Gå til innhold

Visste dere hva dere fikk i karakter på forhånd? (magefølelse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat tatt mine 3 første eksamen, og er litt spent på hva karakterer jeg fikk, synes to av dem var ganske lette men usikker på hva karakterer jeg får.. Visste dee eller hadde dere rett følelse på karakterer på forhånd før dere fikk svar? :)

Anonymkode: 5fcd4...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På flesteparten var følelsen min omtrent slik som resultatet ble. Men har også hatt enkelte som jeg fikk mye dårligere eller bedre på enn jeg hadde trodd. Men som sagt, de fleste (80-90 %) så hadde jeg omtrent rett i mine antagelser. Lykke til!

Skrevet

Oki, følte det var ganske lett å besvare, skrev en del også. Men jeg vet jo ikke :) Kanskje det ikke er et bra tegn om jeg synes det var for "lett"

Skrevet

Hva slags fag / emne var det?

Skrevet
6 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Hva slags fag / emne var det?

Sosiologi :) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosiologi :) 

Ok så et fag hvor du kanskje får et forholdsvis åpent spørsmål og skal diskutere / drøfte / reflektere rundt det?

Jeg tror magefølelsen din holder 😊

Så får vi se.... 😉

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oki, følte det var ganske lett å besvare, skrev en del også. Men jeg vet jo ikke :) Kanskje det ikke er et bra tegn om jeg synes det var for "lett"

Nei det trenger ikke å være et dårlig tegn om du syntes det var lett! Det skal jo være lett om du har jobbet bra og kan pensum.  

Skrevet
Just now, solmåneogstjerner said:

Nei det trenger ikke å være et dårlig tegn om du syntes det var lett! Det skal jo være lett om du har jobbet bra og kan pensum.  

Må si jeg har jobbet og lest myyyye og gått på alle forelesninger osv, lest bøkene til durkheim, goffmann i tillegg, så håper jeg får litt gode karakterer

• Liker 1
Skrevet

Stortsett var det omvendt - ok magefølelse ga dårlig karakter, dårlig magefølelse ga A. 

Anonymkode: 866ce...810

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg har jobbet og lest myyyye og gått på alle forelesninger osv, lest bøkene til durkheim, goffmann i tillegg, så håper jeg får litt gode karakterer

Da tror jeg det går bra!

Skrevet

Jeg fryktet alltid at jeg strøk, men fikk gode karakterer.

Anonymkode: b6af7...152

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner vanligvis mine egne kunnskaper, og hva kravene til kunnskap på eksamen er, godt nok til vite sånn ca hvor jeg ligger. 

Anonymkode: 1bb93...149

Skrevet

Magefølelsen min pleier å stemme ganske godt, jeg har vel kanskje hatt et unntak fra den regelen :)

Anonymkode: b4f01...01e

Skrevet

Har man noenlunde selvinnsikt, burde man kunne forutsi karakteren med hvertfall en karakters margin. Bortsett fra feil ved sensurering eller liknende, som forekommer fra tid til annen.

Anonymkode: 1baf5...530

• Liker 3
Skrevet

Nei, blir nesten alltid overrasket over karakteren. Noen ganger til det positive, andre ganger ikke. Har klagd ved noen anledninger også og fått en helt annen karakter. Det kan tyde på at det er veldig forskjellige grunnlag sensorene har, når de setter karakteren. Det er merkelig egentlig hvor stor forskjell det er. Men jeg har studert ting som er kjent for store forskjeller i karaktersetting blant sensorene og da... 

Anonymkode: e5737...726

Skrevet

I eksamener som alle oppfattet som vanskelig fikk jeg alltid hørere karakter enn jeg selv trodde. Pga. normalfordeling så kan en i slike tilfeller få bedre karakter fordi "alle andre" også gjør det ganske dårlig. I eksamener som ble oppfattet som "lette fag" så gikk det motsatt vei; da fikk jeg ofte dårligere karakter enn jeg hadde trodd. 

Anonymkode: d7d86...2e9

Skrevet

God magefølelse siden jeg skrev masse og besvarte alt. Sliter med prestasjonsangst så brukte jo de tre ukene før sensur å tvile på meg selv og forberede meg på stryk.

Fikk B 😂

Anonymkode: bfadd...66c

Skrevet

De gangene jeg får en dårlig følelse får jeg som regel en bra karakter, og de gangene med bra følelse får jeg som regel en dårlig karakter. Henger litt med kunnskapsnivået mitt, dårlig følelse indikerer at jeg kunne fått til mer eller at jeg har øvd veldig mye på faget. God følelse indikerer at jeg ikke har øvd fullt så mye som jeg burde ha gjort.

De gangene med skikkelig dårlig følelse får jeg en dårlig karakter, for da vet jeg at jeg har øvd veldig lite pga mangel på kunnskap.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stortsett var det omvendt - ok magefølelse ga dårlig karakter, dårlig magefølelse ga A. 

Anonymkode: 866ce...810

Jeg sitter igjen med den samme erfaringen. En gang trodde jeg helt alvorlig at jeg skulle stryke eller få E, men jammen fikk jeg A. Og den gangen jeg var sikker på at jeg i alle fall besto, fikk jeg stryk.

Skrevet

Føler jeg at det går ok, så går det som oftest bedre. Føler jeg at det går ordentlig bra så har det egentlig gått midt på treet. Har jeg en dårlig følelse så blir det en dårlig karakter. En sjelden gang så går det som jeg føler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...