Gå til innhold

Holde meg våken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nesten ikke sovet i natt, vært våken siden klokken 6, og merker at jeg sliter med å holde meg våken. Men for at jeg ikke skal snu døgnet, så må jeg jo det. Trenger derfor tips til å holde meg våken. Ute er det kaldt og storm, og da blir jeg bare megatrøtt når jeg kommer inn igjen, så det går ikke å gå ut. 

Anonymkode: f6bea...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bidra i alle de forskjellige telle-trådene her på forumet? :nisse:

Da har du vel litt tidsfordriv til kvelden kommer, og du kan legge deg for å sove...  

Anonymkode: c05db...da9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å bidra i alle de forskjellige telle-trådene her på forumet? :nisse:

Da har du vel litt tidsfordriv til kvelden kommer, og du kan legge deg for å sove...  

Anonymkode: c05db...da9

hahah, ja da skulle jeg nok fått tida til å gå. 

Har prøvd å lese, men klarer ikke helt å konsentrere meg. Serier/film går greit, men det blir man vel egentlig trøttere av. 

Skrevet

Sov i 15 minutter. Da er det enklere å holde seg våken lengeeee. Men bare 15-25 min. Ikke mer!!!! 

Anonymkode: 0f28b...165

Skrevet

Sov i 15 minutter. Da er det enklere å holde seg våken lengeeee. Men bare 15-25 min. Ikke mer!!!! 

Klarer ikke våkne. 

Skrevet

Gå ut, og hold deg aktiv. Frisk luft og dagslys hjelper på å holde en våken. Nå er det snart slutt på dagslyset, men du kan likevel få deg frisk luft og være i bevegelse. 

Telletråder er vel det mest søvndyssende jeg kan tenke meg... 

Anonymkode: 87d9f...268

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gå ut, og hold deg aktiv. Frisk luft og dagslys hjelper på å holde en våken. Nå er det snart slutt på dagslyset, men du kan likevel få deg frisk luft og være i bevegelse. 

Telletråder er vel det mest søvndyssende jeg kan tenke meg... 

Som sagt er det kaldt og storm ute. Mørkt er det også. Orker ikke å være ute i mange timer. 

Skrevet

Som sagt er det kaldt og storm ute. Mørkt er det også. Orker ikke å være ute i mange timer. 

Om det er kaldt og storm er det jo enda enklere å holde seg våken om du går ut... Du MÅ ikke være ute i mange timer, men bare en halvtimes tur kan friske deg opp nok til at du våkner litt. Om du bare vil sitte som en potet, så blir du bare søvnigere. 

Tren inne, da om du er allergisk mot litt vær. 

Skrevet

Om det er kaldt og storm er det jo enda enklere å holde seg våken om du går ut... Du MÅ ikke være ute i mange timer, men bare en halvtimes tur kan friske deg opp nok til at du våkner litt. Om du bare vil sitte som en potet, så blir du bare søvnigere. 

Tren inne, da om du er allergisk mot litt vær. 

Leser du ikke hva jeg skriver. Hvis jeg går ut i kulda, så hjelper det der og da, men jeg blir bare enda trøttere når jeg kommer inn igjen i varmen. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser du ikke hva jeg skriver. Hvis jeg går ut i kulda, så hjelper det der og da, men jeg blir bare enda trøttere når jeg kommer inn igjen i varmen. 

Åpne opp alle vinduer og slå av ovnen! Da blir det vanskelig å sove! :fnise:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åpne opp alle vinduer og slå av ovnen! Da blir det vanskelig å sove! :fnise:

hahah uff, ja, men det er faktisk ganske kaldt her nå. Har skrudd ned varmen. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Drikker du en kopp sterk kaffe bør det hjelpe. Men vet jo ikke om du liker det da. Er enig med deg at i å gå ut for så å komme inn i varmen igjen er å be om og sovne.

Du kan sette deg ned og skrive opp alt som er bra og mindre bra hos deg og venner. Jeg bruker å skrive selv når jeg er trøtt. Døgner på grunn av jobb iblant,og skriver masse rart. Eller så ser jeg på humorserier. Vet ikke om dette var så nyttige tips,men jeg gjorde et forsøk :-)

Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Drikker du en kopp sterk kaffe bør det hjelpe. Men vet jo ikke om du liker det da. Er enig med deg at i å gå ut for så å komme inn i varmen igjen er å be om og sovne.

Du kan sette deg ned og skrive opp alt som er bra og mindre bra hos deg og venner. Jeg bruker å skrive selv når jeg er trøtt. Døgner på grunn av jobb iblant,og skriver masse rart. Eller så ser jeg på humorserier. Vet ikke om dette var så nyttige tips,men jeg gjorde et forsøk :-)

Humorserier var kanskje ikke så dumt. Det er muligens ikke like søvndyssende som dramaserier :)

Skrevet

Spill et spill. Bråkemusikk på full guffe. Rydd i skuffer og skap.

Skrevet
Akkurat nå, Tillion skrev:

Spill et spill. Bråkemusikk på full guffe. Rydd i skuffer og skap.

Bor på 12m2 hybel, så er ikke så mye å rydde, og høy musikk går heller ikke. Men kanskje jeg skal spille sims, hehe :) Lenge siden jeg har gjort det, og da går tida fort! 

Skrevet

Tror kanskje du skal tenke omvendt. Hvordan sovne, når du ikke er veldig trøtt.

Melatonin eller sovepiller funker ganske greit.

Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Tror kanskje du skal tenke omvendt. Hvordan sovne, når du ikke er veldig trøtt.

Melatonin eller sovepiller funker ganske greit.

Joda, har tenkt på det, men akkurat nå var det liksom det her som var greia. 

Får man kjøpt melatonin reseptfritt? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Joda, har tenkt på det, men akkurat nå var det liksom det her som var greia. 

Sosemikkel.

(Nei, ikke helt pent å kalle deg det, men det er ikke neger.)

Skrevet
4 minutter siden, T-Rex skrev:

Sosemikkel.

(Nei, ikke helt pent å kalle deg det, men det er ikke neger.)

Kan du svare på det jeg spurte om? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kan du svare på det jeg spurte om? 

Nei, jeg kan ikke det. Jeg klarer ikke å holde meg våken. Jeg klarte, med megen møye, en soloppgangsknute i russetida. Og det var det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...