Gå til innhold

Olivers tørrfor

Pepsan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra!

Har just fått smaksprov och katterna ææælskar det!!Tom minstingen som vægrat æta torrfoder førr..

Men, dom ær kastrerade hankatter och har hørt något om att de bør få nåt vitamin eller nåt i fodret før att undgå urinvægsproblemer osv..Stæmmer det och vad ær det?

Vilket foder från de anvænder du?

Har du provat kattsanden från dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min bruker også Oliver's fôr. Han er kjempefornøyd, og vi er kjempefornøyd!

Anbefales!

Kundeservicen er formidabel i tillegg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det står på adult cat-varedeklarasjonen at magnesiumnivået er balansert, dermed skal faren for urinstein være liten. Hvor mye magnesium det er i forhold til andre kvalitets/spesialfor vet jeg ikke, det står ikke på nettsiden såvidt jeg kan se. Men det blir sagt at alle kvalitetsfor (dermed også Olivers, vil jeg tro) har lavt magnesiuminnhold.

De selger jo også et diet/senior-for, hvis det kan være et alternativ. Surhetsnivå i urinen har også betydning for urinsteinsdannelse. Vitamin C er en syre (askorbinsyre), det er mulig det er dette som blir anbefalt som tilskudd.

Jeg ville sjekket magnesiumnivå i fortypene til Olivers med nivå i andre for før jeg tilsatte vitaminer. Det er tross alt ikke bra med for mye vitaminer heller, i det minste er det helt unødvendig.

Men fortell gjerne hva du kommer fram til - vi bruker Olivers kitten nå, men om ikke så lenge har i også en kastrert hankatt:)

Kattesanda har jeg ikke prøvd, men det står at den klumper når den blir våt, hvilket forhåpentligvis betyr at den er bedre enn matbutikk-alternativene, som gir en våt og ekkel "bunn" som pusen vår ikke liker - og som gjør at vi må skifte all sanda relativt ofte.

Her vi bor har vi lang vei til dyrebutikk, så jeg synes Olivers er et kjempebra tilbud, men vi har bare brukt en halv sekk kattemat foreløpig, så erfaringene er ikke de største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

vi har nå fôret med Olivers kitten i ca tre uker. Gikk fra friskies kitten, og NÅ begynner vi å merke stor forskjell.

- merkbart mykere og blankere pels

- mye mindre avføring (tenk at man bryr seg om sånt... hehe)

- fôret er veldig drøyt; han spiser med god matlyst, vokser og legger på seg (...), likevel har vi igjen en god del av fem-kilos-sekken. Regner med at vi ville brukt ca ti kilospakker med friskies i samme tidsrom...

Jeg har sett noen klage på lukt fra kattemøkka ved overgang til Olivers, men her i huset virket dette bare som et overgangsfenomen. Syns det lukter mindre nå enn med friskies - dessuten er det jo strålende at han nå driter to og ikke fem ganger om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...