AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 https://www.f-b.no/debatt/restauranter/anmeldelse/kjare-restaurantanmelder-legg-vekk-gullbestikket-og-drommen-om-a-fa-trofler-pa-egon/o/5-59-942665 Enig i at maten ved Egon er skvip (har ikke spist ved akkurat denne filialen, dog), men forstår at de blir skuffet av et så lavt tall og total slakt. All sympati forsvant som dugg for solen da jeg leste denne pute-lektyren. Mon tro hva eierne har å si til denne ranten fra daglig leder ved Egon Fredrikstad? Anonymkode: 7f543...602 11
Gjest Catalina Culès Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Nå har ikke jeg vært der så ofte, men maten er helt grei for å fylle magen, men ikke noe mer.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 23. november 2017 Jeg er nå faktisk enig med Egon her, jeg. Det er alt for mange av matanmelderne som virker helt blåst når det kommer til forventninger. Om maten er helt i høyde med hva det er normalt å kunne forvente ut ifra pris og type restaurant, så skal man ikke gi en 2'er. Det virker som om mange matanmeldere bruker samme kravene for å oppnå en karakter uansett om de går på grisedyr gourmetrestaurant og på familie-billig-kjede. Det blir jo bare tåpelig, da er anmeldelsen litt meningsløs. Da ville omtrent alt av billigkjeder få kun enere og toere, og det ville blitt umulig å skille mellom de gode og de mindre gode i pris-og-sjangersjiktet. Anonymkode: 25a44...3ee 61
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #4 Skrevet 23. november 2017 Syns det var helt greit å gi et svar tilbake. Vi er vant til å vende det andre kinnet til i norge. Tåle og tie. Det er friskt pust å se noen svare tilbake på kritikk. Det er pent skrevet og jeg syns det er innafor. Anonymkode: 17e39...17f 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 Populært innlegg #5 Skrevet 23. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nå faktisk enig med Egon her, jeg. Det er alt for mange av matanmelderne som virker helt blåst når det kommer til forventninger. Om maten er helt i høyde med hva det er normalt å kunne forvente ut ifra pris og type restaurant, så skal man ikke gi en 2'er. Det virker som om mange matanmeldere bruker samme kravene for å oppnå en karakter uansett om de går på grisedyr gourmetrestaurant og på familie-billig-kjede. Det blir jo bare tåpelig, da er anmeldelsen litt meningsløs. Da ville omtrent alt av billigkjeder få kun enere og toere, og det ville blitt umulig å skille mellom de gode og de mindre gode i pris-og-sjangersjiktet. Anonymkode: 25a44...3ee Men Egon er jo ikke en billigkjede.. man får mye bedre mat til samme pris på skikkelige restauranter. Anonymkode: 7240e...11e 72
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #6 Skrevet 23. november 2017 Synes ikke Egon er spesielt billig. Kan få mye bedre mat til samme pris på utallige restauranter i de største byene i Norge. Anonymkode: b0353...e0d 34
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #7 Skrevet 23. november 2017 Syns Egon får unødvendig mengde med kritikk. Det er "kult" å ikke like Egon og alltid samme responser som "mann får bedre mat, for samme pris, på SKIKKELIGE resturanter". Anonymkode: 9b348...293 13
GauteS Skrevet 23. november 2017 #8 Skrevet 23. november 2017 Dette var et velskrevet spark til forståsegpåere som velger seg ett måltid og bedømmer restauranten på dette uhyre spinkle grunnlaget. Er Spar i Bø en dårlig matbutikk om jeg er innom og kjøper et eple som viser seg ha en råteflekk? 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #9 Skrevet 23. november 2017 Pinlig av Egon. De burde heller tatt til seg kritikken. Jeg har kanskje vært på Egon 5 ganger i hele mitt liv. Mest pga det var kø alle andre steder. Men de gangene, var jeg ikke imponert over servicen og maten. Man fikk bedre mat på kinarestaurant til langt mer bedre pris. Anonymkode: 45c38...753 11
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #10 Skrevet 23. november 2017 24 minutter siden, GauteS said: Dette var et velskrevet spark til forståsegpåere som velger seg ett måltid og bedømmer restauranten på dette uhyre spinkle grunnlaget. Er Spar i Bø en dårlig matbutikk om jeg er innom og kjøper et eple som viser seg ha en råteflekk? Leste du kommentarene i kommentarfeltet? De var stort sett enige med anmelderne. Jeg har selv aldri spist på Egon så kan ikke uttale meg om maten, servicen og prisene der. Anonymkode: 22ff6...6e0 4
GauteS Skrevet 23. november 2017 #11 Skrevet 23. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker said: Leste du kommentarene i kommentarfeltet? De var stort sett enige med anmelderne. Jeg har selv aldri spist på Egon så kan ikke uttale meg om maten, servicen og prisene der. Nei, jeg kommenterte kun tilsvaret, og det var både bra og altfor sjeldent forekommende. Jeg har spist på andre Egon-steder, og jeg liker meget godt opplegget der en betaler på forhånd ved disken og slipper å vente et ekstra kvarter på å få betale til serveringsdama. Ølet synes jeg smaker like godt på Egon som andre steder, og da er allerede to suksessfaktorer på plass. Vomma blir også fylt, og da er jeg vel fornøyd. 2
Sk57 Skrevet 23. november 2017 #12 Skrevet 23. november 2017 Jeg har spist på Egon på Lillehammer og var fornøyd med både maten og personalet. 4
perplexed Skrevet 23. november 2017 #13 Skrevet 23. november 2017 Det er jo i utgangspunktet tullete å komme med en anmeldelse av Egon? De fleste har vel hørt om det, dersom de ikke har vært der selv i løpet av livet. Det er kanskje "kult" å ikke like Egon, men om man bor i en større by med et utvalg av forskjellige typer restauranter, så er det ikke til å stikke under en stol at Egon burde være et sistevalg om man er på utkikk etter enten en smaksopplevelse eller en god deal. Synes riktignok artikkelen er grei nok, man burde vel som restaurantanmelder vite litt hva man går til når man spiser på kjederestauranter - og være klar over at publikumet antakelig vet hvor lista ligger når man snakker om en kjederestaurant. Fella alle kjederestauranter faller i er jo at smaken og servicen skal være lik uansett hvor du er, noe som gir en over linja akseptabel, men ikke fantastisk opplevelse. Men igjen - folk drar vel ikke på Egon for fantastiske matopplevelser, det er vel inneforstått. 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #14 Skrevet 23. november 2017 Utrolig pinlig av daglig leder. Anonymkode: 7bec2...c7f 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #15 Skrevet 23. november 2017 Svaret til daglig leder var superkleint, altså maten der er jo virkelig utrolig dårlig, og utrolig dyr i forhold til hvor dritt det er og jeg er ikke noen snobbete restaurantanmelder men en student med sansen for billig og tvilsom mat men samtidig så synes jeg det er litt meningsløst av anmelderne å gå der. De vet jo hvordan det er der. De vet at det selger og at det ikke kommer til å påvirke noen av kundene til Egon hva de skriver.. altså de går jo dit med vilje bare for å slakte på gøy, hva er poenget tenker jeg. Anonymkode: 6be4a...ec6 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #16 Skrevet 23. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns Egon får unødvendig mengde med kritikk. Det er "kult" å ikke like Egon og alltid samme responser som "mann får bedre mat, for samme pris, på SKIKKELIGE resturanter". Anonymkode: 9b348...293 Men det er jo helt sant... Anonymkode: 24455...30d 14
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #17 Skrevet 23. november 2017 Nok nå! Egon er et hederlig sted! Man får nok mat til å kunne spise seg mett! Anonymkode: 1806e...540 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #18 Skrevet 23. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nok nå! Egon er et hederlig sted! Man får nok mat til å kunne spise seg mett! Anonymkode: 1806e...540 Ja, det får man aldri noen andre steder Anonymkode: 6be4a...ec6 15
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #19 Skrevet 23. november 2017 Egon? Det er et "forfinet " gatekjøkken. Ræva mat. Mye ferdig osv. Tror neppe det jobber utdannede kokker der. Det er å nedvurdere kokkeyrket. Tror det er nest unge ned dårlig råd som går der. Anonymkode: 0c883...b05 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #20 Skrevet 23. november 2017 Jeg har spist på mange Egon-restauranter, og ved mange anledninger gjennom minst 25 år. Jeg har faktisk aldri vært misfornøyd med maten jeg har fått der. Altså; det er ikke Michelin-klasse over maten, men det vet man når man går dit. Prisene er middels, og jeg kan vel egentlig ikke se for meg hvor jeg skal gjøre betydelig bedre matkjøp når man spiser ute (pris, mengde og kvalitet veid opp mot hverandre), bortsett fra de billigste pastarettene på enkelte rendyrkede pastaspisesteder. Det å rakke ned på Egon i alle sammenhenger vitner bare om en bortskjemt og provinsiell holdning, hvor man liksom skal late som man har SÅ peiling. Det jeg har mest å utsette på er hvor ulidelig treg servicen på enkelte Egon-restauranter er. Egon Gjøvik er i særklasse det tregeste stedet jeg noensinne har besøkt. Anonymkode: 24f04...e4e 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå