Gå til innhold

Den store julebord-antrekk-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På julebordet vårt hvor det stort sett er bare damer, var vi kun 5 av 16 som hadde kjole, resten brukte bukse. Er for øvrig ganske "rystet" over hvor lite farger folk bruker, 90% så ut som om de skulle i begravelse(det var svart, svart og enda mer svart!)!

Anonymkode: c287d...f1b

Dette blir meg i kveld:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne har jeg tenkt å ha!! Og ja, den er også svart!!😉🤣

Endret av tirben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På julebordet vårt hvor det stort sett er bare damer, var vi kun 5 av 16 som hadde kjole, resten brukte bukse. Er for øvrig ganske "rystet" over hvor lite farger folk bruker, 90% så ut som om de skulle i begravelse(det var svart, svart og enda mer svart!)!

Svart er fint. Men mange bruker vel litt mer glitrende tilbehør på julebord enn i en begravelse?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan en dame gå med bukse på julebord? Jeg er overvektig, og føler med ikke helt komfortabel i kjole... 

Anonymkode: df455...29e

Selvfølgelig. Skjønner ikke hvorfor så mange på død og liv skal ut og fryse i kjole på vinteren ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Thyra skrev:

Svart er fint. Men mange bruker vel litt mer glitrende tilbehør på julebord enn i en begravelse?

Joda, men det er så kjedelig når det blir svart strømpebukse + svart kjole + svarte sko, eller svart bukse + svart overdel og svarte sko. Det finnes jo så mye annet å velge i:) Det er jo ingen som skiller seg ut i mengden da akkurat når man har et rom fullt av svartkledde. Selv eier jeg ikke en eneste svart kjole, det nærmeste jeg kommer er en grå en med litt sort mesh på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er så kjedelig når det blir svart strømpebukse + svart kjole + svarte sko, eller svart bukse + svart overdel og svarte sko. Det finnes jo så mye annet å velge i:) Det er jo ingen som skiller seg ut i mengden da akkurat når man har et rom fullt av svartkledde. Selv eier jeg ikke en eneste svart kjole, det nærmeste jeg kommer er en grå en med litt sort mesh på ryggen.

Personlig synes jeg fargerike antrekk hører sommeren til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julebordet vårt er svært uformelt av typen "rett-fra-jobb-på-en-onsdag" og i tillegg regner jeg med at det kan bli både trasking i Oslos gater og en del venting utendørs så jeg skal ha denne sammen med litt tykke svarte strømper og ditto ankelboots/støvletter (Jeg er en del lavere enn modellen så kjolen er ikke like kort på meg... ;)). I tillegg skal jeg ha et håndlaget sjal/skjerf i ull og silke som er svart med noen røde og grå innslag. Og en svart veske. 

Julekjole.jpg

skjerf.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha denne. Har egentlig ikke kroppsfasong som noen kjoler har sittet pent på noen gang (eple/potetfasong...), og leste at omslagskjole passer de fleste fasonger. Og det stemte i mitt tilfelle, faktisk! Gleder meg til å føle meg fin og ganske sexy til jul :) 

https://dayslikethis.no/no/p/kjoler/blue-wrap-kjole/7213410_F583

Anonymkode: 574eb...2f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange av Velourkjolene som har kommet ut i år er knallfine i både grønt og rødt! De kommer i alle slags mulige former,  farger og fasonger. Ikke mangel på farger ihvertfall (= 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg også :) Den er fra Days Like This... og på tilbud nå ser jeg. Finnes i blå og rød. Nydelige begge to :) 

https://dayslikethis.no/no/p/kjoler/penny-velvet-kjole/7212402_F360

Anonymkode: 6c6f7...df4

Denne kjolen har jeg også kjøpt. Veldig behagelig å ha på seg 👍🏻!

Anonymkode: d7d1b...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2017 den 9.24, AnonymBruker skrev:

Kan jeg, en høygravid kvinne, stille i kosebukse og hettegenser da? :fnise:

*ingentingåhapå* :edie:

Anonymkode: 6b44d...c80

Kjør på! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha på meg en mørk rød kjole som går til knea. Kan jeg ha svart strømpebukse? Eller er det kræsj? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2017 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Men jeg ser egentlig ikke hvorfor du har et behov for at andre skal skille seg ut.

Anonymkode: 80431...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.kappahl.com/nn-no/dame/Festklaer/nyttarskjoler/xlnt-floyelskjole

www.kappahl.com/nn-NO/dame/Festklaer/festkjoler/kjole-med-glitter/

Disse skal jeg gå med. 

Anonymkode: ee0d7...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

www.kappahl.com/nn-no/dame/Festklaer/nyttarskjoler/xlnt-floyelskjole

www.kappahl.com/nn-NO/dame/Festklaer/festkjoler/kjole-med-glitter/

Disse skal jeg gå med. 

Får feilmelding på linkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Honey Dew skrev:

Får feilmelding på linkene

Beklager.

Det er en lilla fløyelskjole fra Kappahl og en blå kjole med glitter også fra Kappahl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2017 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg også :) Den er fra Days Like This... og på tilbud nå ser jeg. Finnes i blå og rød. Nydelige begge to :) 

https://dayslikethis.no/no/p/kjoler/penny-velvet-kjole/7212402_F360

Anonymkode: 6c6f7...df4

Tusen takk! Fikk kjøpt den. Gleder meg til å ha den på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...