Gå til innhold

Pinlig respons fra Egon på terningkast 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på Egon flere ganger enn jeg ville valgt selv. Det er fordi dette er den typen sted som lett blir valgt til ulike uformelle anledninger. Det har f.eks. vært barseltreff på Egon og også mammatreff i klassen. Skulle jeg latt være å bli med fordi jeg synes Egon er et middelmådig spisested? Det er fullt mulig å få mer enn nok erfaring uten at man bevisst har ønsket å spise dårlig og dyrt. Jeg skjønner at mange tydeligvis tar seg nær av at en del ikke liker Egon, og jeg forstår ikke hvorfor. Enhver spiser på de stedene de helst vil selv og det er da virkelig helt uvesentlig hva andre måtte mene. Maten på de restaurantene jeg liker smaker jo ikke dårligere fordi jeg får vite at det finnes folk som ikke liker den. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg har vært på Egon flere ganger enn jeg ville valgt selv. Det er fordi dette er den typen sted som lett blir valgt til ulike uformelle anledninger. Det har f.eks. vært barseltreff på Egon og også mammatreff i klassen. Skulle jeg latt være å bli med fordi jeg synes Egon er et middelmådig spisested? Det er fullt mulig å få mer enn nok erfaring uten at man bevisst har ønsket å spise dårlig og dyrt. Jeg skjønner at mange tydeligvis tar seg nær av at en del ikke liker Egon, og jeg forstår ikke hvorfor. Enhver spiser på de stedene de helst vil selv og det er da virkelig helt uvesentlig hva andre måtte mene. Maten på de restaurantene jeg liker smaker jo ikke dårligere fordi jeg får vite at det finnes folk som ikke liker den. 

Stakkars deg som har vært på Egon mot din vilje flere ganger. Uff! På tide med en ny Metoo-kampanje!

Anonymkode: 1806e...540

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg som har vært på Egon mot din vilje flere ganger. Uff! På tide med en ny Metoo-kampanje!

Det er ikke meg det er synd på her ;) I det store og hele så spiser jeg god mat til gode priser, så jeg har det bare bra jeg. Er mange gode spisesteder rundt omkring i verden. Det er jeg glad for at jeg har o

Anonymkode: 402ab...0ab

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg det er synd på her ;) I det store og hele så spiser jeg god mat til gode priser, så jeg har det bare bra jeg. Er mange gode spisesteder rundt omkring i verden. Det er jeg glad for at jeg har o

*oppdaget

Skrevet

Han hadde noen gode poeng, men de druknet litt i det pompøse utdritingsforsøket. 

Og han tror arrogant nok at han uttaler seg på vegne av 1500 ansatte? Få meg ikke til å le. 

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, stakkars deg som ikke har noe bedre å gjøre enn forsvare Egon med nebb og klør. 

Kanskje det er du som skal lage en Metoo-kampanje for dere som er krenket over at folk ikke liker Egon. 

Anonymkode: 38e06...ffd

• Liker 6
Skrevet

Jeg har lagt merke til at et fenomen som går igjen i tråder der Egon blir kritisert: Mange "forsvarere" mener at vi "kritikere" er urimelige som sammenligner en billig familie-kjede med rådyre gourmetrestauranter.  Greia er jo at Egon ikke er billig, snarere tvert i mot.  Når man setter servicenivå og kvalitet på maten opp mot prisene er det faktisk ganske dyrt der.  

Anonymkode: 5ed66...ab5

• Liker 10
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt det er synd på meg. Det er kun dine ord, men det betyr vel at du er enig i kvaliteten på maten deres. Innlegget mitt var en forklaring på hvordan det er mulig å ha god erfaring med et spisested selv om man ikke synes maten er mer enn middelmådig. 

• Liker 5
Skrevet

Nå har jeg aldri satt mine ben på en Egon restaurant, så jeg kan ikke uttale meg om kvaliteten på maten deres, men jeg synes uansett at responsen var festlig. :fnise:

Skrevet
2 timer siden, BiancaH96 skrev:

Nå har jeg aldri satt mine ben på en Egon restaurant

Virker som om du er stolt av det.

• Liker 1
Skrevet
På 24. november 2017 den 0.17, Mystix skrev:

Kan aldri huske å ha opplevd noe sted å ikke få nok mat på restaurant når man bestiller en hovedrett.  Er mange ganger jeg ikke skjønner hvordan folk orker å spise 3 retters. Er egentlig sjelden jeg spiser alt helt opp, stort sett er det mye større porsjoner på restauranter enn det jeg selv beregner til en porsjon hjemme.  Er det ikke nok med en 200 gr biff, en stor bakt potet, 1 dl fet saus og en håndfiull grønnsaker så bør du også bestille forrett og dessert slik at du blir mett. 

Jeg har opplevd flere ganger at porsjonen er så liten (hovedrett) på forskjellige restauranter, at jeg slett ikke ble mett. Det verste var på en litt finere fiskerestaurant, der fikk mannen min og jeg servert så ynkelige små porsjoner at vi måtte ta en burger på McDonald's etterpå. Og prisen var skikkelig stiv også. Jeg er ingen storspiser, og jeg blir fort mett. 

Egon har iallfall store porsjoner... Ikke verdens beste mat kanskje, men helt ok. 

Anonymkode: e1e70...d20

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om du er stolt av det.

Nei, har bare aldri blitt til at jeg har endt opp der. :)

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd flere ganger at porsjonen er så liten (hovedrett) på forskjellige restauranter, at jeg slett ikke ble mett. Det verste var på en litt finere fiskerestaurant, der fikk mannen min og jeg servert så ynkelige små porsjoner at vi måtte ta en burger på McDonald's etterpå. Og prisen var skikkelig stiv også. Jeg er ingen storspiser, og jeg blir fort mett. 

Egon har iallfall store porsjoner... Ikke verdens beste mat kanskje, men helt ok. 

Anonymkode: e1e70...d20

Men det er vel ikke et særlig utbredt problem? Kanskje det er det på veldig fancy restauranter, det vet jeg ikke siden jeg spiser stort sett på rimelige steder, men det er jo ikke sånn at de fleste steder man kan gå som er prismessig sammenlignbare med Egon blir man ikke mett og derfor blir man nødt å gå på Egon.. jeg har ALDRI opplevd å ikke bli mett på restaurant, så jeg skjønner ikke hvordan "man blir i alle fall mett" kan være et kompliment til et spisested liksom :P

Anonymkode: 6be4a...ec6

• Liker 8
Skrevet

Egon tryner så det synger i en vurdering av value vs. money hos meg.

Synes verken varen, tjenesten eller stedet står i forhold til kostnaden. Så da lar jeg være å spise på Egon og velger noe annet.

Anonymkode: 4218c...e90

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke sånn at enten må man på Egon og Maccern, eller så må man gå på svindyre fancy restauranter. De fleste finere restauranter er gjerne ikke lagt opp til at man bare skal spise en hovedrett, som regel går man for en tre-retters eller mer. Prisen gjenspeiler da (ofte, men ikke alltid) kvalitet på råvarer og mat som er i en helt annen klasse enn restaurantene som har blitt nevnt tidligere i tråden. Jeg har aldri opplevd å ikke bli mett på vanlige restauranter som Villa Paradiso eller Døgnvill, som er de sammenlignbare alternativene til turistfellene som Egon.

• Liker 3
Skrevet

Synes det er helt greit jeg.

Den på Storo er helt Ok. 

Anonymkode: 5df63...a10

Skrevet
7 timer siden, Duckie skrev:

Det er jo ikke sånn at enten må man på Egon og Maccern, eller så må man gå på svindyre fancy restauranter. *snip*

Egon og McDonalds er ikke sammenlignbare spisesteder.  McDonalds er en fastfoodsjappe med lave priser og Egon har samme prisnivå som en dyr restaurant.

Service og kvalitet på maten hos Egon er langt under hva man kan forvente i forhold til prisnivået de holder.  Biff til 350 kr eller burger til 200 kr man må gå i kassa å bestille og forhåndsbetale er ikke akkurat billig.  Joda, de har servitører som bringer maten til bordet, men ønsker du mer å drikke eller noe annet bærer det tilbake til kassa for ny runde med bestilling og forhåndsbetaling.  Når maten i tillegg bærer preg av halvfabrikata og jevnt over laber kvalitet er det ikke verdt prisen i det hele tatt.

• Liker 8
Skrevet

Det som er litt morsomt er at så og si det ENESTE som blir laget fra bunn i den kjeden er Saus- og dressingene... 🙄

Skrevet

Jeg går kun på Egon med en gjeng fra studiet, fordi to av dem er så sykt kresen (men selvfølgelig ikke på det samme) og der kan begge finne noe de liker uten at det blir sure miner og en blir hjemme. Syns servicen er treig, det tar lang tid å få maten, maten er sjelden skikkelig varm, det smaker ganske plaint og lokalet er bråkete. Nå finnes det mange alternativer mellom mcdonalds og topprestaurantene som tilbyr bedre mat i sin kategori, til samme eller mye rimeligere pris. Ikke engang tantebarna mine liker Egon selv om det er lagt opp med både tegneserier og tvspill, de vil heller bla i en bok eller tegne ved bordet på et skikkelig sted enn å gå dit. 

Anonymkode: 3af69...29b

Skrevet

Spiste på Egon på Karl Johan, og for under 500 kr for en biff middag og et glass vin, har jeg ikke noe å utsette på maten. Nydelig indrefilet som smeltet på tungen, jeg fikk den også servert nøyaktig slik jeg ba om, medium +. Nydelige fløtepoteter, saus og garnityr. God porsjon som tilfredsstilte både smakssanser og gjorde meg god og mett. Jeg har forøvrig også spist på fancy restauranter etter resturantanmelderes smak og ikke likt hverken maten, porsjonsstørrelse, og pris. Anmeldere kan ikke sammenligne Egon med restauranter i verdensklasse. Egon er fullverdig god for gjennomsnitts nordmannen som skal ut med familie og venner og kose seg med et godt måltid.

Anonymkode: c5f45...d7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...