AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Hei Jeg var nødt til å omplassere hunden min. Han som overtok ville ikke ha den likevel og sa at han hadde en venninne som tok den og jeg trodde alt var greit. Nå har jeg fått vite at han har funnet noen andre som vil ha han. Har jeg krav på å få vite om disse tingene, eller har jeg ikke noe ansvar lenger? Vi har jo skrevet kontrakt og jeg vet at det ikke er jeg som er eieren lenger, men det er snakk om et par uker, og den er blitt en kasteball. Jeg synes synd på hunden, og selv om jeg ikke direkte angrer på at jeg gav den bort, så klandrer jeg meg selv fordi den ble omplassert til noen som ikke ville ha den, jeg føler jeg har gjort en stor feil. Han har aldri bedt om at jeg skal ta hunden tilbake eller bedt meg om hjelp til å finne et nytt hjem, og jeg er usikker på om han burde gjøre det eller ikke. Har noen andre omplassert og hatt dårlige erfaringer? Synes dere jeg bør kreve at han informerer meg og at jeg blir inkludert, eller er det slik at jeg ikke har noe jeg skulle sagt? Hunden er jo ikke lenger min, men jeg vet jo mer om hunden enn han, og jeg er redd den blir omplassert enda en gang.. Anonymkode: 82cb6...864
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Står det noe i kontrakten om at du skal informeres ved videre omplassering? Om det ikke gjør det så har du ikke noe du skulle ha sagt. Anonymkode: 45602...240 3
Gjest Husmusa70 Skrevet 23. november 2017 #3 Skrevet 23. november 2017 Kan du ikke ta kontakt med denne personen og si at du vil heller ha tilbake hunden?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #4 Skrevet 24. november 2017 Du har ingen rettigheter. Du kvittet deg med hunden din, og da står ny eier fritt til å kvitte seg med den om han vil. Og neste og neste som sikkert er framtiden til denne hunden. Anonymkode: d2e4b...1f8 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #5 Skrevet 24. november 2017 Du har nok ikke så mye du skulle sagt. Til neste gang kan det evt være lurt å si fra at du vil ha hunden tilbake om den nye eieren ikke vil ha den alikevel Anonymkode: 46583...1ff 2
Gjest Melis123 Skrevet 24. november 2017 #6 Skrevet 24. november 2017 Uansett hva du skriver i kontrakten, er det ikke juridisk bindende dessverre. Ved Salg/omplassering av hund, regnes den som en vare, og du har ikke noen råderett over hva de gjør med den i etterkant. Krysser fingrene for at hunden din får et godt og stabilt hjem til slutt😊
Tvist Skrevet 24. november 2017 #7 Skrevet 24. november 2017 Ville hørt med tidligere eier om du kan få kontaktdetaljer til ny eier, så du kan høre hvordan det går.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #8 Skrevet 24. november 2017 Kan du ikke bare si til den nye eieren at du gjerne vil ha hunden tilbake? Anonymkode: c25eb...7ca
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #9 Skrevet 24. november 2017 Du har nok ingen rettigheter, men du kan jo fortelle han du omplasserte den til at du gjerne vil finne ny eier selv hvis han ikke kunne ha den selv Anonymkode: b653f...68d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #10 Skrevet 24. november 2017 At det går ann! Først dumpe hunden til første og beste og så komme å tro Ts kan blande seg inn i hundens skjebne. Anonymkode: 79292...051 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #11 Skrevet 24. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det går ann! Først dumpe hunden til første og beste og så komme å tro Ts kan blande seg inn i hundens skjebne. Anonymkode: 79292...051 Hvor står det at det var første å beste? Det kan jo faktisk være at vedkommende solgte seg bra inn med alskens lovord. Folk juger vettu. Slutt å dømme folk!! At det går ann! Anonymkode: 45602...240
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå