Gå til innhold

NOEN HAR OVERFØRT 80 000 INN PÅ KONTO VED FEIL!

Anbefalte innlegg

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det KAN jo være en gammel slektning som gir en tidlig julegave? 😁

Anonymkode: c23ba...b95

Da burde det opplyses hvertfall.

Tror jeg hadde fått åndenød om det plutselig sto 80 000 på min konto uten at jeg var blitt advart om det først. Jeg sjekker alltid med banken selv på mindre beløp som 100 kr. Liker virkelig ikke at det kommer inn penger jeg ikke vet hvor kommer fra. Gave eller ei.

Skrevet

Har nå fått opp at det står Nav abetal. Noen som vet hva dette er? Jeg er i Nav, å mottar uførepensjon 100 %.

Anonymkode: 57228...cf6

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nå fått opp at det står Nav abetal. Noen som vet hva dette er? Jeg er i Nav, å mottar uførepensjon 100 %.

Gjett

Anonymkode: 480bd...609

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjett

Anonymkode: 480bd...609

Herlighet. Ikke engang jeg vet hva det vil si så hvordan kan du si ts skal gjette?

Skrevet

Helt på tryne svar fra den enkelte her! Er ikke interessert i å gjette.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Logg inn på nav.no og trykk deg inn på ''dine utbetalinger''. Der vil det nok stå spesifisert hva det er dersom det var meningen at du skulle ha de. Har du søkt om ung ufør tillegg eller noe, at du får det etterbetalt? 

Anonymkode: e35c3...67b

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ved å stjele? 

Anonymkode: 74ac9...326

Om jeg har lite penger så hadde jeg lett stjelt om muligheten var der og jeg ikke ville bli tatt, ja. Om jeg har behagelig mengde penger, så hadde jeg levert dem tilbake. Som sagt, moral er for de rike. De som har mye har råd til å gi fra seg penger

Anonymkode: 04c3e...3b9

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge Brreg.no  er dette en underenhet av NAV - mest sannsynlig de som driver med utbetalinger. Så her er det godt mulig du har fått en etterbetaling du ikke har regnet med. Sjekk med NAV at det er rett før du bruker pengene. NAV kan også gjøre feil, og de er nå svært hissige på å inndra pengene igjen dersom de gjør feil.

Du skal jo også få en eller annen form for beskrivelse i post/e-post om hva utbetalingen gjelder dersom den er korrekt.

Skrevet

Antakelig er det en etterbetaling etter du har fått innvilget. De skal vel betale for den tiden det tok for å få innvilget søknaden, men det tar gjerne mer tid enn å starte de ordinære utbetalingene. 

Skrevet

Har du søkt om unguføretillegget?

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finner'n er vinner'n! :nigo:

Anonymkode: 23ced...625

Man kan havne i fengsel hvis man ikke gir beskjed og bruker dem.

Anonymkode: a3980...719

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk eier faen meg ikke skam.... 

ts du sier så klart ifra til banken. Noe annet er uhørt. En feil kan skje alle, å det å gjøre seg til tyv for noe sånt er jo helt sykt

Hørte om en som brukte opp alle pengene og hun måte betale dem tilbake. Ble mange år slitt.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte om en som brukte opp alle pengene og hun måte betale dem tilbake. Ble mange år slitt.

Nettop. Å det kan det umulig være verdt, uansett hvor blakk man er på det punktet

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

BRUK PENGENE! ja de fleste hadde nok gitt de tilbake, men vi mennesker er forskjellige!

Jeg hadde brukt dem med en gang og tatt ut i kontanter :) 

Anonymkode: 5e8b8...c3c

Da er man ikke den skarpeste kniven i skuffa .Man må betale tilbake kanskje fengsel tatt for svindel

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du isåfall fått temmelig mye penger på en gang! :P

Anonymkode: 7656b...be4

Annonse
Skrevet

Åssen går det TS?

Anonymkode: 1fec8...caa

Skrevet
19 hours ago, Apis said:

Tenker uansett banken flytter pengene fra kontoen mandag, men du får beholde rentene, vis ikke ringer du selvsagt

80 000 på konto i DNB i 3 dager blir 67 øre. Det vil du ringe og etterlyse, onkel Skrue?

• Liker 6
Skrevet

Nå har jeg googlet opp og ned rundt problemstillingen. Jeg ser det ofte blir trukket frem at du kan få krav om tilbakebetaling, men flere artikler der bankfolk uttaler seg sier også at du er avhengig av at mottakeren er grei hvis du kludrer til en betaling. Motstridende informasjon, altså.

Hadde vært artig å vite jussen her. Er det en advokat i salen? (nei, ikke du som sov deg gjennom et år med rettslære på vgs. En ordentlig jurist) 

Skrevet
På 24.11.2017 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Jeg trenger litt hjelp fra dere å råd og deres meninger. Sjekket kontoen min i dag, å det stod at jeg plutselig hadde fått inn penger fra noen som har ført inn feil. Jeg har tenkt å ringe banken, men synes også at dette er litt den som har ført over feil, sin skyld!

Hvordan fungerer dette?

Åh, unnskyld! Det er mine penger. Du trenger ikke ringe banken din. Du kan få kontonummeret mitt å overføre de til så glemmer vi dette!

Anonymkode: b7938...c4d

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åssen går det TS?

Anonymkode: 1fec8...caa

Takk som spør.  Nei,  det går bra men dette ligger på meg.  Ringt banken men ikke kommet igjennom. Så tar kontakt på mandag! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...