Flynn Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Hei! Håper noen kan hjelpe meg litt Jeg har jobbet deltid samme sted siden desember i fjor. Nå vil jeg gjerne si opp før 1.desember, da jeg har en måneds oppsigelsestid, og gjerne vil jobbe kun ut desember. Hvordan blir det da med oppsparte feriepenger? Dette står i kontrakten min: «Du vil få utbetalt 12 prosent av det du fikk i lønn fra **** i fjor som feriepenger. Feriepengene dine utbetales 15. juni. Hvis du slutter i **** vil du få utbetalt feriepengene sammen med siste lønning.» Siden jeg begynte i desember i fjor, betyr det at de feriepengene jeg får utbetalt ved oppsigelse kun er basert på lønnen fra desember 2016? Siden vi fremdeles er i 2017 når jeg slutter? Burde jeg vente til januar 2018 med å slutte, for å få feriepengene basert på lønnen fra 2017?
Christiane_W Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Feriepengene basert på lønnen i desember 2016 fikk du vel utbetalt 15. juni i år (2017)? Om jobber der ut desember har du jo opparbeidet deg feriepenger for hele 2017. Om du hadde fortsatt å jobbe der ville du fått de utbetalt 15. juni neste år (2018), men om du slutter nå får du dem utbetalt med siste lønning. Du må be arbeidsgiver om om at du først får feriepengene dine utbetalt over nyttår så du slipper å skatte av dem. 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 Du får feriepengene du skulle hatt utbetalt ved sommeren 2018. Du tjener ikke noe annet på å jobbe en måned lenger enn 12% av en månedslønn. Anonymkode: 8946d...041
Flynn Skrevet 24. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2017 Skjønner, takk for svar begge to 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå