Gå til innhold

Vil dere kvinner betale mer enn mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å bevise deres makt og kapabilitet? For å bevise deres evne til å forsørge? Si at mannen tjener mindre enn dere:

1) Hadde det vært ok for dere å være sammen med denne mannen?

2) Hvis ja, hadde dere betalt mer enn mannen med glede mtp. økonomisk skjevdeling?

Anonymkode: 849a7...17e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å bevise deres makt og kapabilitet? For å bevise deres evne til å forsørge? Si at mannen tjener mindre enn dere:

2) Hvis ja, hadde dere betalt mer enn mannen med glede mtp. økonomisk skjevdeling?

* Hvilken mann?

Jeg er en som spanderer både på venner og kjæreste. Har aldri latt meg spandere på av fremmede og dersom en kjæreste har spandert tilhører dette fåtallet av ganger der ene parten spanderer. Blir så lei av å høre alt dette maset om at vi kvinner forventer å bli spandert på. Det stemmer jo ikke. Og hvor i all verden er disse spandable mannfolka i så tilfelle? Min erfaring er at menn har mye lettere enn kvinner for å ta imot når de blir spandert på. Det viser seg også at menn er langt mer utakknemlige enn kvinner når de blir spandert på. Tror ikke engang mine tidligere partnere har skjønt hvor mye penger jeg har brukt på å spandere på dem. Ler meg skakk hvis de faktisk tror de har vært den spandable part, men ingenting overrasker meg i så måte :laugh:

• Liker 2
Skrevet

1. Tror jeg vil slite godt med å finne en mann på min alder som tjener mer enn meg, så det må jeg jo nesten bare være ok med.

2. Ja, man må velge om man skal dele alt likt eller om man skal leve så komfortabelt man kan. Dersom man vil leve mer komfortabelt, men sammen med noen som tjener mindre, må man jo selvfølgelig ta på seg mer av den økonomiske byrden.

Anonymkode: 73bd5...c99

• Liker 2
Skrevet

Makt er ikke en faktor i vårt forhold. 

Jeg tjener mer enn mannen, og er gjeldfri i motsetning til ham. 

Vi betaler like mye,  og det er viktig for oss begge. Jeg vil ikke være sugar mama, og han vil bidra likt og ikke føle seg som en snylter. 

Anonymkode: 70185...1c6

• Liker 1
Skrevet

Må legge til at vi da tilpasser utgiftsnivået etter mannen. Vi har begge plenty av penger igjen til oss selv etter vi har betalt inn til fellespotten. Vi tjener begge veldig bra, men jeg enda bedre enn mannen. 

Anonymkode: 70185...1c6

Skrevet

Ja og ja. I den situasjonen jeg er i nå, er jeg ikke i stand til å betale mer enn eventuell partner. Men hvis det en gang er sånn at jeg er den som har høy inntekt, så vil jeg også kunne betale mer. Det handler om at man hjelper hverandre.

Anonymkode: c3d44...3ec

• Liker 2
Skrevet

Hehe altså det handler jo ikke om å bevise makt, men faller man for noen er det jo ikke alltid man har sjekka bankboka på forhånd.

Når det er sagt, i alle mine (3) langvarige forhold har jeg tjent mest. Det har ikke funka så bra. Det er elvfølgelig ikke bare skjevheten i økonomi som forklarer bruddene. Men jeg tror det krever at mannen har et veldig godt selvbilde, ellers kan det bli en rar dynamikk som påvirker andre ting også. 

Anonymkode: c0db7...977

• Liker 1
Skrevet

Er ikke interessert i å forsørge en mann. Min søster er sammen med en slik mann og jeg ser på det med gru. Jeg tror ærlig talt ikke han liker det heller.

Anonymkode: be206...ef9

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Ja

2. Ja, hvis jeg ønsket å gjøre ting sammen med ham som han ellers ikke hadde råd til

Anonymkode: f34c4...415

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært den i forholdet som tjente mest og betalte derfor mest av mat osv. Var ikke noe problem det. Jeg er ikke noen som har et stort behov for å vise makt (er vel gjerne sånn for oss som faktisk har selvtillit og makt) sånn at jeg føler ikke noe spesielt. Det er bare mest rettferdig sånn i et forhold. 

