hanniz Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 Jeg skal ha en muntlig presentasjon om fordeler ved abort og komplikasjone ved det. Så jeg valgte å fortelle om bl.a. abort når barnet har tegn på down syndrom. Er det noen som har noen erfaring eller noen meninger om det de vil dele? Eller om reglene rundt det.
stan Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Etter ultralydundersøkelsen får man en utskrift med en sannsynlighet for at barnet har downs. I vårt tilfelle var det 16 %. Jeg vet ikke hvordan det er når tallet er høyere? Om det da blir gitt veiledning? Tilbud om ytterligere undersøkelser? Men til sist er det foreldrene, mor, som sitter med valget.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 De med downs er unger for alltid. Når du selv er 70 må du kanskje passe på en utagerende sønn som er 50 år gammel og 80 kg og fremdeles et barn i hodet. Sier seg selv at det er slitsomt. Fordeler med abort.. Jeg husker da jeg selv var tenåring og jeg synes graviditet var dritskummelt og ekkelt, og ikke minst urettferdig og invaderende. Hadde jeg blitt gravid da hadde jeg tatt abort på egenhånd om jeg ikke fikk tatt abort på sykehus. En fordel er jentunger som ikke tar i bruk strikkepinner. Befolkningskontroll (befolkningen andre steder i verden er helt ute av kontroll) Ved voldtekt. Familieplanlegging. Anonymkode: 95cf3...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå