Gå til innhold

Pinlig respons fra Egon på terningkast 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ingen som har fått med seg at avisen testet julematen på mange restauranter i byen? Og at Egon selv i denne konkurransen kom ekstremt dårlig ut? Dette står jo i anmeldelsen. Det er altså ikke sånn at de var ute etter noe annet, gourmet eller nynordisk eller hva enn. En restaurant utenfor allfarvei som stort sett bare serverer rimelig husmannskost fikk f. Eks terningkast 5. (Bayard, så langt fra gourmetrestaurant man kan komme omtrent). 

Anonymkode: 5719b...2ad

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest Athleisure
Skrevet

Egon er helt grusom. Har spist der tre ganger, og hver gang har maten vært forferdelig ekkel. Forrige gang kjøpte jeg noe red curry chicken som var helt smakløs, og dermed umulig å spise

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som har fått med seg at avisen testet julematen på mange restauranter i byen? Og at Egon selv i denne konkurransen kom ekstremt dårlig ut? Dette står jo i anmeldelsen. Det er altså ikke sånn at de var ute etter noe annet, gourmet eller nynordisk eller hva enn. En restaurant utenfor allfarvei som stort sett bare serverer rimelig husmannskost fikk f. Eks terningkast 5. (Bayard, så langt fra gourmetrestaurant man kan komme omtrent). 

Anonymkode: 5719b...2ad

Helt enig, skulle til å poste samme poeng etter innlegget som var postet før ditt.

Greia her var jo ikke anmeldere på jakt etter gourmetmat som valgte å gå på Egon, men Egon som valgte å servere helt standard norsk julemat i førjulstiden, og slik dermed stilte seg svært lagelig til for å bli sammenlignet med absolutt alle andre som har denne menyen i ukene før jul. Norsk julemat er dessuten så langt fra komplisert fine dining som man kan komme, og det er en type mat de fleste nordmenn lager hjemme hver eneste jul selv, og derfor er svært kompetente til å bedømme.

Anonymkode: 5269a...736

• Liker 8
Skrevet
8 timer siden, Luckiness skrev:

Egon er en restaurant for helt vanlige personer i alle aldre. De serverer mat de fleste er godt kjent med, selv om de innimellom endrer litt på menyen og forsøker seg på mer eksotiske/spennende retter.  Dersom matanmelderene er ute etter gourmetrestauranter fordi de selv foretrekker slik mat og ikke klarer å skille en vanlig restaurant fra sine egne preferanser for mat, så bør de styre unna å anmelde. Jeg synes selv Egon scorer 5/10. Men jeg foretrekker andre typer retter enn det dem serverer. Men jeg kan likevel ikke klage hvis jeg selv velger å gå på Egon. Av og til er det faktisk godt med en standard biffsnadder enn å gå på en spesiell restaurant som serverer retter med ingredienser man aldri har hørt om før. 

Jeg sier det igjen: Harskt pinnekjøtt. Anmelderen har rett og slett fått dårlig mat, og det har ingenting med feil forventninger å gjøre.

Anonymkode: 96916...825

• Liker 8
Skrevet

Og IGJEN kommer snakket om gourmetrestaurantene :rolleyes:

• Liker 6
Skrevet
På 29.11.2017 den 10.23, Duckie skrev:

Og IGJEN kommer snakket om gourmetrestaurantene :rolleyes:

Og å "bli mett" :ler: 

Personlig har jeg aldri vært på gourmetrestaurant en gang, så kan med hånden på hjertet si at det ikke er noe sånt jeg sammenligner Egon med :P

Anonymkode: 6be4a...ec6

• Liker 6
Skrevet

Merkelig at daglig leder prøver å sno seg unna med å anklage anmelderne for å forvente seg både gullbestikk og trøfler.

Meg bekjent, er ikke trøfler noen vanlig ingrediens på en norsk juletallerken. Heller ikke på en gourmetrestaurant.

Dette var en test av julemat. Helt enkel, norsk, tradisjonell julemat. 

• Liker 8
  • 1 måned senere...
Skrevet
På 24.11.2017 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Alle har nøye opplæring i forskjellige allergier og sykdommer, og alt er nøkterent og nøye på kjøkkenet når allergier blir registert (selvfølge da såklart, men vi er veldig kompetente det, og tar det blodseriøst, - noe jeg vet endel andre resturanter ikke gjør. Vet om en del andre resturanter som ikke engang vet hva gluten, eller cøliaki er liksom). Har også gode tilbud til de fleste alleriger/preferanser. Kan si mye om prisen osv, men det er alltid trygt å spise hos oss med allergi :D Viktigste av alt er matsikkerhet. 

Anonymkode: 680e6...f21

Dette er ikke min erfaring.

Velger stort sett vekk Egon, og bruker de kun om de er eneste alternativ.

Er i bransjen selv, og er personlig ikke imponert 

• Liker 3
Skrevet

Mange av Egon  bruker ferdigmat. Vært to ganger på Egon .Jeg sammenligner ikke Egon med stjerneresturanter. Det er et innpakket gatekjøkken med resturantpriser. En plass vi gikk på, etter å ha kjørt langt, og var første stedet vi kom. Andre gangen var i en by vi skulle ta fly fra. Hadde god tid til en bytur. Sto skilt på utsiden at det var pizzabuffe.  Herrejemen,  lå noen biter der innrømmet.  Halvlunken. At folk sier de har vært på restarant, når de går på Egon...det sier mye. Det er vomfyll når du trenger noe i magen fort,  og andre plasser er fulle,  eller du treffer på Egon først.

Anonymkode: 0c883...b05

• Liker 6
Skrevet

Sist jeg åt på Egon smakte det høgg :)

Anonymkode: fe6b4...d9f

• Liker 3
Skrevet
På 25.11.2017 den 22.48, AnonymBruker skrev:

Synes det er helt greit jeg.

Den på Storo er helt Ok. 

Anonymkode: 5df63...a10

Den på Storo er ræva. Den verste Egon av de alle. 

Anonymkode: 402ab...0ab

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den på Storo er ræva. Den verste Egon av de alle. 

Anonymkode: 402ab...0ab

Egon i Ski er ganske ille. Kjøttet smaker ingenting...

Anonymkode: fe6b4...d9f

Skrevet

Jeg spiser aldri på Egon. Ikke spesielt billig og maten er dårlig.

Gjest GiftMann38
Skrevet (endret)
On 11/23/2017 at 9:29 AM, AnonymBruker said:

Jeg er nå faktisk enig med Egon her, jeg. 

Det er alt for mange av matanmelderne som virker helt blåst når det kommer til forventninger. Om maten er helt i høyde med hva det er normalt å kunne forvente ut ifra pris og type restaurant, så skal man ikke gi en 2'er. Det virker som om mange matanmeldere bruker samme kravene for å oppnå en karakter uansett om de går på grisedyr gourmetrestaurant og på familie-billig-kjede. Det blir jo bare tåpelig, da er anmeldelsen litt meningsløs. Da ville omtrent alt av billigkjeder få kun enere og toere, og det ville blitt umulig å skille mellom de gode og de mindre gode i pris-og-sjangersjiktet. 

Anonymkode: 25a44...3ee

Jeg skjønner hva du vil frem til, men du bommer litt her. 

Egon priser i beste fall gjennomsnittlig mat dyrere enn gourmet-restauranter og det til overmål i restauranter hvor servicen er dårlig (du må gå til kassen og bestille maten din).

Man må faktisk tåle å bli målt opp mot andre restauranter på samme prisnivå.

Endret av GiftMann38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...