Gå til innhold

Noen ganger flau over å være kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten er man misfornøyd over at mannen ikke holder ut stoler, åpner dører eller spanderer middag, eller så blir man sint og føler seg fornærmet og ansett som det svake kjønn dersom mannen faktisk gjør dette.

Vi er i ferd med å få et kaldt, kjærlighetsløst samfunn, hvor alt skal ses på som en fornærmelse. Når ble det en dårlig ting å være høflig, eller vise gester?

Jeg ser for meg et fremtidig samfunn hvor kvinner ikke lenger vil ha menn - de går til innkjøp av sexleketøy i stedet, blir gravide via sæddonasjon(eller kanskje ikke vil ha barn) og alle har busy lederstillinger. Hyggelig.

Anonymkode: 6da94...a19

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har blitt en haug med utrivelige "feminister". Hva med å kose oss sammen som mann og kvinne, og respektere og sette pris på forskjellene og hverandre?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Morpheus skrev:

Det har blitt en haug med utrivelige "feminister". Hva med å kose oss sammen som mann og kvinne, og respektere og sette pris på forskjellene og hverandre?

Ikke som mann og kvinne, men som mennesker og medmennesker, ja takk! :) 

Anonymkode: d1ffd...65a

• Liker 9
Skrevet

Har ikke disse problemene, jeg, så klarer meg fint som kvinne

Anonymkode: 1a4f4...90a

• Liker 11
Skrevet

Det er ikke en dårlig ting å være høflig eller vise gester, og det går veldig fint å være det uten å bry seg om kjønnsroller. Smeller du døra i trynet på menn fordi du er kvinne (yeah right) og mener at menn skal åpne den? Eller bare står ved bordet med et surt blikk og venter på at en mann skal trekke ut stolen imens du forbanner det kjærlighetsløse samfunnet? 

Sikkert kjedelig for noen blakke damer å betale for sin egen middag, men synes dere som savner det gamle kjønnsrollemønsteret fordi det hadde vært et fint alternativ til å nave begynner å bli vel hysteriske og bitre. Bare fordi man må jobbe og betale for seg selv så betyr det ikke at man ikke lengre vil ha menn, da sier jeg bare snakk for deg sjæl..

• Liker 13
Skrevet

Jeg forventer ikke de tingene, og i begynnelsen så foretrekker jeg å betale selv. Ser ikke på det som mannens oppgave. 

Ikke ser jeg på normal høflighet som kun  mannens oppgave heller, men at han viser normal høflighet ser jeg på som positivt siden mange ser ut til å ha glemt det.

Uansett, så har ikke jeg de problemene du skisserer. Tror vi er relativt mange som ikke opplever dette, og lever fint sammen med menn. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Enig i at mange er altfor lettkrenket, men for min del lever jeg også fint sammen med menn og NEI, sexleketøy kan selvsagt ikke erstatte annet enn en penis, og menn er faktisk mer enn det, overraskende nok ;)

Jeg nekter forresten å bli flau fordi noen mennesker er duste, uansett kjønn. Det er ikke min feil!

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Jeg forventer ikke de tingene, og i begynnelsen så foretrekker jeg å betale selv. Ser ikke på det som mannens oppgave. 

Ikke ser jeg på normal høflighet som kun  mannens oppgave heller, men at han viser normal høflighet ser jeg på som positivt siden mange ser ut til å ha glemt det.

Uansett, så har ikke jeg de problemene du skisserer. Tror vi er relativt mange som ikke opplever dette, og lever fint sammen med menn. 

.. og 50% skiller seg. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

.. og 50% skiller seg. 

Så det er bevis på at vi ikke lever fint sammen med menn? Det var jo en ganske utrolig slutning å dra på et så tynt grunnlag. 

Kan jo gå helt fint an å leve fint sammen med menn selv om man har hatt forhold som ikke fungerer. 

