Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet i jobben min etter 5 år fordi jeg ble psykisk syk av arbeidsmiljøet. Sjefen var manipulerende ,trakasserende og rett og slett en drittsekk. Endte til slutt opp hos psykolog som ba meg bytte jobb før jeg ble alvorlig syk (ble deprimert og fungerte ikke lenger). Var sykemeldt 2 mnd før jeg sluttet (jeg er 3. person dette skjer med).Ba han om attest, etter mange positive ord fra han da jeg sluttet. "Jeg har ingenting positivt å si om deg og kommer til å skrive at du har hatt mye fravær den siste tiden".  Da jeg sa dette ikke var lov unngikk han å svare meg mer. Hvor kan jeg "melde " dette inn?

Anonymkode: de78c...4dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så mye du kan gjøre med dette, og med tanke på psyken din burde du nok sikkert la det ligge, og heller fokusere på å bli frisk, komme deg videre og finne deg en ny jobb.

Spør noen andre om de kan komme med referanse. Mye av det samme skjedde med meg, fikk ikke referanse av min nærmeste sjef (butikksjef). Da tok jeg kontakt med regionssjefen, som ga meg ypperlig skussmål. :Nikke: 

Anonymkode: 412c1...680

Skrevet

Du har krav på attest og det må du få etter 5 år. Den trenger ikke si noe positivt, men skal ikke være negativ heller.

Har sjefen noen over seg? Er du fagorganisert?

Som referanse kan du bruke noen andre.

Anonymkode: cfe01...cdc

Skrevet

Du har lovfestet krav på en sluttattest som skal inneholde tidsperioden du jobbet i, og beskrivelse av dine arbeidsoppgaver. 

Annet enn det ville jeg ikke forventet av en slik sjef. 

Anonymkode: 6ac5a...eca

• Liker 1
Skrevet

Kontakt arbeidstilsynet. Jeg fikk hjelp av dem da jeg ikke fikk attest. Er bare et skjema en må fylle ut på nett, og så ringer de deg opp igjen etter en stund. Det første de prøver å gjøre er bare å ta en telefon til arbeidsgiver i ditt navn og minne dem på at du har krav på å få attest. Det fungerte for meg. 

Anonymkode: a9272...572

Skrevet

Du har krav på attest. Den kan være så enkel som "navn har jobbet her fra dato og år til dato og år" 

han må ikke skrive noe pent i attesten, men den skal heller ikke være stygg eller inneholde sykemeldinger.

Anonymkode: 4e398...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...