Gå til innhold

Dere som har lett for å snakke om andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

"nå har Y blitt skikkelig feit. Bør gjøre noe med fedmen", "så sær Y er"

..Hver gang noen sier slike ting til meg så er det eneste jeg tenker "Men..hva med deg selv da?:P" 

Men jeg sier ingenting...

Dere som liker å snakke om andre, gjerne nedsettende: legger dere merke til når motparten er uinteressert i å snakke om sånt? 

En annen ting.. Som regel så fremmer det deres egne feiler eller negative ting. Som jeg ellers ikke hadde lagt merke til, men siden du snakker om sånt så tenker jeg på sånt, og gjerne om deg (som starter samtaleemnet)

Anonymkode: 56c7f...97b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke si at det var en merkelig kommentar, eller påpeke at det er ganske drøyt å snakke sånn? Ta bladet fra munnen å gi den som er stygg noe å skamme seg over. De kan jo takke seg selv for  den salven fra deg. Funker på meg. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Wonders skrev:

Hvorfor ikke si at det var en merkelig kommentar, eller påpeke at det er ganske drøyt å snakke sånn? Ta bladet fra munnen å gi den som er stygg noe å skamme seg over. De kan jo takke seg selv for  den salven fra deg. Funker på meg. 

jeg er enig med deg jeg, Wonders.

Men likevel...dessverre..er ofte menneskene som nevnes i HI trege på å ta verken hint (ikke gi de oppmerksomhet med kroppsspråk/snakke om et annet emne når de setter i gang), men de er ofte like dårlige på klare utfordringer (at man utfordrer synspunktet), i tillleeegggg er de ofte dårlige på å ta til seg klare uttrykk "hva er det du sier? hvorfor sier du det til meg?"..."hvorfor må vi snakke om folk som er fete?"...osv

De som baksnakker/liker å snakke nedsettende om andre er en spesiell mennesketype

Anonymkode: cc431...886

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er enig med deg jeg, Wonders.

Men likevel...dessverre..er ofte menneskene som nevnes i HI trege på å ta verken hint (ikke gi de oppmerksomhet med kroppsspråk/snakke om et annet emne når de setter i gang), men de er ofte like dårlige på klare utfordringer (at man utfordrer synspunktet), i tillleeegggg er de ofte dårlige på å ta til seg klare uttrykk "hva er det du sier? hvorfor sier du det til meg?"..."hvorfor må vi snakke om folk som er fete?"...osv

De som baksnakker/liker å snakke nedsettende om andre er en spesiell mennesketype

Anonymkode: cc431...886

En kan jo argumentere med at det du bedriver akkurat nå også er baksnakking. 

Det er ganske normalt å snakke om andre. Jeg ville likt å se den som aldri noen sinne hadde kommet med en kommentar om en slektning/venn som plutselig hadde lagt på seg ørten kg, eller tatt av ørten kg, eller gjort noe man synes er rart, osv. Alle gjør det, og de som sier de ikke gjør det, lyger. Noen er flinkere til å velge sitt publikum, men å ikke engang si noe sånt til ektefellen (herregud så rar svigerinne var på håret, osv) tror jeg ikke på. 

Anonymkode: faf8a...007

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å si at jeg ikke syns vi har noe med det og at det ikke er pent å snakke sånn om andre, og skifte tema. 

Anonymkode: ea6d4...e18

Skrevet
På 23.11.2017 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å si at jeg ikke syns vi har noe med det og at det ikke er pent å snakke sånn om andre, og skifte tema. 

Anonymkode: ea6d4...e18

Et veldig politisk korrekt svar i allefall. :) 

Skrevet (endret)

Jeg parerer. Jeg tåler ikke ikke slikt snakk. Har et nært familiemedlem som alltid har holdt på slik. 

Nei, jeg tror ikke de som driver slik registrer at folk synes det er ubehagelig. De har ofte svært liten selvinsikt og lav intelligens. Min erfaring er at de ikke tar poenget før man setter de på plass og gjør de forlegne. Gjerne i påhør av andre.

Endret av Perle
*Rettet*
Skrevet
4 minutter siden, Perle skrev:

Jeg parerer. Jeg tåler ikke ikke slikt snakk. Har en forelder som alltid har holdt på slik. 

Nei, jeg tror ikke de som driver slik registrer at folk synes det er ubehagelig. De har ofte svært liten selvinsikt. Min erfaring er at de ikke tar poenget før man setter de på plass og gjør de forlegne. Gjerne i påhør av andre.

Liker måten du tenker på :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...