AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 Jeg har vært sykemeldt i nesten to måneder. Arbeidsgiver forskutterer ikke sykepenger etter arbeidsgiverperioden, så da det var lønnsutbetaling 1/11 fikk jeg lønn for halve oktober + en dag. Resten skal komme fra NAV. Jeg har blitt sykemeldt i fire omganger: 1: 2/10-8/10 2: 9/10-22/10 3: 23/10-12/11 4: 13/11-15/12 Jeg sendte skjemaene med krav om sykemelding for de to første sykemeldingene til NAV mandag 8/10 og fikk utbetalt sykepenger for to dager 20-22/10 den 3/11. Skjemaet for 23/10-12/11 sendte jeg 23/10 og først denne uka (mandag) fikk jeg utbetalt sykepenger for perioden 23-31/10. Skjemaet for 13/11-15/12 sendte jeg 13/11 og da jeg snakket med en saksbehandler på NAV fredag i forrige uke (17/11) fikk jeg beskjed om at jeg ville få utbetalt sykepenger for hele november i dag, 24/11 og for 1/12 til 15/12 den 11/12. Jeg sjekket nettopp kontoen og jeg har ikke fått penger i dag, har snaut 2000 kr igjen på brukskontoen. Jeg har brukt en stor del av buffer-/sparekontoen min siden det har tatt sånn tid med utbetaling av sykepenger og det er ikke allverden igjen der nå, så jeg har lite lyst til å bruke mer av den nå. Jeg ringte NAV i stad og fikk beskjed om at pengene har blitt overført fra dem i natt, så pengene kommer i løpet av dagen, men når jeg går inn på Min Side på NAV og sjekker utbetalinger der kommer ikke den utbetalingen frem. Den nyeste utbetalingen der er den som kom mandag for noen dager i oktober. Noen som har erfaring med dette? Stresser jeg uten grunn? Har litt panikk siden jeg har lovet huseier å være a jour med leia før helgen og har liten lyst til å be om nok en utsettelse... Anonymkode: 0e0fd...280
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Første sykemeldingen kan godt hende tar litt tid, tror det er gjennom en behandlingsprosess. Men dette er jo bare å ringe inn til nav å høre om så leser de opp din status i saken. Anonymkode: 59dfe...7b5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 Velkommen til Nav! Utbetalingene på Min side kommer oftest ikke opp før etter at betalingen har skjedd. Og de betales ut i dag, i løpet av dagen. Anonymkode: 3dd8c...031
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #4 Skrevet 24. november 2017 Det er tre uker behandlingstid på sykemeldinger. De kan komme mellom den 24-30.11 eller så kommer de fortløpende hvis de har ferdig behandlet sykemeldingen din. Det tok to månder før jeg fikk de fordi arbeidsgiver ikke hadde sendt inn inntektsopplysninger. Jeg anbefaler å ringe NAV. Der får du den informasjonen du trenger i din sak. Anonymkode: 57dcd...c12 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #5 Skrevet 24. november 2017 Takk for svar. Jeg har fortsatt ikke fått penger, men var inne på utbetalingsoversikten på "Mitt NAV" og der har utbetalingen for November dukket opp nå. Men det står "ikke utbetalt" etter beløpet. I følge hun jeg snakket med hos NAV i formiddag så var pengene sendt fra NAVs konto til min bank i natt, så jeg får vel bare ha is i magen litt til. Jeg har jo fått sykepenger tidligere i måneden, så inntektsopplysninger har de fått. Ts Anonymkode: 0e0fd...280
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå