Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg jobber med en oppgave om bookingsider og MVA. Jeg kunne trengt litt hjelp. Jeg har noen kvitteringer fra bookingsider som trivago og hotels.com for overnattinger i Norge hvor moms ikke er oppgitt. På nettsidene til for eksempel Hotels.com står det at de ikke legger til moms på bestillinger. Spør man om MVA-spesifikk kvittering får man ikke dette. Jeg lurer på om noen har lignende erfaringer eller ideer om hvordan og hvorfor de kan unnlate og legge til MVA? Dette gjelder overnattinger i Norge i tilfeller man har betalt direkte til bookingsiden.

Sofie

Skrevet

Når jeg går til no.hotels.com og trykker bestill på et rom så kommer det opp f.eks.

Superior dobbeltrom, 1 dobbeltseng, ikke-røy...

mandag 27. november 2017 2 090,91 NOK

Skatter og avgifter 209,09 NOK

Anonymkode: c7531...2ae

Skrevet (endret)

Hei! Disse skattene og avgiftene er skatter hotellet har ilagt bookingtjenesten, romavgift, særavgifter osv. De representerer ikke MVA (står det på feks Hotels.com)..

Endret av Sofiiie
Skrevet
1 hour ago, Sofiiie said:

Hei! Disse skattene og avgiftene er skatter hotellet har ilagt bookingtjenesten, romavgift, særavgifter osv. De representerer ikke MVA (står det på feks Hotels.com)..

Jeg tror det er feil siden de er samme som skatteprosenten til landet både i Norge og England.

Anonymkode: c7531...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...