Gå til innhold

Ta somac etter man har spist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med Det? Legen så jeg fint kunne ta de på ettermiddagen selv om jeg hadde spist og/eller rett før jeg spiste. Vet at virkningen først kommer etter et par dager .. 

Anonymkode: e663e...b79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint om du begynner nå. Det gjør ingen skade, og hvis du har mye plager er det best å starte medisineringen jo før jo heller. I fortsettelsen kan du ta dem en time før måltid (f.eks før du går på badet om morgenen e.l.). 

Anonymkode: 5d40f...3bb

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint om du begynner nå. Det gjør ingen skade, og hvis du har mye plager er det best å starte medisineringen jo før jo heller. I fortsettelsen kan du ta dem en time før måltid (f.eks før du går på badet om morgenen e.l.). 

Anonymkode: 5d40f...3bb

Pleier å gjøre det men nå har jeg hatt en grei periode, men så kommer mensen og så blir det helt rot... :P Men da tar jeg en.

Skrevet

Det beste er og ta de på morgenen 1 time før du spiser. Det står på pakningsvedlegget. Jeg går på Somac kur selv nå. Da får de sjans og virke. Viktig og lese bruksanvisning når man får nye medisiner. 

Anonymkode: ee7fc...922

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er og ta de på morgenen 1 time før du spiser. Det står på pakningsvedlegget. Jeg går på Somac kur selv nå. Da får de sjans og virke. Viktig og lese bruksanvisning når man får nye medisiner. 

Anonymkode: ee7fc...922

Fullt klar over det, har tatt de til og i fra i over et år. :) Det jeg lurte på var om det funket greit å ta de etter man har spist  siden legen sa det men regner ikke med legen har personlig erfaring. Fikk beskjed om at jeg kunne ta som jeg ville. Ville bare høre andre sine erfaringer som har tatt dem etter at de har spist. 

• Liker 1
Skrevet

Les på felleskstalogen.no 

De virker i løpet av 30 minutter mener jeg, enten du tar dem før eller etter mat. Mulig du får litt forsinket virkning om du tar dem etter mat. Men det viktigste er at du tar dem til omtrent samme tid på døgnet.

Anonymkode: bb426...34e

Skrevet

Grunnen til at man helst bør ta dem før et måltid er fordi de skal jo dempe magesyren som produseres når du spiser. Om du tar dem på full mage vil det ta mye lenger tid før de begynner å virke.

Anonymkode: 73027...309

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege/farmasøyt

Vennlig hilsen

Blod, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...