Anonymkode: 26699...5c0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært den i forholdet som tjente mest og betalte derfor mest av mat osv. Var ikke noe problem det. Jeg er ikke noen som har et stort behov for å vise makt (er vel gjerne sånn for oss som faktisk har selvtillit og makt) sånn at jeg føler ikke noe spesielt. Det er bare mest rettferdig sånn i et forhold. 

Men hvis du var sammen med en kvinne som tjente mer enn deg, ville du da ikke følt deg liten hvis hun betalte mer enn deg? Følt deg lite mandig? 

Anonymkode: 16839...50f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvis du var sammen med en kvinne som tjente mer enn deg, ville du da ikke følt deg liten hvis hun betalte mer enn deg? Følt deg lite mandig? 

Hvorfor tror du den du svarer er mann?

Anonymkode: fcff5...a25

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og heterofil.. Føler meg ikke mer eller mindre maskulin uansett om jeg tjener mer eller mindre enn den jeg er sammen med uansett. Det har ingenting å gjøre med maskulinitet for meg. Men nå har jeg alltid vært den som har tjent mest av de mennene jeg har datet eller vært sammen med, så vet ikke jeg. Det er rart noen måler maskulinitet i hvor mye en tjener. Da har samfunnet gått i feil retning når det er det som noen ser på som maskulinitet. Ser også at flere her inne tror at maskulinitet er å være brautende, ikke ha medfølelse, ikke ha omsorgsevne osv. Det er jeg også svært overrasket over. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og heterofil.. Føler meg ikke mer eller mindre maskulin uansett om jeg tjener mer eller mindre enn den jeg er sammen med uansett. Det har ingenting å gjøre med maskulinitet for meg. Men nå har jeg alltid vært den som har tjent mest av de mennene jeg har datet eller vært sammen med, så vet ikke jeg. Det er rart noen måler maskulinitet i hvor mye en tjener. Da har samfunnet gått i feil retning når det er det som noen ser på som maskulinitet. Ser også at flere her inne tror at maskulinitet er å være brautende, ikke ha medfølelse, ikke ha omsorgsevne osv. Det er jeg også svært overrasket over. 

Men hvis han ikke spanderer på deg så føler du deg mindre kvinne, ikke sant? Du setter pris på at han viser kjærlighet til deg ved å spandere på deg? Hvis du må være den som betaler for han så føler du deg jo mindre kvinne.

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke interessert i å forsørge en mann. Min søster er sammen med en slik mann og jeg ser på det med gru. Jeg tror ærlig talt ikke han liker det heller.

Anonymkode: be206...ef9

Da håper jeg at du også synes det er galt at en mann skal forsørge en kvinne. 

Anonymkode: 70345...17d

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvis han ikke spanderer på deg så føler du deg mindre kvinne, ikke sant? Du setter pris på at han viser kjærlighet til deg ved å spandere på deg? Hvis du må være den som betaler for han så føler du deg jo mindre kvinne.

Herregud!

Anonymkode: fcff5...a25

• Liker 4
Skrevet

1. Ja. I likhet med AB...c99 så tjener jeg såpass at sjansen for å finne en mann som tjener mindre enn jeg definitivt er til stede. 

2. Ja, jeg ville glatt betalt mer "luksus" om det var noe jeg ønsket, men forutsetter at han er med og drar lasset i det daglige. Begge måtte bidratt til både hus og mat og andre hverdagslige utgifter. Det jeg ikke hadde godtatt var å sitte med størsteparten av de nødvendige utgiftene mens hans lønn gikk til bare fjas. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt innlegget mitt? Kanskje du skal lese det på nytt og så kanskje du til slutt greier å få inn at jeg mener at det å betale mer enn den andre parten ikke har noe med maskulinitet å gjøre. Altså trenger jeg absolutt heller ikke å bli spandert på. Jeg går heller ikke ut på date på restauranter o.l, så jeg trenger ikke å forholde meg til et problem der en mann jeg dater vil spandere. Min ekssamboer hadde jeg bodd sammen med i 3 mnd før vi spiste ute sammen for eksempel. Da delte vi naturlig nok regningen. 

Det er ganske sykt at du går ut i fra at jeg føler meg mindre kvinne bare fordi du er en type person som legger hele din identitet i hva det er å være mandig. Det er vel ubehagelig med kvinner som jeg som får deg til å merke at du absolutt ikke finnes mandig. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noe med makt å gjøre. Men ja, jeg er hovedforsørger i husstanden våres, ikke noe problem med det

Anonymkode: abbd1...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...