Gjest Geirfuglen Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 (endret) Jeg ser at en del av de stillingene jeg kunne tenkt meg å søke på ønsker at man skal ha en finger med i spillet når det gjelder budsjetter. Jeg har ingen studiepoeng i økonomi, bare masse statistikk. Vurderer derfor å søke noe ledelse/økonomi/administrasjon eller lignende til våren. Er det noen som kan anbefale meg studier eller kurs i dette på Østlandet? Jeg har liksom ingen idé om hva som kan lønne seg å ta? Har en samfunnsvitenskapelig mastergrad fra før av. Som et eksempel kan jeg jo f.eks vise til denne stillingen: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=108164356 Det er ikke helt innenfor det jeg kan tenke meg å jobbe med, men noe lignende. Arbeidsoppgaver og kvalifikasjoner er: Arbeidsoppgaver . Delta i planlegging og utvikling av helse- og omsorgstjenestene . Strategi, oppfølging og utvikling av tjenester til mennesker med funksjonsnedsettelser/tjenester til utviklingshemmede og mennesker med utviklingsforstyrrelser . Utredning, saksbehandling og budsjettarbeid knyttet til fagområdet . Kontakt og samarbeid med aktuelle samarbeidspartnereKvalifikasjoner . Relevant universitets- eller høyskoleutdanning . Erfaring fra offentlig virksomhet/kommunal tjenesteyting/ bydel . Erfaring fra arbeid/saksbehandling knyttet til mennesker med funksjonsnedsettelser/tjenester til utviklingshemmede og mennesker med utviklingsforstyrrelser . God kunnskap om offentlige forvaltning, tjenester og kommunens styringssystem . Det er en fordel med erfaring fra arbeid i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon Dette er en veldig lignende stilling som de jeg gjerne kunne tenke meg å søke på. Og jeg har alle kvalifikasjoner, bare at min erfaring er fra annen type saksbehandling osv. Men så kommer dette med budsjettarbeid opp. Hva bør jeg studere for å kunne være kompetent til lignende jobber? Endret 23. november 2017 av Geirfuglen
Gjest Geirfuglen Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Ingen som har tatt studier som tar for seg budsjettering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå