Gå til innhold

Googler dere svarene (studier)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som googler svarene sine i forbindelse med studier? Går det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Googler svarene sine? Svarene til hva? 

Anonymkode: 9810a...f7c

Skrevet

Det går ikke.

Anonymkode: 02842...8b9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke.

Joda. Flere ting som står i fasiten på bøker som er enkelt å søke opp på google. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Joda. Flere ting som står i fasiten på bøker som er enkelt å søke opp på google. 

Du vet ikke engang hva jeg studerer..

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke engang hva jeg studerer..

Ok. Mener ikke deg. :) Har ingenting med deg å gjøre. 99% av tilfellene så ligger svarene på google. 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

Jeg kunne i hvert fall ikke kun ha stolt på google. Man må lese også. Mye av det som står er også ganske dårlig, men jeg googler noen ganger ord uttrykk, teorier i tillegg til at jeg leser. 

• Liker 1
Skrevet

Google scholar!

Skrevet
2 minutter siden, minister-mio skrev:

Google scholar

Ja ha ha :hoppe: 

Skrevet (endret)
19 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Jeg kunne i hvert fall ikke kun ha stolt på google. Man må lese også. Mye av det som står er også ganske dårlig, men jeg googler noen ganger ord uttrykk, teorier i tillegg til at jeg leser. 

Ja. Stemmer. Det er bare uttrykk så da tok jeg feil. :) Nei da stoler ikke jeg på Google når det gjelder svarene på pensum heller. 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

google gir dere ikke svar, men viser veien til kilder. Så ett fett om man stoler på google.

• Liker 4
Skrevet

Hvis du mener at pensum kan være utenfor bøkene og det må googles ja! Hvis ikke nei. Da bruker jeg lærebøkene

Skrevet
3 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Ja. Stemmer. Det er bare uttrykk så da tok jeg feil. :) Nei da stoler ikke jeg på Google når det gjelder svarene på pensum heller. 

Stole på Google? Google er en søkemotor og ikke en kilde i seg selv. 

Anonymkode: 9810a...f7c

• Liker 2
Skrevet

Nei. Google har da ikke svarene - det er på mitt studie ikke noe "riktig" svar som kommer til å stå oppført en elle annen plass. Ikke noe "A", "B", "C" svar. Så det hadde uansett ikke gått for min del. 

Anonymkode: a0e08...823

Skrevet

Jeg kan google enklere regnestykker og får som regel treff på enten svar eller fremgangsmåter for andre lignende oppgaver

Jeg kan også google ting jeg ikke forstår når jeg trenger mer forklaringer osv. 

Men google er ikke en del av mitt pensum nei. 

Anonymkode: 849e0...168

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)

Man kan selvsagt google enkeltopplysninger, men drøftingen må man stå for selv. Google er for øvrig ikke en informasjonsleverandør, bare en søkemotor. Det er de kildene man får opp ved å google som man må vurdere hvorvidt man kan stole på eller ei. Man kan finne fullgod informasjon om de aller fleste fag på nett, men man må altså kunne vurdere hvorvidt akkurat den informasjonen er pålitelig og ikke minst om den passer til det man selv skal skrive om. Hvis man er usikker der, er det bedre å bruke lærebøkene.

Endret av Anonymus Notarius

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...