• Liker 3
Skrevet

Det er umåtelig trist at både kvinner og menn skal snakke ned kvinner. Kvinnene som gjør det har ofte behov for å bli anerkjent av menn, eller de vil bare fremheve seg selv ved å tråkke ned på andre kvinner. :icon_frown:

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Så det er bevis på at vi ikke lever fint sammen med menn? Det var jo en ganske utrolig slutning å dra på et så tynt grunnlag. 

Kan jo gå helt fint an å leve fint sammen med menn selv om man har hatt forhold som ikke fungerer. 

Men ekte kjærlighet dør aldri...smak litt på den du. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, miss summers skrev:

Det er umåtelig trist at både kvinner og menn skal snakke ned kvinner. Kvinnene som gjør det har ofte behov for å bli anerkjent av menn, eller de vil bare fremheve seg selv ved å tråkke ned på andre kvinner. :icon_frown:

Det finnes en god porsjon av både latterlige menn, og kvinner, bare så det er sagt. -TS

• Liker 2
Skrevet

Pøh. Den dagen jeg ikke lenger får glede av å krype ned i senga og legge meg inntil en deilig, stram, levende og god mann, den kommer ikke. 

Jeg setter umåtelig stor pris på menn! Har heldigvis enda til gode å bli behandlet dårlig av en, men herremin så mange fine opplevelser jeg har hatt med dem. :-) 

Anonymkode: 6e7dd...adb

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan også bli flau over kvinner. Når de gir metoo dårlig rykte ved påstander som "han spurte meg på date", "han ga meg komplimenter ut av det blå". Når kvinner blir overselvstendige og ikke lenger liker generell høflighet og hyggelig oppmerksomhet. Når de rakker ned på menn som hevn for å rakke ned på kvinner. Sånne ting.

Anonymkode: f68e6...817

• Liker 4
Skrevet

Lett å være «flau over å være kvinne» når man er en mann.

Anonymkode: f575b...4c4

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ekte kjærlighet dør aldri...smak litt på den du. 

Og hva har det med det jeg skrev?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser egentlig ikke hvorfor. Jeg påtar ikke meg ansvaret for hva andre kvinner gjør. Det samme håper jeg gjelder for de fleste kvinner, og også menn når det gjelder dem. Alle menn skal for eksempel ikke ta på seg ansvaret for at det finnes en del menn som har et elendig kvinnesyn og bedriver seksuell trakassering der man videre trekker konklusjoner om alle menn og hvordan samfunnet utvikler seg basert på noen enkeltindivider. Det er urettferdig. 

Ellers er det jo veldig vanlig å betale for middagen hver for seg eller ta det på omgang. Å holde ut stoler er ikke vanlig i Norge i dag og er ikke noe jeg har hørt noen uffe seg over. Å holde opp dører er vanlig folkeskikk og gjelder for begge kjønn. Jeg synes du overdriver og setter menn i en merkelig offerrolle. Dette er jo egentlig ikke noe som er virkelighetsnært. 

Anonymkode: c7c23...7db

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pøh. Den dagen jeg ikke lenger får glede av å krype ned i senga og legge meg inntil en deilig, stram, levende og god mann, den kommer ikke. 

Jeg setter umåtelig stor pris på menn! Har heldigvis enda til gode å bli behandlet dårlig av en, men herremin så mange fine opplevelser jeg har hatt med dem. :-) 

Anonymkode: 6e7dd...adb

Jaaa! Enig helt nedi hjerterota!

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ikke en eneste feminist som blir sur for at noen holder opp døren for hun. Jeg holder opp døra for folk jeg også. 
Det er normal vennlighet og har ingenting med å trykke ned den andre eller ta fra den andre rettighetene som menneske og kjønn å gjøre. 

Tror heller det er du som sliter med å dra damer fordi du har en kvinnefiendtlig holdning og har vurdert deg en egen sexrobot fra Taiwan jeg, og prosjiserer dette over på kvinnene for å nok en gang legge skylden over på kvinner for at du ikke får dem. 

Anonymkode: 839bf...82d

• Liker 2
Skrevet

Hilsen bitter mann.

Anonymkode: 22216...715

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...