AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Jeg er 18 år og går på videregående og jeg har skrevet meg ut ("droppet ut") av alle fagene utenom ett, så jeg regnes fortsatt som elev. I tillegg til at jeg hospiterer i et annet fag. Til våren skal jeg ta to privatisteksamener, blant annet det ene jeg hospiterer i. Foreldrene mine er ikke så fornøyde med valget mitt om å skrive meg ut av fagene, så de skal kaste meg ut i januar. Jeg har vært hos nav-veileder, som sier jeg kan få økonomisk sosialhjelp, men jeg har nødt til å være aktivitet for å kunne få det. Jeg skal på møte om å få informasjon om et opplegg som går ut på at man skal jobbe 8 timer om dagen, 3 ganger i uken. Må jeg det selv om jeg hospiterer og forysatt har fag på skolen? Det blir litt mye med 2 timer fag, 8 timer jobbing og så studering til 2 eksamener på samme dag. Anonymkode: 8ba13...771
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Du har vel ikke 2 timer med fag hver dag? Om du har skole 2 dager og jobbing 3 dager, så går det jo opp. Du kan lese de dagene du ikke jobber Anonymkode: 1e227...931
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #3 Skrevet 23. november 2017 I utgangspunktet må vel du søke studielån og borteboerstipend. NAV gir ikke langvarig støtte til skoleelever og studenter, hvis det ikke er noe særskilt ved situasjonen.. Så jeg tror ikke det er et godt kort å spille på. Anonymkode: ce350...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå