AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 Jeg har så tørre hender og har over lengre tid vært mye flinkere enn før til å smøre meg, men de blir aldri bra uansett. Jeg synes jeg har prøvd det meste av kremer, men ingenting reparerer hendene mine er gir noen langvarig effekt. Har noen tips eller erfaringer å dele? Blir kjempetakknemlig for svar! Anonymkode: 31dce...dcd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Hvilke kremer har du prøvd? Hør med apoteket, og styr unna både dagligvarebutikkmerkene og apotekenes egne billig-merker. Kjøp hansker, og smør inn hendene med et tykt lag før du legger deg. Sov med hansker på over. Og unngå å vaske deg unødvendig mye, også å sprite hendene for mye. (selvsagt skal man vaske seg etter dobesøk, før matlaging, osv, men man trenger ikke stå og skrubbe hendene i kjempevarmt vann unødvendig ofte). Anonymkode: cd9b1...35c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 Og bruk vindtette hansker, ikke minst, når du er ute. Selv om det egentlig er såpass varmt at andre går uten. Jeg får tørr hud om jeg går uten hansker i temperatur under 10 grader. Anonymkode: cd9b1...35c 1
Antoinette Skrevet 24. november 2017 #4 Skrevet 24. november 2017 Loccitane håndkrem er helt super. Smør lite og ofte. Ikke bruk utørrende håndsåpe, jeg bruker Loccitane også her. Bruk oppvaskhansker til oppvask og rengjøring og vær flink med hansker/vanter når du er ute. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #5 Skrevet 24. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke kremer har du prøvd? Hør med apoteket, og styr unna både dagligvarebutikkmerkene og apotekenes egne billig-merker. Kjøp hansker, og smør inn hendene med et tykt lag før du legger deg. Sov med hansker på over. Og unngå å vaske deg unødvendig mye, også å sprite hendene for mye. (selvsagt skal man vaske seg etter dobesøk, før matlaging, osv, men man trenger ikke stå og skrubbe hendene i kjempevarmt vann unødvendig ofte). Anonymkode: cd9b1...35c Tusen takk for svar. Jeg har prøvd "det meste" fra apoteket: Eucerin, LaRoche,Avene, Miniderm, Canoderm, Apobase, Locobase Repair. Og så har jeg prøvd Hemp fra The Body Shop og L'occitane og flere. Jeg smører meg alltid godt før jeg legger meg og flere ganger daglig Anonymkode: 31dce...dcd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #6 Skrevet 24. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Jeg har prøvd "det meste" fra apoteket: Eucerin, LaRoche,Avene, Miniderm, Canoderm, Apobase, Locobase Repair. Og så har jeg prøvd Hemp fra The Body Shop og L'occitane og flere. Jeg smører meg alltid godt før jeg legger meg og flere ganger daglig Anonymkode: 31dce...dcd Jeg bruker Decubal. Den er skikkelig god og feit, og er den som hjelper best for meg. Jeg er også sånn som sprekker opp og blør av tørrhet om jeg ikke får smurt meg nok, og det er så langt den beste kremen jeg har prøvd. Anonymkode: cd9b1...35c 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #7 Skrevet 24. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Decubal. Den er skikkelig god og feit, og er den som hjelper best for meg. Jeg er også sånn som sprekker opp og blør av tørrhet om jeg ikke får smurt meg nok, og det er så langt den beste kremen jeg har prøvd. Anonymkode: cd9b1...35c Jeg brukte faktisk decubal før og syntes jeg hadde effekt av den, så den får jeg prøve igjen! Hvilken av kremene brukte du? Jeg brukte den hvite og grå tuben som heter lipid cream eller noe sånt. TS Anonymkode: 31dce...dcd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #8 Skrevet 24. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte faktisk decubal før og syntes jeg hadde effekt av den, så den får jeg prøve igjen! Hvilken av kremene brukte du? Jeg brukte den hvite og grå tuben som heter lipid cream eller noe sånt. TS Anonymkode: 31dce...dcd Jeg bruker den hvite. Den synes jeg er best. Pleier hamstre når de har tilbud på apoteket Anonymkode: cd9b1...35c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #9 Skrevet 24. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker den hvite. Den synes jeg er best. Pleier hamstre når de har tilbud på apoteket Anonymkode: cd9b1...35c Er det den hvite original clinic cream eller lipid cream? Jeg har kun prøvd lipid cream Anonymkode: 31dce...dcd
Meadow Skrevet 24. november 2017 #10 Skrevet 24. november 2017 Ta en kikk i baby-hyllen på matbutikken, Natusan baby intensive care repair cream! Urolig bra på tørre hender, og veldig billig.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #11 Skrevet 24. november 2017 Carbaderm bruker jeg, kjøpes på apotek. Er også ofte tørr på hendene, men bruker jeg den og smører meg 2-3 ganger den dagen, så er jeg fin igjen Anonymkode: 46727...c75
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #12 Skrevet 24. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Jeg har prøvd "det meste" fra apoteket: Eucerin, LaRoche,Avene, Miniderm, Canoderm, Apobase, Locobase Repair. Og så har jeg prøvd Hemp fra The Body Shop og L'occitane og flere. Jeg smører meg alltid godt før jeg legger meg og flere ganger daglig Anonymkode: 31dce...dcd Skal du få noen varig effekt må du smøre hver dag og flere ganger for dagen. At Locobase Repair ikke hjelper er nokså utrolig. Det er den kremen med mest fett og pleiestoffer som brukes ved ekstrem tørr hud. Den må du minimum smøre deg med to ganger for dagen og over flere uker uten stopp for å se effekt. Noen må og ha spesialsåpe/olje til å vaske hendene med i tillegg til at de må smøre seg etter hver håndvask. Så her er det bare tålmodighet, smøring og hendene i vindtette votter før du går ut som kan hjelpe deg. Alternativet er at du må gå til behandling på en hudpoliklinikk for behandling med spesialmaskiner inntil du blir bedre og må drive intenst smøreregime selv. Anonymkode: d5b33...c9b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #13 Skrevet 25. november 2017 Jeg har hender som lett blir knusktørre, flasser og sprekker. Ikke få år jeg har hatt blødende sprekker overalt. Vasker og antibacer hendene mye, så det hjelper nok ikke på. Jeg har best erfaring med kremen working hands, kjøpt på iherb. Superuglamorøs, stygg grønn boks, billig, og lukter nesten ikke noe (ikke et typisk produkt jeg ville gått for, mao😂), men er så glad i den kremen, jeg har ikke blødd på hendene de siste to vinterene, og selv om jeg fortsatt flasser litt inni hendene til tider, er det sååå mye bedre. Jeg har tidligere prøvd alt mulig, fra apotek og parfymere, helsekost, bodyshop etc, og aldri funnet noe som funker. L’occitane kommer på en god andreplass hos meg, forresten😊 Anonymkode: 4033e...bda
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #14 Skrevet 25. november 2017 Bruker utrolig- salven. Den er det beste jeg har brukt. Anonymkode: 6fef5...e24
Gjest Mass Skrevet 25. november 2017 #15 Skrevet 25. november 2017 Har du prøvd Locobase repair for ekstra tørre hender? De har to typer, så lurte på hvilken av dem du hadde prøvd. Jeg har også sånne supertørre hender som ikke tar til seg noe av håndkremene selv hvor varmt folk har snakket om dem, men Locobasen var det eneste som bedret det for meg. Når det var som verst og eksemaktig det første året jeg ble plaget med dette fikk jeg kortison som hjalp. Jeg ødela normalfloraen i hendene fordi at jeg vasket dem ekstremt mye. Hadde paranoia mot bakterier i det første svangerskapet så vasket dem konstant. Smører du jevnlig? Smører du før du legger deg om kvelden (da reparerer huden best) ? Bruker du såpe for sensitiv hud?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #16 Skrevet 25. november 2017 Det som funket her var kuldekrem når jeg gikk ut. De er så fete. Hadde jeg hendene i vann, så brukte jeg engangshansker. Hadde babyolje på hendene hele tiden i hanskene. Mye fukt og olje gjorde jobben. Hadde prøvd alt av kremer før det. Anonymkode: b3af4...80e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #17 Skrevet 25. november 2017 Håper det er greit at jeg "kupper" tråden litt her med et spørsmål til selv om jeg ikke er TS. Jeg er tørr bare oppå hendene og det blir bare klissete hvis jeg smører inni henda, men hva kan jeg og hvordan kan jeg smøre meg på de tørre "overhendene" mine? Anonymkode: ced6a...118
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #18 Skrevet 25. november 2017 16 minutter siden, Mass skrev: Har du prøvd Locobase repair for ekstra tørre hender? De har to typer, så lurte på hvilken av dem du hadde prøvd. Jeg har også sånne supertørre hender som ikke tar til seg noe av håndkremene selv hvor varmt folk har snakket om dem, men Locobasen var det eneste som bedret det for meg. Når det var som verst og eksemaktig det første året jeg ble plaget med dette fikk jeg kortison som hjalp. Jeg ødela normalfloraen i hendene fordi at jeg vasket dem ekstremt mye. Hadde paranoia mot bakterier i det første svangerskapet så vasket dem konstant. Smører du jevnlig? Smører du før du legger deg om kvelden (da reparerer huden best) ? Bruker du såpe for sensitiv hud? Kan du hjelpe meg littmher? Jeg har ikke fått med meg at der finnes to typer Locobase repair. Lokobase feit krem kjenne rjeg til. https://www.vitusapotek.no/locobase-repair-100-ml-/p/909956?source=googleps&gclid=EAIaIQobChMIkJm6ss3a1wIVkpkbCh0A1g83EAQYASABEgJYhfD_BwE Jeg har vært alvorlig brannskadet på den ene hånden. Uten L R i ettertid så hadde dette vært mye verre enn det er med grundig daglig smøring. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som funket her var kuldekrem når jeg gikk ut. De er så fete. Hadde jeg hendene i vann, så brukte jeg engangshansker. Hadde babyolje på hendene hele tiden i hanskene. Mye fukt og olje gjorde jobben. Hadde prøvd alt av kremer før det. Anonymkode: b3af4...80e Olje skader mer enn det pleier sår hud. Det legger lokk på den helende prosessen forid huden ikke får puste. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper det er greit at jeg "kupper" tråden litt her med et spørsmål til selv om jeg ikke er TS. Jeg er tørr bare oppå hendene og det blir bare klissete hvis jeg smører inni henda, men hva kan jeg og hvordan kan jeg smøre meg på de tørre "overhendene" mine? Anonymkode: ced6a...118 Du trykker ut krem på toppen av håndbaken og smører begge oversidene av hendene med hverandre, eller bruker en slikkepott fra kjøkkenet til smørehjelper. Men la slikkepotten slippe å komme tilbake i kjøkkenskuffen etter endt smøreoppdrag. Anonymkode: d5b33...c9b
Gjest Mass Skrevet 25. november 2017 #19 Skrevet 25. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du hjelpe meg littmher? Jeg har ikke fått med meg at der finnes to typer Locobase repair. Lokobase feit krem kjenne rjeg til. https://www.vitusapotek.no/locobase-repair-100-ml-/p/909956?source=googleps&gclid=EAIaIQobChMIkJm6ss3a1wIVkpkbCh0A1g83EAQYASABEgJYhfD_BwE Jeg har vært alvorlig brannskadet på den ene hånden. Uten L R i ettertid så hadde dette vært mye verre enn det er med grundig daglig smøring. Anonymkode: d5b33...c9b Aaah den med fet krem heter ikke Repair. Beklager, jeg blander litt her. Trodde de begge var Repair. Men Repair har to forskjellige farger....? Oransje og rød?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #20 Skrevet 25. november 2017 Viktig å bruke en god krem, men det ingen nevner her er at du bør bytte såpe! Det meste av såper og shampoer inneholder sls som er et sulfat, dette er en ingrediens som er billig å tilsette i såper og får de til å skumme. Dette stoffet kam skape irritasjon selv i lave konsentrasjoner som svie, tørr hud og eksem. Jeg anbefaler å bruke rudolph care sin som er til hender og kropp som er uten dette stoffet! Jeg er hudpleier og har også utdanning innenfor helse. Dette stoffet er ikke nedbrytbart i hverken menneskekroppen eller naturen. Rudolph Care benytter istedet noe som er fra innsiden av kokosnøtt som får såpen til å skumme. Anonymkode: b27c4...65f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå