AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Hva betyr det at en hunderase er temperamentsfull i rasebeskrivelsen? Betyr det bfeffing? Vokalfull? Mye lyd? Står også at hunderasen ikke er aggressiv eller nærvøs. Betyr temperamenstfull noe av det samme som gneldrete når det gjelder hunderaser? Er bare usikker på hva temperamentsfull betyr for noe? Anonymkode: dfd8b...92b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Ingen andre som heller ikke skjønte dette ordet helt? Anonymkode: dfd8b...92b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #3 Skrevet 23. november 2017 Hvor leser du det, kan du linke? Det finnes endel useriøst som skrives om raser, så om du ikke forstår det, let etter en annen kilde. Anonymkode: 87d38...dd8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #4 Skrevet 23. november 2017 Det står på rasestandaren på raseklubben sine side. Er en seriøs side. Anonymkode: dfd8b...92b
Tabris Skrevet 23. november 2017 #5 Skrevet 23. november 2017 (endret) Vanskelig å si. Noen mener kanskje at de har lett for å utagere mot andre hunder (noe jeg ofte vil karakterisere som utrygghet), andre mener kanskje at de har lett for å ta igjen mot eier hvis de blir utsatt for ubehag/kjeft(noe jeg vil karakterisere som dårlig trening). Endret 23. november 2017 av Tabris
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #6 Skrevet 23. november 2017 Om hvilken rase står det? Lettere om man kan se sammenhengen. Anonymkode: 87d38...dd8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #7 Skrevet 24. november 2017 Hvis man søker på Google ordet "temperamentsfull hund" så kommer det opp mange hunderaser som ordet temperamentsfull kommer opp i rasestandaren til den hunderasen. Anonymkode: dfd8b...92b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #8 Skrevet 24. november 2017 Virker nesten som det er et faguttrykk som ikke umiddelbart er lett å forstå. Etter det jeg har lest nå vil jeg si det betyr at hunden reagerer kjapt, altså at den ikke er av den avslappede typen. Anonymkode: 87d38...dd8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #9 Skrevet 24. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis man søker på Google ordet "temperamentsfull hund" så kommer det opp mange hunderaser som ordet temperamentsfull kommer opp i rasestandaren til den hunderasen. Anonymkode: dfd8b...92b Må være utdatert. Har sjeldent møtt noen av disse "temperamentsfulle "hunden. Kun redde og nervøse hunder eier ikke gidder å trene, på en positiv måte. Pluss jeg treffer flest gen.overlegne blandingshunder ,pitbulls og hunder som er kastrerte. Jeg blir forbannet når jeg ser pissredde hunder med angst. Ytterst få ER sånn. Kun et lite antall. Og om så- KASTRER!! hunder er mye enklere å trene da og roligere. Livskvaliteten øker enormt for HUNDEN. Anonymkode: 29a36...028
Gjest NotNaomi Skrevet 24. november 2017 #10 Skrevet 24. november 2017 Det høres ikke helt trygt ut for å være ærlig. Men du burde nevne rasen. Lettere å si noe om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå