Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange, meg selv inkludert, har et budsjett på gavene man kjøper; f.eks 300kr til den og 500kr til den osv.

Når du kjøper julegaver på tilbud, tenker da at man har spart de pengene for man regner opprinnelig pris, eller kjøper du en dyrere gave så blir budsjettet ditt etter rabatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville regnet opprinnelig pris.

Anonymkode: 1b1f0...9ff

• Liker 4
Skrevet

? Jeg holder meg til budsjettet, så hvis jeg har tenkt å bruke ca 300 og kjøper noe som er nedsatt, kan jeg kjøpe mer/"dyrere", slik at jeg bruker ca. 300 kroner på den personen. Uten at det er en streng regel, har fått noen splitter nye fine bøker gratis jeg skal gi bort i år, da sparer jeg hele beløpet og gir ikke dobbelt.

Anonymkode: 07f85...564

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller ikke noe streng regel på det. Kom bare til å tenke på det i dag, siden jeg handler litt julegaver på tilbud i dag.

Skal innrømme at det er litt opp til relasjonen hos meg. Litt perifer, da blir det opprinnelig pris. Men f.eks egne barn og foreldre trenker jeg heller "mer for pengene"

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på personen. Hvis jeg kan spare inn penger på gaver til svigerinnen min, venninner og fadderbarn, så regner jeg de som «opprinnelig pris», og så bruker jeg heller overskuddet til å få til finere gaver til samboer, mor, far og bror.

• Liker 4
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe så jeg kommer opp i summen jeg hadde planlagt på forhånd. Det er ikke noe galt med å beregne opprinnelig pris, men jeg handler på tilbud for å ha råd til flere gaver

Anonymkode: ec5c8...13d

Skrevet

Når jeg handler på tilbud så går de "sparte" pengene i min favør. (Hvis man kan si det slik). Jeg forsøker å handle julegavene i god tid nettopp for å kunne gjøre julegavehandelen rimeligere for meg.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har et omtrentlig beløp budsjettert til hver person jeg kjøper til, og holder meg til dette. Så dersom jeg får gaven på salg, kjøper jeg enten noe dyrere eller en ekstra gave. Går altså i mottakers favør.

• Liker 1
Skrevet

Det varierer litt. Spørs hvem jeg kjøper til blant annet og hva jeg gir. Til ei venninne gir jeg dyr ansiktspleie som egentlig koster 1000. Fikk det på halv pris. Ville aldri gitt en gave til 1000 kr til henne, da vi egentlig har max 500. Til andre kan jeg gjøre motsatt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gavebudsjett og holder meg til det. Det betyr flere gaver til mottaker hvis det er tilbud. 

Anonymkode: abf28...b20

Skrevet

Hvis jeg finner noe på tilbud så blir det med den gaven, og resterende beløp går i mitt favør. Jeg har dårlig råd, så jeg prøver å finne tilbudsgaver. 

Anonymkode: 0dff6...3ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg forholder meg til prisen jeg har bestemt for julegaven. Ved rabattert pris legger jeg til noe. Nå er jeg ikke så rigid at det må gå helt opp i opp, men jeg går heller over enn under. 

Men nå kjøper jeg jo ikke gaver til hvem som helst. 

Anonymkode: dd00c...0d7

Skrevet

Eg går som oftast for ein mellomting. Dersom eg skulle kjøpe noko til 500 kr, men finn noko på tilbud til ein rimeligere penge, kan eg gjerne gå for ei gåve som no kostar 400 men som opprinnelig kosta 800. Bonus for begge partar... 

Skrevet

Det kommer for min del ann på hva det er. 

Anonymkode: 828ff...364

Skrevet

Så lenge jeg har mulighet til å bytte til noe annet, gjør det meg ingenting om gaven ble kjøpt på tilbud.

Men jeg hadde nok stusset om jeg hadde funnet ut om giveren hadde kun betalt 50 kr for gave som fullt pris kostet 150 kr , f eks,

Anonymkode: 86928...c0a

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gavebudsjett og holder meg til det. Det betyr flere gaver til mottaker hvis det er tilbud. 

Anonymkode: abf28...b20

Samme her. Da datteren min planla å flytte hjemmefra ble julegavene det året veldig godt mottatt: hun ønsket seg diverse kjøkkenutstyr, og jeg fulgte med på tilbudsaviser, kundeklubbkvelder osv og fikk kjøpt inn masse flott (ut fra det hun ønsket seg ) til halv pris. 

Anonymkode: f0716...5ef

Skrevet (endret)

Opprinnelig pris. Den som mottar gaven vet ikke om du har kjøpt det på tilbud eller ikke, og det er vel uansett tanken som teller? Hvis man skal gi en pynteting til en tante for eksempel, så er vel den pyntetingen like fin som den hadde vært til full pris, som den hadde vært om den var kjøpt på tilbud? Jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg hadde blitt glad for en gave om den hadde blitt kjøpt på tilbud eller ikke. Noen ganger kommer det jo litt an på hva det er også. Noen ganger hender det jeg slenger på litt ekstra, andre ganger ikke.

Endret av letterbomb
  • Liker 1
Skrevet

Fikk en genser som kostet opprinnelig 149 kr, skulle bytte den og oppdaget at den hadde vært på tilbud til 75 kr...

Jeg tenkte mitt, spesielt da dette var en felles gave fra to stk,

Og begge hadde god råd...

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk en genser som kostet opprinnelig 149 kr, skulle bytte den og oppdaget at den hadde vært på tilbud til 75 kr...

Jeg tenkte mitt, spesielt da dette var en felles gave fra to stk,

Og begge hadde god råd...

M2

Anonymkode: 9415c...786

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på hvem det er til. Er det feks barna til ei venninne tenker jeg penger spart, men er det til mine barn blir det fort en gave ekstra/dyrere gave. 

Anonymkode: 6504c...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...