Gå til innhold

katt med avføringsproblemer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 1år gammel rasekatt (ragdoll). Utallige ganger har han vært på do og kommer ut med noe hengene fast i pelsen bak. vi vasker han bak med våtservietter for babyer. I det siste har han begynt å komme inn til oss og si ifra når han har vært på do med at han legger seg ned og mjauer. Vi har prøvd å bruke medisin fra veterinær for løs mage, men det hjalp ikke særlig mye. Vi har også klippet bort veldig mye av pelsen, så det burde ikke være problemet. Har snart tenkt til å ta ham til veterinæren igjen fordi man blir ganske lei av å tørke rumpa til katten som en unge hver dag:fnise:

Har dette skjedd med noen andre? Har dere noen tips? Jeg har aldri opplevd noe sånt før!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipser at dere prøver å bytte fôret

Anonymkode: 5ad4c...f5f

• Liker 2
Skrevet

Gir dere olje i maten? 

Anonymkode: b5710...57b

Skrevet

Forbytte er nok det første jeg ville prøvd. Hvilket for bruker dere i dag? Og gir dere han noe snacks eller våtfor utenom tørrforet? 

En av mine, også langhåret, blir løs i magen om han går ute noen timer, men aldri når han bare er inne. Han er prippen på vær/vind/tid, så han er 90% innekatt. 

Skrevet
1 hour ago, dyreelsker said:

Jeg har en 1år gammel rasekatt (ragdoll). Utallige ganger har han vært på do og kommer ut med noe hengene fast i pelsen bak. vi vasker han bak med våtservietter for babyer. I det siste har han begynt å komme inn til oss og si ifra når han har vært på do med at han legger seg ned og mjauer. Vi har prøvd å bruke medisin fra veterinær for løs mage, men det hjalp ikke særlig mye. Vi har også klippet bort veldig mye av pelsen, så det burde ikke være problemet. Har snart tenkt til å ta ham til veterinæren igjen fordi man blir ganske lei av å tørke rumpa til katten som en unge hver dag:fnise:

Har dette skjedd med noen andre? Har dere noen tips? Jeg har aldri opplevd noe sånt før!

Det skjer med min også. Spesielt hvis han får for han ikke tåler, men noen ganger tilsynelatende uten grunn også. Det eneste som funker for ham er at jeg er veldig nøye på at han får for hun tåler, han er spesielt var for våtfor. Noen katter har kornintoleranse (ikke min), det fins for uten korn. Som våtfor får han tunfisk for katter, det har de på dyrebutikker.

Anonymkode: 5837b...e9a

Skrevet

Vi hadde akkurat samme problem med vår skogkatt. Hun fikk Royal Canin for skogkatter, og da hadde vi en periode med rumpevask omtrent hver dag. Men etter at vi byttet til Acana har det blitt mye mindre vasking, til glede for både katta og meg. Vi gir også litt Zoolack i blant. Virker som om det funker ganske bra.

Så jeg foreslår at dere prøver et annet fôr  :) 

Skrevet

Hvilke for har dere prøvd? Ofte kan man løse slike problemer med et annet type for. Kanskje våtforet dere gir er dårlig for akkurat deres katt?

Anonymkode: f8d0e...ccd

Skrevet

Vi har gitt han Vigor and Sage kattungefôr i kylling. Det var det oppdretteren anbefalte og de andre i kullet spiser det. Hun anbefalte også noe jeg tror het Orijen eller no sånt. noen som har prøvd det? kanskje jeg skal prøve å bytte fôr.

Skrevet
21 minutter siden, dyreelsker skrev:

Vi har gitt han Vigor and Sage kattungefôr i kylling. Det var det oppdretteren anbefalte og de andre i kullet spiser det. Hun anbefalte også noe jeg tror het Orijen eller no sånt. noen som har prøvd det? kanskje jeg skal prøve å bytte fôr.

Du bør nok prøve å bytte for ja. Katten min sleit med det samme å der var foret grunnen til det. Bare ikke bytt for brått, bland litt av det nye foret i det gamle over litt tid før du til slutt har mest av det nye og minst av det gamle

Anonymkode: b5710...57b

• Liker 1
Skrevet

Da får vi nok prøve det. Jeg vil oppdatere dere om det hjelper. takk for godt råd:)

Skrevet

Pusen her er en musejeger av rang. Baksiden (pun intended..) er at hun også gjerne får mark og dårlig mage. Men pusen din går kanskje ikke ute? 

Anonymkode: 19f3b...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...