*SOL* Skrevet 29. januar 2005 #1 Skrevet 29. januar 2005 Vil spise Empanadas i kveld og har søkt litt rundt på nettet etter gode oppskrifter. Lurer bare på om noen her inne har en vidunderoppskrift å dele med seg. Vist ikke kommer jeg til å kjøre denne versjonen i kveld: DEIG: 7 dl hvetemel 1/2 ts salt 125g marg 1 dl vann egg til pensling FYLL: 1 ss hakka paprika rød 2 ss olje 4 stk finhakka løk 1/2 ss hver av chili pulver, spisskumin, og oregano 600 g grovmalt kjøttdeig 3 stk hardkokte egg 20 stk svarte oliven u stein 1/2 dl oppbløtet og hakka rosiner Stekes ved 200 grader c Gleder meg til i kveld jeg..
Brunhilde Skrevet 29. januar 2005 #2 Skrevet 29. januar 2005 Syns oppskriften ser bra ut, jeg. Ville nok byttet margarin ut med matfett, men det er vel smak og behag.
*SOL* Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2005 Takk skal du ha Brunhilde for ditt engasjement:) Pleier alltid å bruke margarin jeg eller meierismør. Kan jo springe søndagstur i morra vist jeg gidder. Eller så kan jeg og mannen trene i kveld.
Brunhilde Skrevet 29. januar 2005 #4 Skrevet 29. januar 2005 Og grunnen til din spydige kommentar var hva? Jogg når og hvor du vil for meg, men ekte empanadas skal lages med matfett i deigen, at du velger noe annet er opp til deg.
Arkana Skrevet 29. januar 2005 #5 Skrevet 29. januar 2005 Jeg pleier ha i en frisk hakket chili også, gir litt annen smak enn chilipulver. Og så har vi i kokte moste poteter også, og hvitløk.
*SOL* Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2005 ..chili og hvitløk er notert! Og jeg ville overhode ikke virke spydig, Brunhilde. Beklager vist ordvalget mitt fikk deg til å tro det. Takk for svar begge to.
*SOL* Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2005 PUH...godt du ikke er streng lenger. Goood helg :brunette:
*SOL* Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2005 mmmm..mmmmmmmm..mmmmm...ååå..mmmååååå, som i Herbellife reklamen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå