AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Hva gjør du? Betaler du månedlig eller 1 gang i året? Hva er best? Er det noen fordeler med 1 faktura i året? Anonymkode: 42955...565
addict Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Jeg betaler månedlig. Det er ingen fordeler eller ulemper med å betale mådelig vs 1 gang i året hos mitt forsikringsselskap som er If.
_popcorn_ Skrevet 23. november 2017 #3 Skrevet 23. november 2017 Reiseforsikring pr mnd, og innbo en gang pr år.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #4 Skrevet 23. november 2017 Lettere å sørge for at den ene fakturen blir betalt i tide? Hvis du klarer å sette av nok penger da. Opplevde nylig at nettbanken min hadde slettet alle mine autogiroer, forsikringsselskapet sendte purring via sneglepost, og forsikringen min var på vei til å bli deaktivert før jeg oppdaget at den ikke var betalt. Skummelt! Andre regninger ordner seg alltids hvis noe går i surr, men forsikringsselskaper er strenge ved forsinket betaling og dårlige til å purre (sett flere har hatt lignende problemer). Anonymkode: f2121...527
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #5 Skrevet 23. november 2017 Betaler én gang i året. Veldig forutsigbart og inntil nylig tok de fleste forsikringene også en adminavgift på å dele opp beløpet. Aldri vært interessert i å betale denne. Anonymkode: 07774...395
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #6 Skrevet 23. november 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du? Betaler du månedlig eller 1 gang i året? Hva er best? Er det noen fordeler med 1 faktura i året? Anonymkode: 42955...565 Betaler en gang i året. Fordelen er at premien blir lavere. Mye enklere å sette til side hver måned på en egen forsikringskonto og i tillegg få noen få rentekroner selv enn å betqle mer enn nødvendig til forsikringsselskapet. Nå så jeg imidlertid at det ble anbefalt å betale månedlig når de legger på den gamle veiavgiften fra nyttår. Så da får jeg se på dette på nytt. Men med ny bil så er det ikke planer om å bytte kommende år. Da blir det ikke noe krøll med tilbakebetaling kommende år. Har alle forsikringer i en "pakke" og får dermed gode rabatter. Anonymkode: c5fd4...c32
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #7 Skrevet 23. november 2017 Autotrekk 1 g i mnd Anonymkode: 00db0...f4c
TMB Skrevet 24. november 2017 #8 Skrevet 24. november 2017 Månedlig, har ikke sjans til å betale ~15k på en gang
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #9 Skrevet 24. november 2017 Har månedlig autogiro på lønningsdag. Koster ikke noe ekstra hos mitt forsikringsselskap. Anonymkode: c613e...d0b
Million Skrevet 24. november 2017 #10 Skrevet 24. november 2017 Så lenge det ikke legges til fakturagebyr, synes jeg det er greit å få fakturaene månedlig. F.eks innboforsikringen min betaler jeg hver måned. Det er unødvendig å samle opp til én diger regning i året. Mange som sliter da, selv om de vet at den kommer. De har glemt den, eller de har ikke vært flinke til å sette av penger månedlig til regninger de vet kommer en gang pr år. Hundeforsikringen min kommer to ganger i året, og den er ganske dyr. Kunne tenkt meg å få den også en gang i mnd, men det tilbyr de ikke. Uansett, jeg setter av penger hver måned til den, så det gjør meg ikke noe at den kommer to ganger i året og hver regning da er litt stor. Men jeg foretrekker likevel månedlige betalinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå