AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Jeg vet vel egentlig svaret, men lurer likevel. Hvorfor er det ingen som hyler om at black friday er en «tradisjon» fra USA? Det er jo så mange som er imot å ta tradisjoner fra andre land, som Halloween. Hvorfor er det da ingen som klager på black friday? (Regner med det er fordi «alle» vil handle på salg, men lell..) Anonymkode: 4541b...885
Sirah Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Det er vel fordi at Black Friday (og Cyber Monday) er mer valgfrie "tradisjoner" enn f.eks Halloween. Jeg kan velge å ikke straffe kontoen min på Elkjøp i morgen. Jeg kan ikke på samme måte velge å ikke få 40 millioner unger på døren min på Halloween. Ja, jeg kan slå av utelys osv, men tro meg. Ikke alltid det funker Nei, jeg vet ikke. Jeg er ikke noen stor tilhenger av Halloween, men jeg må jo innrømme at det er litt greit å kunne kjøpe resten av julegavene på salg 😇 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #3 Skrevet 23. november 2017 Halloween, babyshowers, vaneltingsdagen, osv, er langt mer invaderende enn black friday. På halloween må man slå av utelysene for å ikke få haugevis av tiggerunger på døren, og dermed snuble rundt i sin egen oppkjørsel, og i tillegg er det alltid noen drittunger som ignorer at lysene er av. Folk inviterer til babyshowers, og blir sure og vonbrotne om man takker nei til å komme. Og kommer man, må man ha med gave, og delta i idotiske aktiviteter. På valentinsdagen risikerer man også at folk blir vonbrotne og såra om man ikke Gjør Noe ut av det. Mens black friday er det ingen som forventer/forlanger at man skal være med på, og veldig enkelt å unngå om man ikke ønsker å handle. Anonymkode: 7913e...d5e 2
Sirah Skrevet 23. november 2017 #4 Skrevet 23. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halloween, babyshowers, vaneltingsdagen, osv, er langt mer invaderende enn black friday. På halloween må man slå av utelysene for å ikke få haugevis av tiggerunger på døren, og dermed snuble rundt i sin egen oppkjørsel, og i tillegg er det alltid noen drittunger som ignorer at lysene er av. Folk inviterer til babyshowers, og blir sure og vonbrotne om man takker nei til å komme. Og kommer man, må man ha med gave, og delta i idotiske aktiviteter. På valentinsdagen risikerer man også at folk blir vonbrotne og såra om man ikke Gjør Noe ut av det. Mens black friday er det ingen som forventer/forlanger at man skal være med på, og veldig enkelt å unngå om man ikke ønsker å handle. Anonymkode: 7913e...d5e Dette var et mye bedre svar enn mitt og egentlig det jeg ville frem til i min post
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #5 Skrevet 23. november 2017 Takk for gode svar! Salg er alltid ålreit, så for min del er det jo bare bra, men kunne liksom ikke komme på hvorfor dette er greit i forhold til andre «tradisjoner»😆 Men jeg kjenner jeg begynner å bli lei av å høre black friday i annenhver setning på radio og TV 😅 Anonymkode: 4541b...885
Sirah Skrevet 23. november 2017 #6 Skrevet 23. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode svar! Salg er alltid ålreit, så for min del er det jo bare bra, men kunne liksom ikke komme på hvorfor dette er greit i forhold til andre «tradisjoner»😆 Men jeg kjenner jeg begynner å bli lei av å høre black friday i annenhver setning på radio og TV 😅 Anonymkode: 4541b...885 Det er jeg veldig enig med deg i. De kunne spart seg litt for alt maset Vi har fått det med oss nå lissom 🙈
Gjest Solstråletårer Skrevet 24. november 2017 #7 Skrevet 24. november 2017 Synes de maser mer en halloween. Er jo blitt hele uka nesten. Ømhet hopper inn e post og sms om Black friday hele tiden . Hører mere om det enn halloween og jeg har unger. Er møkk lei. Men butikker gnir seg i henna fordi vi går rett på. Og kjøper masse vi ikke trenger.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #8 Skrevet 24. november 2017 Jeg synes black frida er ganske så invaderende. Har mye mindre problemer med halloween som tross alt er en morsom greie for barna. Anonymkode: d8e82...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #9 Skrevet 24. november 2017 "black friday" er jo ett helt tullete konsept da. Folk kjøper jo masse unødvendig tull, som de egentlig ikke har behov for. Og butikkene ville aldri ha vært med på dette, med mindre de faktisk hadde tjent penger på dette... Anonymkode: 6cf52...8bc
Gjest Solstråletårer Skrevet 24. november 2017 #10 Skrevet 24. november 2017 Mange jeg kjenner som har skrevet opp og ned på fb om at halloween er en unorsk og amerikansk tradisjon og handelssanden har hengt seg på. Er helt i ekstase i dag. Kjøpt masse. Men Black friday er jo hyper amerikansk. Skjønner ikke helt denne dobbeltmoral.
BiancaH96 Skrevet 24. november 2017 #11 Skrevet 24. november 2017 3 timer siden, Solstråletårer skrev: Mange jeg kjenner som har skrevet opp og ned på fb om at halloween er en unorsk og amerikansk tradisjon og handelssanden har hengt seg på. Er helt i ekstase i dag. Kjøpt masse. Men Black friday er jo hyper amerikansk. Skjønner ikke helt denne dobbeltmoral. Den største forskjellen er vel at det er mindre skyting under den norske svart-freda'n.
Gjest Solstråletårer Skrevet 24. november 2017 #12 Skrevet 24. november 2017 2 minutter siden, BiancaH96 skrev: Den største forskjellen er vel at det er mindre skyting under den norske svart-freda'n. http://www.tv2.no/nyheter/9512028/ vel det nærmer seg å
BiancaH96 Skrevet 24. november 2017 #13 Skrevet 24. november 2017 3 minutter siden, Solstråletårer skrev: http://www.tv2.no/nyheter/9512028/ vel det nærmer seg å Ja det er vel ikke lenge før luftpistolen byttes med en ordentlig en. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå