfor mange små summer. 1
Apis Skrevet 25. november 2017 #90 Skrevet 25. november 2017 7 timer siden, GauteS skrev: 80 000 på konto i DNB i 3 dager blir 67 øre. Det vil du ringe og etterlyse, onkel Skrue? Vis ikke de 80000 hadde forsvunnet på mandag, hun skulle ringe da vet du, Sherlock
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #91 Skrevet 26. november 2017 Kan noen svare meg på hva Nav abetal vil innebære? Jeg har sjekket alt jeg kommer over, å må bare vente til morgendagen med å ringe banken og Nav. Men Det står "overføring innland nav abetal" Merkelig at det ikke står noe i melding, inbox eller noe om hvorfor jeg mottok disse summene! Er selvsagt redd nav kan ha gjort en kjempe tabbe, men samtidig så begynner jeg å lure på om jeg kan ha rett på en slags etterbetaling som ung ufør. Kommer det mer informasjon opp i morgen? I og med at det har vært helg og sånt. Anonymkode: 57228...cf6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #92 Skrevet 26. november 2017 Og veldig merkelig at JEG ikke har fått beskjed av Nav og saksbehandler i så fall! Anonymkode: 57228...cf6
daemonia Skrevet 26. november 2017 #93 Skrevet 26. november 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og veldig merkelig at JEG ikke har fått beskjed av Nav og saksbehandler i så fall! Anonymkode: 57228...cf6 NAV sender ikke noe varsel om utbetaliner i posten. Som så mange andre sier her så må du logge inn på nav.no og sjekke den fanen som heter "Dine utbetalinger". Der får du svaret. Så lenge du akkurat har fått innvilget ung ufør er det en etterbetaling. Jeg vet om andre som også har fått store summer nå i senere tid, og da var det etterbetaling. Slutt å stress, drit i banken inntil videre, og logg inn på NAV så får du slappet av de siste timene av helga. De er ikke noen grunn til å styre så veldig når det står hvor det kommer fra i nettbanken. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #94 Skrevet 26. november 2017 20 timer siden, Guile skrev: Ringer du banken vil de såklart si at du må betale tilbake, og hjelpe deg med det. Men jeg lurer på om du faktisk må det? Det kan godt hende, men jeg klarte ikke å google meg til noen solid kilde på det. Bare masse synsing. Skulle gjerne sett paragrafen som sier du skal. Det er fordi det ikke finnes en bestemt lovbestemmelse hvor det står, men at regelen følger av såkalt ulovfestet rett (som er like bindende som lovparagrafer). Du kan google condictio indebiti (alternativt tilbakesøking) om du er interessert i jussen:) Anonymkode: fbf1d...10b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #95 Skrevet 26. november 2017 Er dette virkelig ett spørsmål? Overfør pengene. Jeg hadde hvertfall aldri hatt samvittighet til å ta de, men så leverer jeg inn en 500 lapp til betjeningen i matbutikken om jeg finner. Hadde aldri kost meg med de pengene likevel. Anonymkode: bfe52...a9f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #96 Skrevet 26. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan noen svare meg på hva Nav abetal vil innebære? Jeg har sjekket alt jeg kommer over, å må bare vente til morgendagen med å ringe banken og Nav. Men Det står "overføring innland nav abetal" Merkelig at det ikke står noe i melding, inbox eller noe om hvorfor jeg mottok disse summene! Er selvsagt redd nav kan ha gjort en kjempe tabbe, men samtidig så begynner jeg å lure på om jeg kan ha rett på en slags etterbetaling som ung ufør. Kommer det mer informasjon opp i morgen? I og med at det har vært helg og sånt. Anonymkode: 57228...cf6 Har du sjekket om det ligger et nytt vedtak på din side på nav? Anonymkode: e3a61...0b7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #97 Skrevet 26. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette virkelig ett spørsmål? Overfør pengene. Jeg hadde hvertfall aldri hatt samvittighet til å ta de, men så leverer jeg inn en 500 lapp til betjeningen i matbutikken om jeg finner. Hadde aldri kost meg med de pengene likevel. Anonymkode: bfe52...a9f Såklart er det et spørsmål! Det er snakk om endel penger her, å penger jeg mer enn noe annet hadde trengt å ikke minst spare! Har aldri tenkt å TA penger som er mine. Så take it easy. Anonymkode: 57228...cf6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #98 Skrevet 26. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Såklart er det et spørsmål! Det er snakk om endel penger her, å penger jeg mer enn noe annet hadde trengt å ikke minst spare! Har aldri tenkt å TA penger som er mine. Så take it easy. Anonymkode: 57228...cf6 Som ikke er mine. Men det vet vi ikke svaret på foreløpig! Anonymkode: 57228...cf6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #99 Skrevet 26. november 2017 2 timer siden, daemonia skrev: NAV sender ikke noe varsel om utbetaliner i posten. Som så mange andre sier her så må du logge inn på nav.no og sjekke den fanen som heter "Dine utbetalinger". Der får du svaret. Så lenge du akkurat har fått innvilget ung ufør er det en etterbetaling. Jeg vet om andre som også har fått store summer nå i senere tid, og da var det etterbetaling. Slutt å stress, drit i banken inntil videre, og logg inn på NAV så får du slappet av de siste timene av helga. De er ikke noen grunn til å styre så veldig når det står hvor det kommer fra i nettbanken. Jeg har sjekket inne på mitt nav, og utbetalinger. Det har ikke kommet frem noe. Kun inne på konto, avsender Nav abetal. Derfor tar jeg kontakt i morgen. Takk for svar! Anonymkode: 57228...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #100 Skrevet 26. november 2017 Spennende dette! Håper det viser seg å være dine penger ts Anonymkode: fda33...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå