Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Vi har nettopp begynt prøvingen, det vil si en ppille mens og en vanlig mens. Har null ide om når egg løsning o.l er, men følger med på en app jeg har. 

For tre uker siden var jeg hos legen grunnet forskjellige typisk graviditet symptomer, og prøven var negativ.

Men her sitter jeg da, 6 dager forsinket mens(i følge appen), og ingen graviditet symptomer?

I følge appen hadde vi ikke sex rundt eggløsning, men kan det fremdeles være en sjanse?

Ja, jeg vet, «ta en test», men jeg synes det er sårt når den viser negativ. Vi mistet en uplanlagt baby tidligere i år, og dette sitter igjen enda. Hvertfall når testene lyser negativ mot meg. Men test får jeg vel ta snart..

takk for svar!

Anonymkode: 450e6...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være men er heller ikke utenkelig at du ikke har stabil syklus enda :) man trenger absolutt ikke å ha symptomer for å være gravid :)

Anonymkode: e5bde...57d

Skrevet

To muligheter: Enten ta en test, eller vent for å se om mensen dukker opp. Det kan en stund før syklus stabiliserer seg etter pille-slutt. Og hvis du får såre følelser hvis en test er negativ og at du ikke er gravid etter to måneder, så bør du forberede deg på mange skuffelser. Det er helt normalt å bruke et år på å bli gravid.

Anonymkode: 8fce2...439

Skrevet

Sånne apper kan ta helt vilt feil. Du kan ikke stole på dem. Du kan bruke dem til å logge syklusen din, og se om du har stabil lengde på den, men du kan ikke bruke den til å forutse når du har mens og el. Iallefall når du nettopp har sluttet på pillen; da går appen ut fra gjennomsnittslengde på syklusen, som kan være noe helt annet enn din lengde. Normal lengde på syklus er alt fra 24-35 dager, altså er det stort spenn. Når du nettopp har sluttet på pillen, har du gjerne også enda mer ustabil syklus. 

Så det er klin umulig å svare på. Du må ta en test. Selv om det er sårt. Det er da bedre å vite enn å gå rundt og lure. 

Jeg ville også brukt el-tester for å få sikrere tidspunkt for el. Det er kjempebillig om du bestiller fra nettet. 

Anonymkode: e5bde...7e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...