Gå til innhold

Vask dassen etter deg!

Fremhevede innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, NotNaomi skrev:

For en holdning a gitt ! Det er jo mennesker som bruker doen etter deg , og selv om renholdere gjør en jobb , så går det faktisk an å ta litt hensyn ! Hvorfor spruter det sjøvann over alt ?? Da får du lære deg hvordan det unngås. En over her har gitt deg nyttige tips. 

Jeg jobbet som renholder på flere utesteder da jeg studerte. Jeg ble herdet kan du trygt si , men der er folk fulle og sånn sett " unnskyldt ". Men ellers så fatter jeg ikke at folk ikke er mer renslige og har litt mer omtanke for andre. Både hensyn til neste som skal bruke doen og også renholdere !

Ikke sjøvann :-D ble feil der gitt. Hadde det enda vært så vel :-D

Videoannonse
Annonse
Gjest Axl Rose
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Turn off når kjæreste ikke vasker vekk bæsjen sin. Får så sykt lite lyst til å ligge.

Anonymkode: 9fa63...538

Vasker vekk bæsjen sin:fnise:

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan bremsespor nedi dassen være et problem? Skal man ta nedi der, eller?

Anonymkode: a0cca...2f8

Vet du hva dette er? CILb_FHUMAAKXDh.jpg

Anonymkode: 81347...1d3

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal medgi at jeg ikke gidder stå der med dobørste på jobben, med dovann sprutende over alt. Det er vaskedamer her og rengjør annen hver morgen. De får faktisk betalt for å gjøre en jobb. Så hvorfor skal jeg gidde når jeg har annet jeg må få gjort?

Anonymkode: f2b2e...edc

Eh, folkeskikk? Den som søler noe tørker det opp, den som driter ned dassen skrubber det bort. 

Anonymkode: 2f4a3...472

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også at det er irriterende og ikke minst ekkelt når noen har forlatt toalettet skittent. Desverre er de fleste offentlige toalettene ikke de reneste.

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe stas å komme inn på do og bli møtt av "suvenirer" etter den som var der inne sist. Det burde ikke være så utrolig vanskelig å bruke dobørsten etter bruk. 

• Liker 1
Skrevet

Lagde en tråd om sånn ca det samme temaet. Om folk som skitner til offentlige toaletter. 

Fikk aldri noe svar for jeg forstår fortsatt ikke hva som får folk til å gjøre noe sånt. 

Anonymkode: be23f...fea

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som renholder og jeg fatter ikke at det er mulig å drite på hele doen. Vi som må vaske vekk avføringen din er mennesker, ikke roboter. 

Ikke særlig digg å spise lunsj etter å ha skrubbet vekk avføring fra hele doen. Klarer du ikke å treffe dassen så får du la være å gå på do. Fysj.

Anonymkode: 81296...5de

Du får finne deg en annen jobb om du er for fin til å gjøre det sjefen din betaler deg for.

Jeg er sykepleier, og jeg vasker mye verre ting iløpet av en dag enn et tilgriset toalett. Det er en del av min jobb, og jeg har ingen problemer med å spise lunsj etterpå. Når jeg spiser fokuserer jeg på maten, ikke det jeg gjorde for 2 timer siden. Har forøvrig også vasket skitne toaletter iløpet av en arbeidsdag, selv om det per definisjon ikke er min jobb å skure dass. 

Du får lese deg litt opp på hvilke ulike mageplager folk kan stri med. Ikke alle har fast og tørr avføring skjønner du. Det kan være mange grunner til at toalettet ser slik ut.

Du får skaffe deg en annen jobb eller lære deg å takle arbeidsoppgavene du er satt til å gjøre. 

Anonymkode: b6a8c...718

• Liker 2
Skrevet

På den ene arbeidsplassen min har vi ikke vaskepersonell, så vi er selv ansvarlig for å vaske toalettene. En gang var det et åpent, brukt bind som hadde ligget på toppen av bosset i flere uker. Alt annet var blitt vasket, men ingen hadde tømt bosset. 

Sjefen skrev en melding til oss om at vi måtte se og ta ansvar og tømme bosset. Jeg svarte med at hun som hadde lagt et åpent blodig bind på toppen av bosset kanskje burde ta ansvar for akkurat det. 

Bosset ble tømt til slutt, men jeg vet ikke av hvem. 

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Axl Rose skrev:

Jeg hater offentlig do for de er som oftest ekle. Det vil de alltid være. Skjønner ikke at noen orker å ha det som jobb å vaske dritten etter folk. Blir kvalm av tanken, men godt dere finnes så doene kan bli rene av og til. Jeg har vært grisete selv å pissa på gulv og vegg, men da var jeg full og forbanna:fnise: Stakkars vaskedamer/menn.

Om det er sånn du blir i fylla anbefaler jeg deg å gå på vannvogna. 

Anonymkode: cce9f...427

Skrevet

*Urk!*  >_<  

Opp i gjennom tror jeg jeg har sett det meste, og jeg synes det er  >_<  Jeg var på et kurs over noen dager en gang og en av doene så ikke ut. Renholderne der satte opp en plakat med bilde av hvordan man skal sitte på toalettet, ettersom det nå er slik at en del fra andre kulturer gjør fra seg på andre måter enn det vi gjør. Og at man må trekke ned etter å ha gjort sitt fornødne. Det er som regel ikke sånn at doen renser seg selv :blink: 

Gjest Axl Rose
Skrevet

Om det er sånn du blir i fylla anbefaler jeg deg å gå på vannvogna. 

Hva er vannvogna?

Skrevet

Ja, det er nasty! Og ikke bare på offentlig toalett, men hjemme og... Fatter ikke hvorfor folk ikke rengjør etter seg? Er det ikke ekkelt å etterlate doen full av bæsj? Enn hvis noen går inn rett etter deg? Jeg synes jo det er flaut, så jeg skyller ned og bruker dobørst! Hjemme og! 

Sov en del hos noen familiemedlemmer av eksen min, og å gå på do der var ikke gøy. De vasket ikke doen på noen bad og de hadde ikke bare bremsespor, men var full av avføring i vannet + opp gjennom doen. Hadde vært flau hvis doen min så sånn ut! Fysj. 

Vanlig hygiene kan være greit å ta med seg i livet. Tenker jeg! :)

• Liker 2
Skrevet

Ungene i barnehagen lærer å gjøre dette. Det er jo en naturlig del av et dobesøk. 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får finne deg en annen jobb om du er for fin til å gjøre det sjefen din betaler deg for.

Jeg er sykepleier, og jeg vasker mye verre ting iløpet av en dag enn et tilgriset toalett. Det er en del av min jobb, og jeg har ingen problemer med å spise lunsj etterpå. Når jeg spiser fokuserer jeg på maten, ikke det jeg gjorde for 2 timer siden. Har forøvrig også vasket skitne toaletter iløpet av en arbeidsdag, selv om det per definisjon ikke er min jobb å skure dass. 

Du får lese deg litt opp på hvilke ulike mageplager folk kan stri med. Ikke alle har fast og tørr avføring skjønner du. Det kan være mange grunner til at toalettet ser slik ut.

Du får skaffe deg en annen jobb eller lære deg å takle arbeidsoppgavene du er satt til å gjøre. 

Anonymkode: b6a8c...718

Men uansett burde vel folk lære seg å drite i doen og ikke på doringen og i alle kriker og kroker? Selv om man har problemer med tarmen så er man vel fortsatt i stand til å vaske doen etter seg? Oppegående voksne mennesker, tarmsyndrom eller ei, burde kunne klare å bæsje i do og ikke på doringen og lokket og bør bruke børsten etterpå.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett burde vel folk lære seg å drite i doen og ikke på doringen og i alle kriker og kroker? Selv om man har problemer med tarmen så er man vel fortsatt i stand til å vaske doen etter seg? Oppegående voksne mennesker, tarmsyndrom eller ei, burde kunne klare å bæsje i do og ikke på doringen og lokket og bør bruke børsten etterpå.

Jeg påpeker igjen at det ofte ikke er vaskemidler på offentlige toaletter og ikke alltid dobørste engang. 

Anonymkode: 4cbe7...7e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg påpeker igjen at det ofte ikke er vaskemidler på offentlige toaletter og ikke alltid dobørste engang. 

Anonymkode: 4cbe7...7e9

Jeg tror nok alle skjønner at det blir vanskelig å bruke en dobørste som ikke finnes. Det er ikke de relativt få toalettene som ikke har dobørste vi snakker om her, men den store majoriteten av toaletter som har dobørste som enkelte altså ikke gidder å bruke. 

Nå kjenner jeg ikke til alle mulige helseplager som påvirker avføringen, men for de aller, aller fleste er det heller ikke nødvendig med vaskemiddel for å bli kvitt restene. Og om dritten forsvinner når jeg bruker børsten hadde den forsvunnet om den som la den igjen brukte børsten også! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en gammel mann på 28 år. Det gjør så vondt for meg å bøye meg frem etter dobørste og å stå og vaske i toalettet etter meg. Derfor er jeg så glad for at slike som du, TS, er ansatt for å gjøre den jobben for meg. :) 

Det er mange som ikke har jobb så du skal være glad du i det hele tatt har jobb. :) 

Anonymkode: ddbb4...46c

Skrevet

Dette er så vanlig. Jeg har vært renholder. På en arbeidsplass med både menn og kvinner. Vi var på hele plassen hele dagen. Vi viste hvem det var, ikke så store plassen at vi ikke holdt styr på de. 

Noen sitter rart på do, så driten hang over hele skålen. Noen hadde sprutebæsj.

Vi hadde vaskelister om når vi hadde vært der, som vi krysset av. Dobørste er til å brukes. Vi er ikke personlige tjenere. Eks tatt alle toaletter Kl 09...9.30 hører vi snakk om hvordan det ser ut på do nr 4. Vi peker på lisen.  Satte børsten på lokket og gikk. Papir som de tørket hender med lå utenfor søppel bøtter. Orket ikke ta opp.

Vi hadde også to dusjer der. Når dusjsåpe eller sjampo som var privat var tom, lå det igjen i dysjgulvet. Vi tok det ikke opp.

Til slutt var det så ille at det ble møte. Det verste vesenet som ordnet det. Vår sjef la frem vaskelister og bilder. Han spurte om de trodde de hadde personlige tjenere, og det var ikke noe tilegg i lønn for å være pt utenom renholdet. Ved bildefremvisning ble alle stiller.  Bilder av søppelbøtter som ble tømt 2 g pr dag.

Det ble også sagt: vi undrer på hvordan dere har det hjemme. Vi vil nødig gå på deres bad.

Det var en pinlig seanse. 

Og undertrykke en gruppe som renholdere er en stor skam.

Eks speil og vask full i tannkrem. Av voksne folk. At de spylte vekk etter seg...det var vanskelig. 

Det samme skjedde på kontorer. Kaffesøl på pulten ble ikke tatt. Papir dom havnet utenfor søppelbøtter ble liggende. 

Noen er bare atale

Anonymkode: cd812...95a

• Liker 2
Skrevet

Offentlige toaletter, enten det nå er WC eller normal utedass (inkl. dassene på rasteplassene), er det ikke min jobb å holde rene. Det er jo heller ikke lagt til rette for det, hverken med varmt vann, hansker, kluter eller vaskemiddel.
For ordens skyld: hvordan det ser ut nedi hullet, er likegyldig, for det er en ikke i kontakt med. Man vasker ikke nedi der på utedassene på rasteplassene, og det er like liten grunn til å forsøke det på et vannklosett.

Anonymkode: e4140...313

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...