AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Del Skrevet 22. november 2017 Klarer ikke fysisk aktivitet ute når det er kaldt. Får så fryktelig utrolig vondt i lungene og det blir tungt å puste, skal ikke mer til enn at det er mindre enn 15 grader før det gjør vondt. Er ikke i dårlig form, men har alltid vært sånn. Ski er helt håpløst. er under inntrykk av at dette gjelder mange, så har tenkt at man bare må lide seg gjennom det. Men er det virkelig sånn for dere og, eller er det noe med meg? Anonymkode: 0f7bc...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 22. november 2017 #2 Del Skrevet 22. november 2017 Klarer ikke under -5....Men så er jeg astmatiker da For meg; Så får jeg ikke puste, kan starte å hoste mye og vondt i lungene.. Derfor er jeg medisinert, slik at jeg faktisk klarer å gå ute i -5 eller kaldere Er også ett tips og forebyggende å skaffe deg:https://www.naaf.no/fokusomrader/astma/jonas-varmemaske/ Det koster litt, men er vel verdt pengene. Er også mulighet å bruke skjerf/buff, men problemet med de, er gjerne at det blir for fuktig (og dermed kaldt i ansikt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje92 Skrevet 29. november 2017 #3 Del Skrevet 29. november 2017 Jeg har også alltid vært sånn, ihvertfall når det gjelder å få opp pulsen skikkelig. Jeg er godt på + siden når det begynner å gjøre vondt, det trenger ikke nødvendigvis å være kuldegrader ;P Jeg holder meg inne på vinterhalvåret når det gjelder trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ild Skrevet 29. november 2017 #4 Del Skrevet 29. november 2017 På 22.11.2017 den 23.26, AnonymBruker skrev: Men er det virkelig sånn for dere og, eller er det noe med meg? Anonymkode: 0f7bc...1b9 Jeg har det ikke sånn, og har flere venner jeg løper med ute året rundt, så dette problemet du har gjelder ikke alle. Det frister ikke så mye å løpe når det er kaldere enn -10, så det tror jeg ikke jeg har prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Del Skrevet 29. november 2017 Regner med at du mener -15 grader. Det er såpass kaldt at de fleste vil kjenne det i lungene. Selv løper jeg ikke ute når det er kaldere enn -10. Går heller en tur og tar løpeøkten på mølle. Anonymkode: ea6d9...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #6 Del Skrevet 29. november 2017 On 22.11.2017 at 11:26 PM, AnonymBruker said: Klarer ikke fysisk aktivitet ute når det er kaldt. Får så fryktelig utrolig vondt i lungene og det blir tungt å puste, skal ikke mer til enn at det er mindre enn 15 grader før det gjør vondt. Er ikke i dårlig form, men har alltid vært sånn. Ski er helt håpløst. er under inntrykk av at dette gjelder mange, så har tenkt at man bare må lide seg gjennom det. Men er det virkelig sånn for dere og, eller er det noe med meg? Anonymkode: 0f7bc...1b9 Ta og les deg litt opp på astma. Dette er et typisk tegn, og det kan hende det er andre ting du reagerer på uten at du nødvendigvis har tenkt stor over det. Hilsen en som tydeligvis har hatt astma i 15 år uten å vite det før nå. Anonymkode: e800c...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #7 Del Skrevet 6. desember 2017 Jeg har astma og får pusteproblemer når temperaturen går under 12-13 varmegrader. For meg passer beskrivelsen du gir. Resept på ventolin og buff over munnen i begynnelsen hjelper meg. Vurderer en Jonas-maske. Anonymkode: 0cbbc...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå