AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 er det et bra studie? hvilke kodespråk lærer man? kan man få jobb som systemutvikler? hvis ja, hva slags lønn kan man regne med? Anonymkode: 0d449...f73
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 alt dette kan googles på noen få min. Anonymkode: 95f19...5a1 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 Ja, hvis det inneholder mange systemutviklingsfag, så kan man eventuelt bli det. Mange jobber nok også med andre ting. Lønna som utvikler (jobbet med det tidligere) er alt fra 350K til over millionen, avhengig av hva man faktisk utvikler, for hvilken bransje, erfaring og resultater etc. Det finnes ikke et fasitsvar. En periode som utvikler kan være utfordrende og lærerik. Men det er en bransje med særdeles mye jobb, og man må virkelig like det, siden man typisk jobber hele døgnet. Ferie er også vanskelig å oppdrive, så sørg for å vite hva du går til Anonymkode: 57f00...2cd
stian42 Skrevet 24. november 2017 #4 Skrevet 24. november 2017 Jeg har tatt en bachelor i dette. Vi lærte html, css, javascript, php, java og .net . Jeg jobber idag som systemutvikler med ca 2 års erfaring. Har 540.000 i lønn med diverse goder som utenlandstur og fjelltur. Men som sagt har jeg lært meg mye mer på egenhånd utenom jobb enn det som var i pensum
stian42 Skrevet 24. november 2017 #5 Skrevet 24. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis det inneholder mange systemutviklingsfag, så kan man eventuelt bli det. Mange jobber nok også med andre ting. Lønna som utvikler (jobbet med det tidligere) er alt fra 350K til over millionen, avhengig av hva man faktisk utvikler, for hvilken bransje, erfaring og resultater etc. Det finnes ikke et fasitsvar. En periode som utvikler kan være utfordrende og lærerik. Men det er en bransje med særdeles mye jobb, og man må virkelig like det, siden man typisk jobber hele døgnet. Ferie er også vanskelig å oppdrive, så sørg for å vite hva du går til Anonymkode: 57f00...2cd Jeg og de jeg har blitt kjent med jobber normalt ikke overtid. Det er heller ikke noe problem å ta ferie. Hvis ikke bedriften ville gitt dette får de nok rekrutterings problemer.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 På 24.11.2017 den 19.59, stian42 skrev: Jeg og de jeg har blitt kjent med jobber normalt ikke overtid. Det er heller ikke noe problem å ta ferie. Hvis ikke bedriften ville gitt dette får de nok rekrutterings problemer. Det har nok heldigvis forandret seg noe hos en del bedrifter, men mitt inntrykk er at det fortsatt er veldig mange som ikke overholder regler og AML. Der jeg jobbet før var det typisk teknisk ansatt/utvikler per 10 i administrasjonen. Da var det 5-6 forskjellige ledere eller mer, i forskjellige prosjekter å forholde seg til, og alle krevde selvfølgelig at ting skulle være ferdig - på samme tid. Ingen kommunikasjon dem imellom whatsoever. Opplevde også motstridende krav, dvs. hvis man fulgte det en prosjektleder krevde, så måtte man nødvendigvis bryte det en annen prosjektleder måtte ha.Og sånn gikk no dagan Legg til at man også skal holde seg oppdatert, gå litt kurs i nye og ne, samt også har andre oppgaver på jobben i tillegg til utvikling, så blir dagene lange og feriene korte - eller ingen ferie i det hele tatt. Nei, fy faen for en møkkabransje. Aldri igjen. Anonymkode: 57f00...2cd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 På 24.11.2017 den 19.51, stian42 skrev: Jeg har tatt en bachelor i dette. Vi lærte html, css, javascript, php, java og .net . Jeg jobber idag som systemutvikler med ca 2 års erfaring. Har 540.000 i lønn med diverse goder som utenlandstur og fjelltur. Men som sagt har jeg lært meg mye mer på egenhånd utenom jobb enn det som var i pensum Hvor studerte du? Vurderer å ta bachlor selv innen IT. Men har ikke noe erfaring med det. Hvordan var studiet? Mye gruppearbeid? Muntlig presentasjoner? Var det obligatorisk 8-16 på skolen hver dag? Håper det er greit å spørre deg:) Anonymkode: e5ca4...1ef
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 On 24.11.2017 at 7:51 PM, stian42 said: Jeg har tatt en bachelor i dette. Vi lærte html, css, javascript, php, java og .net . Jeg jobber idag som systemutvikler med ca 2 års erfaring. Har 540.000 i lønn med diverse goder som utenlandstur og fjelltur. Men som sagt har jeg lært meg mye mer på egenhånd utenom jobb enn det som var i pensum Det var da ikke "som sagt", i og med at du ikke hadde sagt det tidligere. Anonymkode: 32bdc...67d
stian42 Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var da ikke "som sagt", i og med at du ikke hadde sagt det tidligere. Anonymkode: 32bdc...67d Sorry min feil
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor studerte du? Vurderer å ta bachlor selv innen IT. Men har ikke noe erfaring med det. Hvordan var studiet? Mye gruppearbeid? Muntlig presentasjoner? Var det obligatorisk 8-16 på skolen hver dag? Håper det er greit å spørre deg:) Anonymkode: e5ca4...1ef Ikke meg du spør, og jeg har ikke tatt akkurat studiet TS beskriver i HI (IT og informasjonssystemer), men jeg er utdannet innenfor IT med mastergrad og jobber i dag innenfor utvikling. Studiet var veldig bra (UiO), mye gruppearbeid (som jeg hatet i starten, da jeg er introvert, men ledet til de beste vennskapene jeg har opplevd i livet). Noen muntlige presentasjoner og ikke noe særlig obligatorisk (kanskje et par obligatoriske gruppeøvelser i løpet av uken det første året, men da får man i så fall velge tidspunkt selv. Etterhvert blir det mindre og mindre obligatorisk). Anbefales på det varmeste Anonymkode: 32bdc...67d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå