Gå til innhold

Kan du kjenne på halsen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kjenner jo strupehodet sitt som en kul helt øverst på halsen. Men kjenner du en kul under der igjen? For jeg har slitt med en følelse av klump i halsen og en trykkfølelse i flere uker, og når jeg nå kjenner på halsen min så har jeg jo faktisk en kul akkurat der hvor ubehaget sitter. Kjenner den best når jeg bøyer hodet bakover. Har du også en kul der? Jeg er hypokonder skjønner dere, så vanligvis drar jeg til legen for hver minste lille ting. Men hvis det er helt normalt å kjenne en kul der så holder jeg meg hjemme :) 

Anonymkode: 7fbf0...7ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har en kul der! Sikkert ikke noe å bekymre seg for 😊

Anonymkode: 37fac...cfc

Skrevet

Jepp, har også en kul der

Anonymkode: 33fea...329

Skrevet

Dette har jeg tenkt på i det siste også. Jeg føler at det syns mye bedre på meg enn på andre, kvinner. Det er ikke hovent eller noe. Jeg har ikke noe særlig fett der, så føler at det stikker ut på grunn av tynn hud. 

Anonymkode: a54d5...002

Skrevet

Har ingen kul der jeg

Anonymkode: b0744...884

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kul der

Anonymkode: 6e88c...8f6

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen kul der jeg

Ikke jeg heller. 

Anonymkode: 179be...817

Skrevet

Skjoldbrusken? Gå til legen og få henvisning til logoped. 

Anonymkode: 8f518...613

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du at logopeden skal gjøre?

Anonymkode: c8fa5...610

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Logoped er en talepedagog. Hva i alle dager skal ts med dette?

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du at logopeden skal gjøre?

Hvis du har en ‘klump i halsen’ følelse som ikke kommer av noe fysisk ( en faktisk klump’ kan en logoped hjelpe. Er det faktisk noe fysisk så gå til øre, nese hals-lege.

Skrevet

Min erfaring er at sånne ting gjerne blir større, ømmere og kanskje vonde når man kjenner og kjenner på det. Så er det egentlig en normal kroppsdel, men jo mer man kjenner, klemmer og tar jo større/vondere/ mer hovent blir det..

Anonymkode: 3a5df...6c1

Skrevet

Det er en angstkul, veldig vanlig. 

Anonymkode: 3fc51...6c2

Skrevet

Jeg har også, kjenner den plutselig veldig godt nå😂

Anonymkode: 934e9...369

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har en ‘klump i halsen’ følelse som ikke kommer av noe fysisk ( en faktisk klump’ kan en logoped hjelpe. Er det faktisk noe fysisk så gå til øre, nese hals-lege.

En logoped kan ikke hjelpe om du har en klump på halsen som verken er der eller ikke (skjønte ikke den der beskrivelsen...) For å si det sånn: jeg har jobbet litt for lenge på ØNH-avdeling til å ta sånt med et skuldertrekk. Kontakt legen din, så får han sjekke ut kulen. Er det noe, henviser han deg til ØNH, er det "ingenting", så får du beskjed om det.

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slik klump/kul på ene siden av halsen. Kjenner den kun når jeg vrir hodet på en spesiell måte. Har googlet meg ihjel nå og var 100% sikker på at jeg hadde skjoldbruskkjertel kreft eller strupekreft, for det står INGEN steder at man skal ha/kan ha en kul der? Har også hovne lymfeknuter. Spesielt en stor så jeg er skikkelig redd. Tok ultralyd og legen sa lymfeknutene kun var slik pga virus som jeg tydeligvis har hatt kjempe lenge. Setter meg ikke til ro med dette

Anonymkode: e749b...cb9

AnonymBruker
Skrevet

Bump

Anonymkode: e749b...cb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...