Gjest Mummimamma Skrevet 6. august 2002 #1 Skrevet 6. august 2002 Når antrekket i en invitasjon er angitt til "Bukse og jakke" (for mannen), hva innebærer dette for kvinnens antrekk? Noen som vet?
scorpion73 Skrevet 6. august 2002 #2 Skrevet 6. august 2002 da kan du bruke topp, og skjørt kjole eller dress hvis du måtte ønske det. Du kan i utgangspunktet ha på deg det du vil, bare du syns det er fint nok å gå i bryllup i.
Leo Skrevet 6. august 2002 #3 Skrevet 6. august 2002 Dette tolker jeg som en omskrivning av betegnelsen "casual". Dette er ikke helt det det kan virke som og innebærer "klær du ville ha tatt på deg dersom du skulle i middag til din velstående bestemor på Frogner". Variasjonsmuligheten er m.a.o. store, men gallakjolen og olabuksene bør få henge i skapet. Drakt, en pen sommerkjole (Forutsatt at invitasjonen er til et sommerarrangement.... ), penbukse med drakt-/dressjakke osv. Mvh Leo
Zena Skrevet 6. august 2002 #4 Skrevet 6. august 2002 Enig med Leo; pent, men ikke galla. Så kjolen eller skjørtet ditt kan være langt, kort eller hva som helst. Eller du kan bruke buksedress. Det som er fint med bunad, er at den passer uansett "dresscode" i et bryllup!
MicroMy Skrevet 6. august 2002 #5 Skrevet 6. august 2002 Hei! Hva med bunad? Det passer til stort sett alle anledninger. Micro
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2002 #6 Skrevet 7. august 2002 Bukse og jakke betyr hakket mindre formelt enn dress og slips. Jeg tenker 17.mai når jeg hører det - at man har på seg en drakt eller en pen, lett kjole, men ikke lang aftenkjole. Bunad er på en måte alltid "lov", men samtidig er jo bunad godkjent som galla - så jeg tror ikke jeg ville valgt det hvis invitasjonen sa bukse og jakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå