AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Hei. Vårt yngste barn på 2 år har funnet ut at det er gøy å starte dagen mellom kl.4 og 5 (altså midt på natta). Vi synes selvfølgelig dette er litt vel tidlig, men forstår ikke helt hvordan vi skal få snudd det. Det har holdt på sånn ei god stund nå. Vi bor i leilighet og det er ganske lytt, så det er lite fristende å la ham hyle til han evt sovner igjen. I såfall kommer vi til å vekke naboene på begge sider. Jeg vet jo at dette kommer til å gå over en gang (ingen av våre barn har sovet noe sørlig før i 2-3års alder), men om noen har et godt tips som kan framskynde søvnen litt, er det verdt et forsøk. Han legger seg kl.19 og sover fortsatt ca 1 time på dagtid. Vurderer å kutte drastisk ned på dagsøvnen, men overgangen er så tøff (han er jo selvfølgelig stuptrøtt i 11-tida iom at han starter dagen så tidlig), og jeg synes det er vanskelig å be barnehagen ta den kampen fordi han selvfølgelig blir veldig grinete i en overgangsfase. Tar derfor gjerne imot tips!! Anonymkode: 27d51...fde
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Kutt et kvarter av dagsøvnen av gangen og se om det hjelper. Min måtte kutte dagsøvnen da hun var 2. Anonymkode: 069ef...ccf
Gjest GoldenLioness Skrevet 23. november 2017 #3 Skrevet 23. november 2017 Min gikk igjennom det samme på den tiden. Er et hopp(utviklingssprang) så måtte bare ri det ut. Han gikk tilbake til 07-06.00/06.30 etter en stund. Han sover 1 1/2 time dupp hver dag og trenger det for å ha nok energi utover dagen.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #4 Skrevet 23. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vårt yngste barn på 2 år har funnet ut at det er gøy å starte dagen mellom kl.4 og 5 (altså midt på natta). Vi synes selvfølgelig dette er litt vel tidlig, men forstår ikke helt hvordan vi skal få snudd det. Det har holdt på sånn ei god stund nå. Vi bor i leilighet og det er ganske lytt, så det er lite fristende å la ham hyle til han evt sovner igjen. I såfall kommer vi til å vekke naboene på begge sider. Jeg vet jo at dette kommer til å gå over en gang (ingen av våre barn har sovet noe sørlig før i 2-3års alder), men om noen har et godt tips som kan framskynde søvnen litt, er det verdt et forsøk. Han legger seg kl.19 og sover fortsatt ca 1 time på dagtid. Vurderer å kutte drastisk ned på dagsøvnen, men overgangen er så tøff (han er jo selvfølgelig stuptrøtt i 11-tida iom at han starter dagen så tidlig), og jeg synes det er vanskelig å be barnehagen ta den kampen fordi han selvfølgelig blir veldig grinete i en overgangsfase. Tar derfor gjerne imot tips!! Anonymkode: 27d51...fde Nå er det torsdag i dag, og snart helg. Er han alt lagt? Hvis ikke så utsett leggingen med en time og se hva som da skjer. Klarer du i morgen og i helga å la han være våken til 20/20.30 så ser du om det endrer noe på oppvåkningstidspunktet før du går til kamp mot dagsoving. Dagsovingen kan du ta kampen med å avslutte i juleferien. Da blir det litt lettere for barnehagen. Anonymkode: d341e...07c
Gjest GoldenLioness Skrevet 23. november 2017 #5 Skrevet 23. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det torsdag i dag, og snart helg. Er han alt lagt? Hvis ikke så utsett leggingen med en time og se hva som da skjer. Klarer du i morgen og i helga å la han være våken til 20/20.30 så ser du om det endrer noe på oppvåkningstidspunktet før du går til kamp mot dagsoving. Dagsovingen kan du ta kampen med å avslutte i juleferien. Da blir det litt lettere for barnehagen. Anonymkode: d341e...07c Blir dumt å utsette legging. Bedre å være konsekvent. Så små barn bør legges 19.00. Man merker fort om barnet bør kutte ned på dagsoving. Starte med 10 min om gangen. Blir ungen ødelagt så må en fortsette være være konsekvent når barnet våkner tidlig om at vi ikke står opp da. Vi har hatt flere runder dere han våkner tidligere og det går seg alltid til igjen med litt tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå