Lalique Skrevet 29. januar 2005 #1 Del Skrevet 29. januar 2005 Dette + en kaffe latte klarte jeg å trøkke i meg nå.. Hvor mye kalorier (ca) er dette? For de av dere som har lest mine tidligere innlegg så vet dere at jeg spør pga at jeg merker at tvangspisinga har satt inn og jeg har mest lyst til å tømme hele godteskåla nå + løpe til kiosken og voldta godtehylla også :oops: Kanskje det hjelper om jeg får et tall å forholde meg til.. 300 kalorier? 400? I 15 nonstop og 10 vingummigodterier fra first price altså... Jeg har gått opp i vekt igjen forresten.. 124 kg må mine 160 cm bære på nå.. tvangspising suger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 29. januar 2005 #2 Del Skrevet 29. januar 2005 vet hvordan du har det. Men det er umulig for meg å svare på det, men hvis du vet hvor mye det veier (nonstopene og vingummene hver for seg da) så kanskje jeg kan finne det ut for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 29. januar 2005 Tusen takk for omtanken Men jeg tør ikke nærme meg kjøkkenet og godteposene. Redd for at jeg kommer til å sluke hele.. Jeg pynta kake til datteren min sin bursdag og det ble litt igjen. Skal kaste det, men klarer ikke å nærme meg posene nå.. :oops: Skal bare sitte her og prøve å puste rolig. Tårene presser på og angsten kommer snikende. Dette kommer til å bli en tung dag føler jeg på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 29. januar 2005 #4 Del Skrevet 29. januar 2005 15 nonstop og 10 vingummi er ikke så mye. Så hvis det er alt du forspiser deg med i dag, er ikke det så ille. Tenk sånn, for hvis man først har spist mye er det lett for å tenke at da kan jeg liksågodt spise enda mer, ikke sant? Pust rolig, drikk et sort glass vann og kos deg på kg. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 29. januar 2005 #5 Del Skrevet 29. januar 2005 Gå deg en lang tur, det kan få tankene over på noe annet, du er ikke i nærheten av fristelsen OG du får gått bort de kaloriene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #6 Del Skrevet 29. januar 2005 Er det snø hos deg? Ta på deg skia og gå en tur! Deilig! Har du forresten spist en skikkelig frokost? Gjør det først! Håper du får en fin dag, har du det bra har også datteren din det bra, husk det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 29. januar 2005 #7 Del Skrevet 29. januar 2005 Kjære deg! :trøste: Ikke tenkt på det snopet! det er ikke så mye skjønner du! Sånne gummi godterier er det som inneholder minst kcal hvis jeg ikke husker helt feil! Og du har ikke spist så innmari mye heller! Man må kunne unne seg litt iallefall en gang i uka! Mitt tips er å kaste alt som du blir fristet av, knut igjen posen og hiv det i søpla! Og samtidig som du har gått for å kaste det, kan du likesågodt ta deg en liten tur i nabolaget! Smart ikke sant?? Det viktigste er at du ikke bruker mye energi på så psyke deg ned pga det du har spist. Da blir alt mye værre! Tenk heller på alt det du ikke har spist! Dette går så fint så! Klem fra Pam som har hatt godterisprekk mange ganger :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 29. januar 2005 #8 Del Skrevet 29. januar 2005 Jo også et annet tips: Ha alltid en flaske med vann med deg! HVer gang du blir fysen på noe er det bare å stikke tuten i munnen og drikke i vei! Da glemmer du godises for en liten stund! Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 29. januar 2005 #9 Del Skrevet 29. januar 2005 Dette er ikke så ille, men om du vil ha innholdet i det så er det 72 kcal i nonstoppene og 174 kcal i vingummi'n. En enkel kopp kaffe latte lagd på lettmelk har 122kcal. Ellers er Pamellas tips om vannflaske super da + sukkerfri drops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 29. januar 2005 #10 Del Skrevet 29. januar 2005 Dette er ikke så ille, men om du vil ha innholdet i det så er det 72 kcal i nonstoppene og 174 kcal i vingummi'n. En enkel kopp kaffe latte lagd på lettmelk har 122kcal. Ellers er Pamellas tips om vannflaske super da + sukkerfri drops 174 kcal i 10 vingummi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 29. januar 2005 Tusen takk for ale omtenksomme svar alle sammen, dere er så utrolig snille :klem2: Jeg har klart å holde meg unna godteriet, men det har vært hardt. Datteren min elsker jo godterier og vet hun bare får det i helgen så jeg kan ikke kaste nonstop`en før i kveld. Har ikke lyst å gi henne inntrykk av at godterier er fy-fy. For det er slik jeg vokste opp.. Det som er forbudt er ALLTID spennende! Matmessig har jeg spist dette etter den "fantastiske" frokosten: En kopp