AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte dette innlegget. Men kan jo begynne med å fortelle at jeg er 29 år og har bodd i fosterhjem siden jeg var fem år, med min biologiske yngre lillebror og en eldre fosterbror. Dette etter fysisk mishandling, rus og psykisk mishandling. Jegog min lillebror har besøkt vår biologiske far i alle ferier som er (sommer, høst, jul, vinter og påske) men da har vår far vært sterkt påvirket av alkohol - til de grader at jeg måtte "bære" han i seng annenhver dag fra alderen 11-17 år. Fortalte så klart ikke dette til fosterforeldrene våre eller barnevernet, for ville beskytte han. Slik som barn gjør. Vår far døde av kreft når jeg var 18. Alt gikk i grunn greit etter dette. Jeg studerte fire år ved universitetet, fikk barn og hadde det i grunn greit. I fjor var jeg i et voldelig forhold og ble veldig deprimert og alle traumer fra barndommen kom frem. Jeg brøt heldigvis med denne mannen, men ble lagt inn på psykiatrisk avdeling, en DPS. Dette var da forholdet til fosterforeldrene mine begynte å briste. De er veldig konservative og trekker seg unna psykisk sykdom. De besluttet at jeg ikke fikk besøke de lenger. Dette begrunnet de med (på melding) at min lillebror kunne bli "smittet" med depresjonen siden han har gått igjennom det samme som meg. Jeg er i dag heldigvis frisk, jobber og har det bra. Men får likevel ikke lov til å komme på besøk til dem. Bare min datter på syv år. I år skal min datter feire jul med sin far og hans familie og jeg har ingen steder å dra. Hvordan kommer man seg igjennom jula alene? Jeg og barnefaren har en utrolig god tone og kan dra på turer med datteren vår, drikke kaffe hos hverandre og bor to minutter unna hverandre. Noen vil nok foreslå at jeg kan være med han, datteren vår og hans familie. Men de bor et stykke unna, og det blir veldig unaturlig. Vi skal dog feire nyttårsaften sammen. Jeg har nok litt sånn flink pike-syndrom og synes nesten det er litt flaut å si høyt at jeg er alene på julaften. Noen andre som har det slik som meg? Anonymkode: e7eaf...bd4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 En klem og et klapp på skulderen til deg, bra jobba! Kan de sende en sms til fosterforeldrene dine? A la: datter skal feire jul med pappa i år, så jeg blir alene. Kan jeg invitere lillebror til å feire sammen med meg? Om de da ikke inviterer deg til seg, så burde de nesten ikke fått lov å være fosterforeldre, for da er de på grensen til hjerteløse ordner det seg ikke, kan du bidra med frivillig arbeid? Mange organisasjoner trenger ekstra hjelp ved å arrangere jul for hjemløse o.l. Anonymkode: 736c6...904
Gjest Ørnefaren Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Jeg hadde nok gått for en alternativ jul. Hjulpet til med å arrangert feiring for enslige, eldre eller fattige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå