Gå til innhold

Sandkakeformer i oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen her som vet om sandkakeformene tåler en tur i oppvaskmaskinen? Det er helt klassiske former i metall. Har ikke veldig lyst til å vaske opp 40 former for hånd, men vil ikke ødelegge formene i maskinen heller :) 

Anonymkode: b1bce...e7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville testet med en form før jeg puttet alle i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Jeg vasker aldri mine i maskin. Ikke pepperkakeformer heller. Mulig de tåler det, men jeg vasker for hånd.

Skrevet

Jeg vasker mine for hånd. Tør ikke ta sjansen på at de skulle blitt ødelagt på noe vis :)

Skrevet

Hvorfor skulle ikke sandkakeformer i metall tåle oppvaskmaskin egentlig? Jeg har ingen sandkakeformer og har ikke prøvd, jeg bare lurer på hvordan dere resonerer. Og hvis dere ikke har noen teori om hvordan de skulle bli ødelagt, hvorfor prøver dere ikke? Jeg hadde puttet dem i oppvaskmaskinen, for jeg ser ingen grunn til at de ikke skulle tåle det.

Skrevet
1 time siden, H80 skrev:

Hvorfor skulle ikke sandkakeformer i metall tåle oppvaskmaskin egentlig? Jeg har ingen sandkakeformer og har ikke prøvd, jeg bare lurer på hvordan dere resonerer. Og hvis dere ikke har noen teori om hvordan de skulle bli ødelagt, hvorfor prøver dere ikke? Jeg hadde puttet dem i oppvaskmaskinen, for jeg ser ingen grunn til at de ikke skulle tåle det.

De jeg bruker har jeg fått av min oldemor. Så jeg tar ingen sjans på at noe skulle skje med de. 
Vil heller ikke at de skal bli matte og slitt slik at røren/deigen henger seg fast. Selv med smøring. 

Skrevet
12 timer siden, H80 skrev:

Jeg vil vel tro det kommer an på hva slags metall. Stål? Kjør på, null problem. Aluminium? Vask for hånd, aluminium har ikke godt av oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 1646d...070

• Liker 1
Skrevet
På 23.11.2017 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Hei. Noen her som vet om sandkakeformene tåler en tur i oppvaskmaskinen? Det er helt klassiske former i metall. Har ikke veldig lyst til å vaske opp 40 former for hånd, men vil ikke ødelegge formene i maskinen heller :) 

Anonymkode: b1bce...e7d

Er de i stål vil de sannsynligvis tåle det. Er de i aluminium så blir de stygge. 

Hvor mye arbeid er det å vaske 40 små samdkakeformer i en bolle eller i kjøkkenvasken? Jeg er "lat", på kjøkkenet og med oppvask, men 40 samdkakeformer krever ikke så mye av meg at "latskapen" og oppvaskmaskinen tar overhånd. 

Anonymkode: 3c5da...e23

• Liker 3
Skrevet

Gamle sandkakeformer er laget av aluminium. Aluminium tåler ikke å vaskes i oppvaskmaskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...