Gå til innhold

Får dårlig samvittighet av å ha barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en fantastisk familie som alltid stiller opp som barnevakt. De spør ofte om de kan få passe barna. Jeg setter enormt stor pris på dette, men klarer ikke å takke ja. Jeg får utrolig dårlig samvittighet dersom jeg er borte fra barna. Vi har derfor kun barnevakt når det er helt nødvendig, som hvis vi skal på foreldremøter, jobb eller til lege. Hvordan kan jeg legge fra meg denne dårlige samvittigheten? Samboer og jeg har ikke vært på en eneste date siden den eldste ble født for snart 4 år siden. 

Anonymkode: 53d25...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en fantastisk familie som alltid stiller opp som barnevakt. De spør ofte om de kan få passe barna. Jeg setter enormt stor pris på dette, men klarer ikke å takke ja. Jeg får utrolig dårlig samvittighet dersom jeg er borte fra barna. Vi har derfor kun barnevakt når det er helt nødvendig, som hvis vi skal på foreldremøter, jobb eller til lege. Hvordan kan jeg legge fra meg denne dårlige samvittigheten? Samboer og jeg har ikke vært på en eneste date siden den eldste ble født for snart 4 år siden. 

Ved å innse at du og samboeren trenger kjæreste-tid. Hvis ikke er det lett å plutselig innse at man ikke er kjærester lengre.

Hva er samboeren din sine tanker her? Ønsker han barnevakt og alenetid med deg?

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, VoodooChild skrev:

Ved å innse at du og samboeren trenger kjæreste-tid. Hvis ikke er det lett å plutselig innse at man ikke er kjærester lengre.

Hva er samboeren din sine tanker her? Ønsker han barnevakt og alenetid med deg?

Ja, han ønsker det. Han er mye mer avslappet enn meg når det kommer til alt som har med barna å gjøre.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han ønsker det. Han er mye mer avslappet enn meg når det kommer til alt som har med barna å gjøre.

Da anbefaler jeg deg å ta imot tilbudet om barnevakt :) Du har absolutt ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Alle foreldre fortjener barnefrie kvelder og kjærestetid. Det gjør dere til bedre foreldre og!

Det er godt for barna å tilbringe tid med andre enn foreldre og, mener jeg hvertfall.

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Kjente meg litt igjen her. Fikk beskjed av legen min at jeg er ikke uunværlig :-) vi er de viktigste i barnas liv så klart. Men tror vi er litt høye på oss selv Ts :-) håper ikke du misforstår. Barna våre trenger andre også ! Ha barnevakt med god samvittighet. Du gjør de en tjeneste ved det. Det tok meg en tid å skjønne det. Men er glad jeg ril slutt forsto:-)

Skrevet

Hjelper det hvis jeg sier at jeg som barn alltid gledet meg til barnevakten kom? For å komme meg litt bort fra masete mamma og pappa og tilbringe litt tid med den kule barnvakten? ;-)

Anonymkode: 58668...52e

• Liker 4
Gjest NotNaomi
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper det hvis jeg sier at jeg som barn alltid gledet meg til barnevakten kom? For å komme meg litt bort fra masete mamma og pappa og tilbringe litt tid med den kule barnvakten? ;-)

Anonymkode: 58668...52e

:-)

Skrevet

Send barnevakten til meg :nigo: 

Anonymkode: 00e44...1f0

Skrevet

Jeg skjønner deg litt. Samtidig er det veldig viktig for barna at dere foreldre får tid til å være kjærester også, så dere ikke ender opp med å gjøre slutt på hele forholdet. Så du kan jo se på en date som noe som også kommer barna til gode :)

Og som en annen over her skrev: jeg syns det var kjempestas å ha barnevakt da jeg var liten. Nye, spennende mennesker (altså, vi kjente de jo såklart...), og ikke bare mamma og pappa. Overnatting hos besteforeldre var spesielt kos!!

Anonymkode: 0137d...623

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...