Gå til innhold

NOEN HAR OVERFØRT 80 000 INN PÅ KONTO VED FEIL!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper jeg aldri får penger på min konto ved feiltakelse, høres jo egentlig ganske skummelt ut :overrasket:

Jeg hadde jo selvfølgelig ringt banken for å høre med de, det er jo rette moralske tingen å gjøre! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, Carrot said:

Å vurdere gjøre seg til "Kjeltring" for så lite? Virkelig? Hadde jeg ikke orket leve med.. Hvis det var millioner derimot, da kan man være litt "skurk" :fnise:  kanskje man kunne insistert på 10% finnerlønn :laugh: 

Seriøst - kontakt banken!

På AAP er 80 000 mer enn hva jeg klarer spare i løpet av et helt år. Moral er for de rike

Når det er sagt, så tviler jeg på de fleste slipper unna med feil overføring til bankkonto

Anonymkode: 04c3e...3b9

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
2 timer siden, Emilie88 skrev:

Veldig fristende å beholde pengene, skal lett innrømme det! Men det går bare ut over meg selv.  Har ikke fått opp navn foreløpig! Bare de ikke trekker av mine penger.. kan banken finne ut hvor de kommer fra før avsender er kommet frem?

Jeg hadde glatt beholdt dem hadde det ikke vært for at banken garantert finner det ut og krever de tilbake. 

En venninne fikk 10000 ved en feil og hadde det veldig moro med pengene, men det var ikke fullt så moro når banken ringte halvannen måned senere og alle pengene var brukt opp...

Eventuellt kan du sette pengene tilside mens du venter på at de skal finne det ut. Finner de det ikke ut innen regnskapsåret 2018 er omme så har noen gjort en feil de ikke fant ut av og pengene er dine.

Og jada, min moral er ikke all verdens....

Skrevet
12 minutter siden, Mrs.Purdey said:

Jeg hadde glatt beholdt dem hadde det ikke vært for at banken garantert finner det ut og krever de tilbake. 

En venninne fikk 10000 ved en feil og hadde det veldig moro med pengene, men det var ikke fullt så moro når banken ringte halvannen måned senere og alle pengene var brukt opp...

Eventuellt kan du sette pengene tilside mens du venter på at de skal finne det ut. Finner de det ikke ut innen regnskapsåret 2018 er omme så har noen gjort en feil de ikke fant ut av og pengene er dine.

Og jada, min moral er ikke all verdens....

enig, jeg hadde avventet og så hvis ingen spurte etter pengene behold.

Anonymkode: 24fde...1bc

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke 10 prosent finnerlønn????

• Liker 1
Skrevet

Folk eier faen meg ikke skam.... 

ts du sier så klart ifra til banken. Noe annet er uhørt. En feil kan skje alle, å det å gjøre seg til tyv for noe sånt er jo helt sykt

Anonymkode: 74ac9...326

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, rorodinbåt skrev:

Jeg tenkte akkurat samme tanken!

Anonymkode: e35c3...67b

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts du sier så klart ifra til banken. Noe annet er uhørt. En feil kan skje alle, å det å gjøre seg til tyv for noe sånt er jo helt sykt

Jeg sitter her og tenker, hva hvis de 80000 var en forskudd på noen arv fra en gammel slektning? Måtte vært utrolig kjipt å miste det.

Skrevet
5 minutter siden, yeans skrev:

Jeg sitter her og tenker, hva hvis de 80000 var en forskudd på noen arv fra en gammel slektning? Måtte vært utrolig kjipt å miste det.

Da skal man finne ut av det FØR man bruker ei krone 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja sykt å ønske litt økonomisk romslighet

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, yeans skrev:

Det finner man jo ut av når man kontakter banken. Det er ikke slik at man mister forskudd på arv bare fordi man sier ifra. 

Anonymkode: f7d14...99b

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal man finne ut av det FØR man bruker ei krone 

Jeg mente ikke at det var kjipt for ts. Jeg mente for slektningen og den som skulle motta det.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja sykt å ønske litt økonomisk romslighet

Ved å stjele? 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, yeans skrev:

Jeg mente ikke at det var kjipt for ts. Jeg mente for slektningen og den som skulle motta det.

Ja det kan også være at en person venter på betaling for noe h*n har solgt på grunn av helt råtten økonomi, å nå før jul hadde de pengene sikkert kommet il nytte hos den som faktisk eier pengene.

Gjest Blondie65
Skrevet

Tenk hvis det var dine penger som du enten hadde betalt feil eller skulle motta og som aldri kom frem. 

Selvsagt undersøker du med banken hvem som har sendt pengene og hvordan de kan føres tilbake dit de hører hjemme.

Skrevet

Jeg hadde ventet noen dager til navnet på sender hadde kommet opp. 

Så hadde jeg kontaktet banken.

Og deretter personen som sikkert vil ha pengen tilbake. 

Så hadde jeg overført alt tilbake igjen. 

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å gjort noe annet. 

Anonymkode: 048f0...ce3

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Jeg trenger litt hjelp fra dere å råd og deres meninger. Sjekket kontoen min i dag, å det stod at jeg plutselig hadde fått inn penger fra noen som har ført inn feil. Jeg har tenkt å ringe banken, men synes også at dette er litt den som har ført over feil, sin skyld!

Hvordan fungerer dette?

Anonymkode: 57228...cf6

Lat som ingen ting, og se hva som skjer. 

Jeg hadde en avsluttet konto. Sto ca 20 kr der. Byttet bank. Tilfeldigvis oppdaget jeg den etter tre år. Der sto det masse penger. Ringte banken ...fikk ikke takk engang. Angrer

Anonymkode: 0ba82...385

• Liker 3
Skrevet

Det KAN jo være en gammel slektning som gir en tidlig julegave? 😁

Anonymkode: c23ba...b95

Skrevet
3 timer siden, rorodinbåt skrev:

Finnerlønn? Ts har jo ikke funnet de - noen har gjort en feil, og ført penger inn på hans/hennes konto. 

Ts; ring banken og få ordnet opp i det. Karma har en tendens til å bite en i baken. 

Anonymkode: 8263e...ccc

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...