Tøytigern Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Fylte vinblader til norsk koldtbord: Ja, eller nei? Hva med maki-ruller?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Hva pokker er det? Anonymkode: 2f225...173
NewInTown Skrevet 23. november 2017 #3 Skrevet 23. november 2017 Spørs hva annet du skal ha på det koldtbordet. Fylte vinblader er knallgodt til gresk mat, men usikker på hvor godt det passer til den klassiske kalde kalkunen og waldorfsalaten som folk vanligvis serverer på så kalte norske koldtbord. 1
Tøytigern Skrevet 24. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2017 (endret) 55 minutter siden, NewInTown skrev: Spørs hva annet du skal ha på det koldtbordet. Fylte vinblader er knallgodt til gresk mat, men usikker på hvor godt det passer til den klassiske kalde kalkunen og waldorfsalaten som folk vanligvis serverer på så kalte norske koldtbord. Det var dette jeg tenkte på. Om de tingene kræsjet helt. Det vil i tilfelle bli noen flere ting fra gresk kjøkken, så man kan kombinere dem. En "gresk salat", tzatziki, noe spinatpai, meze-dip og brød. Noterer meg også kalkun og walddorfsalat, siden de tingene ikke var noe som var nevnt fra før av. De tenkte på spekemat, røkt laks, eggerøre, potetsalat, karbonade med stekt løk og sånne ting. Så ville jeg egentlig ha noen flere muligheter, da. Feks kunne man hatt litt maki sushi og sashimi? Edit: Glemte greske kjøttboller. Endret 24. november 2017 av Tøytigern
NewInTown Skrevet 24. november 2017 #5 Skrevet 24. november 2017 13 minutter siden, Tøytigern skrev: Det var dette jeg tenkte på. Om de tingene kræsjet helt. Det vil i tilfelle bli noen flere ting fra gresk kjøkken, så man kan kombinere dem. En "gresk salat", tzatziki, noe spinatpai, meze-dip og brød. Noterer meg også kalkun og walddorfsalat, siden de tingene ikke var noe som var nevnt fra før av. De tenkte på spekemat, røkt laks, eggerøre, potetsalat, karbonade med stekt løk og sånne ting. Så ville jeg egentlig ha noen flere muligheter, da. Feks kunne man hatt litt maki sushi og sashimi? Edit: Glemte greske kjøttboller. Personlig syns jeg et gresk koldtbord med disse tingene høres langt mer fantastisk og innbydende ut, enn det tradisjonelle norske. Gresk mat er jo veldig godt, og ganske enkelt å lage. Noe de fleste liker også. 1
Tøytigern Skrevet 24. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2017 1 minutt siden, NewInTown skrev: Personlig syns jeg et gresk koldtbord med disse tingene høres langt mer fantastisk og innbydende ut, enn det tradisjonelle norske. Gresk mat er jo veldig godt, og ganske enkelt å lage. Noe de fleste liker også. Kunne tenkt meg å gjort det. Jeg er ikke så begeistret for spekemat, potetsalat og eggerøre... Røkt laks går jo an, men... Jeg ble altså fortalt at det er best med et traust, "norsk" koldtbord. Men så kunne jeg tenkt meg å sneket på noen andre ting, da...
Tøytigern Skrevet 24. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva pokker er det? Anonymkode: 2f225...173 Man skyller blader fra drue og gjør dem myke i kokende vann. Så fyller man dem, feks med ris, løk, kjøtt og krydder. Man ruller dem sammen, ovnssteker og serverer. Noen kaller det for dolmer. Endret 24. november 2017 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #8 Skrevet 24. november 2017 Mye god gresk mat men akkurat de fylte vinbladene er grusomme. Anonymkode: 49ab2...22e
Tøytigern Skrevet 24. november 2017 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mye god gresk mat men akkurat de fylte vinbladene er grusomme. Anonymkode: 49ab2...22e Uff, da... Ja, ja. Alle kan jo ikke like alt, heller.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #10 Skrevet 24. november 2017 Jeg synes fylte vinblader er horrible, men smaken er jo som baken. Om resten av koldtbordet skal være "standard" norsk, altså spekemat, roastbiff, svinestek, røkelaks, eggerøre, osv, synes jeg ikke disse passer så godt inn. Ikke maki-ruller heller. Det blir litt for mye hummer-og-kanari. Anonymkode: 068c0...55b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå