Gå til innhold

Budsjett/ledelse/øk/adm- studier/kurs på Østlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen
Skrevet (endret)

Jeg ser at en del av de stillingene jeg kunne tenkt meg å søke på ønsker at man skal ha en finger med i spillet når det gjelder budsjetter. Jeg har ingen studiepoeng i økonomi, bare masse statistikk. Vurderer derfor å søke noe ledelse/økonomi/administrasjon eller lignende til våren.

Er det noen som kan anbefale meg studier eller kurs i dette på Østlandet? Jeg har liksom ingen idé om hva som kan lønne seg å ta? Har en samfunnsvitenskapelig mastergrad fra før av. 

Som et eksempel kan jeg jo f.eks vise til denne stillingen: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=108164356
Det er ikke helt innenfor det jeg kan tenke meg å jobbe med, men noe lignende. Arbeidsoppgaver og kvalifikasjoner er: 

Arbeidsoppgaver
. Delta i planlegging og utvikling av helse- og omsorgstjenestene
. Strategi, oppfølging og utvikling av tjenester til mennesker med funksjonsnedsettelser/tjenester til utviklingshemmede og mennesker med utviklingsforstyrrelser
. Utredning, saksbehandling og budsjettarbeid knyttet til fagområdet 
. Kontakt og samarbeid med aktuelle samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
. Relevant universitets- eller høyskoleutdanning
. Erfaring fra offentlig virksomhet/kommunal tjenesteyting/ bydel
. Erfaring fra arbeid/saksbehandling knyttet til mennesker med funksjonsnedsettelser/tjenester til utviklingshemmede og mennesker med utviklingsforstyrrelser
. God kunnskap om offentlige forvaltning, tjenester og kommunens styringssystem
. Det er en fordel med erfaring fra arbeid i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon

Dette er en veldig lignende stilling som de jeg gjerne kunne tenke meg å søke på. Og jeg har alle kvalifikasjoner, bare at min erfaring er fra annen type saksbehandling osv. Men så kommer dette med budsjettarbeid opp. Hva bør jeg studere for å kunne være kompetent til lignende jobber? 

Endret av Geirfuglen
Videoannonse
Annonse
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Ingen som har tatt studier som tar for seg budsjettering?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...