lavkalori options kakaodrikk etter å ha vært ute med bikkja. Lunsj: 2 små halve grovbakte rundstykker med cottage cheese.. Middag: Dattera mi spiste risgrøt, det trigger overspising hos meg, så jeg spiste resten av cottage cheesen jeg åpna til lunsj sammen med en yoplait 0,1 % yoghurt.. Har halsbetennelse i tillegg så matlysten er egentlig ikke på topp.. bare lysten til å OVERspise.. :-? Mamma og søstern min kommer i kveld og skal være her og se hånballkamp med oss, regner med å få litt avlastning av de når det gjelder matservering osv så jeg skal bare spise en yoghurt med litt kruskakli i til kveldsmat. Rart med det, enkelte dager er maten så innmari vanskelig å takle.. andre dager er heldigvis lettere.. Godt å få skrive av seg her da, takk for at dere finnes usynlige venner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 29. januar 2005 #12 Del Skrevet 29. januar 2005 For meg høres det ut som om du spiser veldig lite! Hvis dette er en vanlig dagsmeny for deg, så er det kanskje ikke så rart om du får spisekick. Spis mange små måltider, og sørg for å få i deg en god frokost. Spiser du så lite som du har gjort idag, så vil kroppen din bli helt sprø etter snacks... Forresten, veldig bra at du spiser cottage cheese - masse proteiner i det! Lykke til Lalique! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 29. januar 2005 #13 Del Skrevet 29. januar 2005 15 nonstop og 10 vingummi er ikke så mye. Så hvis det er alt du forspiser deg med i dag, er ikke det så ille. Tenk sånn, for hvis man først har spist mye er det lett for å tenke at da kan jeg liksågodt spise enda mer, ikke sant? Sånn har jeg det også. Hvis jeg klarer holde meg til slankekuren er det også lett å holde seg unna usunn mat. Men hvis jeg skeier ut tenker jeg at jeg likegodt kan spise enda mer, fordi alt er ødelagt likevel. Kalles det tvangsspising? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 29. januar 2005 #14 Del Skrevet 29. januar 2005 Tror det har med å gjøre at du spiser helt feil type mat. Les litt om hvilken virkning sukker og hvitt mel har på kroppen din - gode tips her er : Boken, "Sukkerbomben Informasjon finner du også her: http://www.drlindbergs.no/page/index.php?s...id=-1&joinid=-1 Du får helt sikkert en tankevekker - det fikk jeg, ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei Leola, dagens frokost er ikke representativ for hvordan jeg spiser til vanlig. Men et spiseforstyrra sinn tar ikke hensyn til det som er bra for en. Da er man bare destruktiv og spiser t.o.m det man ikke liker.. Jeg kan nok det meste om kosthold.. og til vanlig spiser jeg kun hjemmebakt rugbrød og proteinrikt pålegg. Mye grønnsaker og frukt og magre melkeprodukter. Problemet sitter nok mer i hodet mitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #16 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei.... Jeg er litt fan av Dr.phil sin tankegang når det gjelder spiseforstyrrelser... Siden du er såppas opplyst om sunn mat, hva er årsaken bak tvangsspisingen??? Noe som ligger bak i hodet?? tror mam må finne årsaen for å få gjort noe med problemet over lang sikt.... Ville kjøpt boka til dr.phil om slanking..heter " 7 keys to..ett eller annet..) Håper ikke jeg beveget meg på tynn is her....... :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strangeways Skrevet 29. januar 2005 #17 Del Skrevet 29. januar 2005 Ja Lalique, problemet sitter nok i ditt hode! Dette vet du jo allerede Jeg har selv tvangsspist siden jeg var i puberteten (er snart 30 nå). Nå har jeg hatt den beste perioden jeg noengang har hatt, jeg har ikke overspist på snart et halvt år. Jeg spiser sundt og godt og en hyggelig bieffekt er at vekten rasker ned :-) Men det er faktisk ikke vekten som er fokuset denne gangen! Som gjest over kan jeg anbefale på det sterkeste dr.phils "The ultimate weight solution - 7 keys to wieghtloss freedom" (jeg tror den faktisk har kommet på norsk nå). Ved å følge opplegget hans er det faktisk klin umulig å tvangsspise, ved å gjennomgå enkle øvelser blir man "avslørt", og når man kjenner til mekanikken som ligger bak tvangsspisingen er det faktisk lett å unngå! Jeg trodde jeg visste alt om mitt spisemønster men der tok jeg feil. Hvis jeg høres ut som en fanatisk fan av dr.phil så er det fordi jeg for første gang på mange, mange år jeg har følt meg fri! Jeg har da klart å gå ned i vekt før, men det har alltid gått ut på å undertrykke en så vannvittig sterk trang til å overspise at det går jo ikke i lengden. Anbefaler deg å gå inn her å se: link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå