Gå til innhold

I noen kulturer lærer de jenter å prostituere seg tidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

KORTFILM: 19 år gamle Ada tilbringer sommeren på en norsk campingplass med tanten sin. Der skal hun læres opp til å bli prostituert.

Camping er vist ved en rekke filmfestivaler i inn- og utland og har også hentet hjem flere internasjonale priser.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/oRLL2B/Kortfilmen-Campingliv-Tanten-larer-henne-a-selge-sex

I noen kulturer lærer kvinnene tidlig å bruke sin seksualitet til å tjene penger på menn. Hva ellers er nytt? Film på linken over. Kos dere!

Anonymkode: daae4...825

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke helt? Det gikk jo bra? Så hvorfor sluttet det med... på den måten som det gjorde?

Anonymkode: 82818...ebb

Skrevet

Ja fikk hun jobb i kiosken?

Skrevet

Jeg forstår heller ikke, det endte jo godt?

Anonymkode: 0b661...1b8

Skrevet

Merkelig hvordan man kan vokse opp i Øst-Europa uten å vite at det er "vår kultur" å lære jenter å bli prostituerte. Men fint at det finnes nordmenn og andre som informerer oss om det.

Anonymkode: a5188...018

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig hvordan man kan vokse opp i Øst-Europa uten å vite at det er "vår kultur" å lære jenter å bli prostituerte. Men fint at det finnes nordmenn og andre som informerer oss om det.

Det er jo litt forskjell på kulturene i de forskjellige delene av Øst-Europa. Jeg tror de var polske for øvrig. Det hørtes polsk ut.

Skrevet

Se heller filmen Lipstick Under My Burkha dere

Anonymkode: b3bb6...fbb

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo litt forskjell på kulturene i de forskjellige delene av Øst-Europa. Jeg tror de var polske for øvrig. Det hørtes polsk ut.

Jeg er ikke polsk, men vet nok om Polen og tør å hevde at det ikke er deres kultur heller. Det er en ting at det finnes problemer og utfordringer blant de fattigste og svakeste, men å si at det er en del av kultur er utrolig stigmatiserende og urettferdig. Men det er ikke noe nytt at vestlige har veldig ensidig syn på resten av verden.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke polsk, men vet nok om Polen og tør å hevde at det ikke er deres kultur heller. Det er en ting at det finnes problemer og utfordringer blant de fattigste og svakeste, men å si at det er en del av kultur er utrolig stigmatiserende og urettferdig. Men det er ikke noe nytt at vestlige har veldig ensidig syn på resten av verden.

Enig med deg.

Jeg er øst-europeisk, og har slektninger i flere land. Vi blir faen ikke lært opp til å være være prostituerte! Har venninner fra Polen, Russland, Tjekkia, Slovakia ++ Ingen av disse prostituerer seg!

Anonymkode: 9e478...c71

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig med deg.

Jeg er øst-europeisk, og har slektninger i flere land. Vi blir faen ikke lært opp til å være være prostituerte! Har venninner fra Polen, Russland, Tjekkia, Slovakia ++ Ingen av disse prostituerer seg!

Jeg vet det. Som jeg sa, det er en ting å belyse utfordringer de svakeste i samfunnet møter, men det er noe heeelt annet å hevde det er en del av kultur. Jeg bare skjønner ikke hvorfor vestlige gjør det, forstår de ikke at det blodig urettferdig..tydeligvis ikke

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Men nå blir jo noen kvinner i fra Øst-Europa lært opp til å være prostituerte. Det er jo massevis av Øst-Europeeiske prostituerte kvinner over hele Europa, inkludert Oslo. Aldri sett Lilya 4ever?

http://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/from-eastern-europe-to-slavery-nearly-half-1456060

Jeg kan bare gjenta en gang til:det er en ting å belyse problemer de svakeste og fattigste møter i Øst-Europa (og menneskehandel er en av den). Men det er noe helt annet å si at det er "en kultur å lære jenter å prostituere seg tidlig" (noe som er bare tull). Hvis du ikke ser forskjell, kan jeg ikke hjelpe deg.

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår heller ikke, det endte jo godt?

Anonymkode: 0b661...1b8

Hvordan endte det godt? Du fikk med deg at mannen også kjøpte sex med henne? Og at han etterpå sa hun fikk jobben når datteren hans kom, som en unnskyldning på hvorfor den andre jenta var der? 

Anonymkode: 79563...b76

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg.

Jeg har vært i Ykraina (vennetur). Det var flust av prostituerte der! De var pågående og slitsomme. Vi ble advart av menn vi pratet med mot å bruke noen av de, for det er visst nok vanlig at de har en haug med sykdommer. Det er veldig vanlig med prostituerte i de delene av Europa, om du ikke visste det. Dessverre. 

Anonymkode: 892c7...f74

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært i Ykraina (vennetur). Det var flust av prostituerte der! De var pågående og slitsomme. Vi ble advart av menn vi pratet med mot å bruke noen av de, for det er visst nok vanlig at de har en haug med sykdommer. Det er veldig vanlig med prostituerte i de delene av Europa, om du ikke visste det. Dessverre. 

Du og andre bare skjønner ikke hva vi prøver å si.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du og andre bare skjønner ikke hva vi prøver å si.

At det ikke er prostituerte i Øst-Europa? Men det er det jo faktisk! Jeg har vært der og sett det selv. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

At det ikke er prostituerte i Øst-Europa? Men det er det jo faktisk! Jeg har vært der og sett det selv. 

Herregud, er det det jeg sier?Gidder ikke å skrive noe mer, bare gjenntar det jeg skrev før:

Det er en ting å belyse problemer de svakeste og fattigste møter i Øst-Europa (og menneskehandel er en av den). Men det er noe helt annet å si at det er "en kultur å lære jenter å prostituere seg tidlig", som om det er liksom vanlig og akseptert ting. Hvis du ikke ser forskjell, kan jeg ikke hjelpe deg.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens norske eskorte-jenter blir sett på som sikkert modige og selvstendige. Norsk politi forteller om en grenseløs sex-kultur blant ungdom, der utveksling av kroppsvæsker brukes som valuta. Norske menn som er sexturister, eller bestiller overgrep over nettet, man får 5 år for grove overgrep fordi dakars, han må tilbake til samfunnet. Joda, jeg har sett prostituerte, jeg har sett eldre menn ed yngre kvinner i dyre biler i dette landet, men er det så mye bedre i Norge, der kvinner er sinte fordi pappapermen økes så ammingen må avsluttes tidligere, pluss det andre grumset jeg nevnte?

Anonymkode: e065f...53a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...