AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 Jeg har bestilt uføreforsikring og i den anledning har forsikringsselskapet bedt om at jeg fyller ut helseerklæring for de siste 5 år. Dette har jeg gjort. Men jeg blir ganske stressa, fordi jeg er redd jeg har glemt noe. Er det krise hvis man har glemt å oppgi at man fikk en antibiotikakur for halsbetennelse eller krem mot kviser? På grunn av flytting og lege som gikk av med pensjon så har jeg hatt 3 forskjellige leger de siste 5 årene og det koster jo å be om journal fra tre ulike kontorer. Jeg har aldri vært alvorlig syk og jeg har heller ingen kroniske sykdommer. Bør jeg kontakte forsikringsselskapet og be om å annulere den jeg har fylt ut? Anonymkode: 1b2b5...591
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Du trenger normalt sett ikke oppgi om det har vært halsbetennelse, influense o.l som du har blitt frisk av. Det er bare hvis du bevisst har løyet/unnlatt og oppgi ting du burde visst at var vesentlig for forsikring det vil ha noen innvirkning, de vil uansett hente ut fra legekontor om helsetilstand. :-) Anonymkode: e671e...d0b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger normalt sett ikke oppgi om det har vært halsbetennelse, influense o.l som du har blitt frisk av. Det er bare hvis du bevisst har løyet/unnlatt og oppgi ting du burde visst at var vesentlig for forsikring det vil ha noen innvirkning, de vil uansett hente ut fra legekontor om helsetilstand. :-) Anonymkode: e671e...d0b Dette var betryggende. Tenkte om jeg risikerte å ikke få noen utbetaling dersom jeg ble lam fra halsen og ned, fordi jeg ikke hadde oppgitt at jeg har fått Epiduo av legen.. Takk. Anonymkode: 1b2b5...591
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #4 Skrevet 24. november 2017 Det kan jeg aldri tenke meg. Det går jo litt på grad av uaktsomhet, og tviler på at noen klarer å få med seg absolutt alt i helseerklæingen. Dersom slike ting skulle vise seg å ha innvirkning vil du få brev fra forsikringsselskap med informasjon om at tilstand tilknyttet ikke dekkes. Nå er det en god stund siden jeg jobbet med dette, så dersom du er usikker kan du alltids kontakte selskapet for sikkerhetsskyld :-) Anonymkode: e671e...d0b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #5 Skrevet 24. november 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bestilt uføreforsikring og i den anledning har forsikringsselskapet bedt om at jeg fyller ut helseerklæring for de siste 5 år. Dette har jeg gjort. Men jeg blir ganske stressa, fordi jeg er redd jeg har glemt noe. Er det krise hvis man har glemt å oppgi at man fikk en antibiotikakur for halsbetennelse eller krem mot kviser? På grunn av flytting og lege som gikk av med pensjon så har jeg hatt 3 forskjellige leger de siste 5 årene og det koster jo å be om journal fra tre ulike kontorer. Jeg har aldri vært alvorlig syk og jeg har heller ingen kroniske sykdommer. Bør jeg kontakte forsikringsselskapet og be om å annulere den jeg har fylt ut? Anonymkode: 1b2b5...591 Oppgir du mangelfulle opplysninger eller feiel opplysninger så kan du betale på en forsikring du ikke får en krone utigjen fra, eller du kan bli mistetenkt for forsikringssvindel. Men jeg vil tro, uten å vite, at de forhold du nevner er bagateller. Anonymkode: bb7e5...d82
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #6 Skrevet 24. november 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bestilt uføreforsikring og i den anledning har forsikringsselskapet bedt om at jeg fyller ut helseerklæring for de siste 5 år. Dette har jeg gjort. Men jeg blir ganske stressa, fordi jeg er redd jeg har glemt noe. Er det krise hvis man har glemt å oppgi at man fikk en antibiotikakur for halsbetennelse eller krem mot kviser? På grunn av flytting og lege som gikk av med pensjon så har jeg hatt 3 forskjellige leger de siste 5 årene og det koster jo å be om journal fra tre ulike kontorer. Jeg har aldri vært alvorlig syk og jeg har heller ingen kroniske sykdommer. Bør jeg kontakte forsikringsselskapet og be om å annulere den jeg har fylt ut? Anonymkode: 1b2b5...591 Ikke bekymre deg. De innhenter opplysninger hos lege Anonymkode: 350a8...21d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå