Gå til innhold

Alias Grace SPOILER

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spoiler

Kan noen forklare slutten for meg? Jeg skjønner ingenting...

Anonymkode: 3ecc1...cd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du ikke forstår? 

Skrevet
2 minutter siden, Ponnijenta skrev:

Hva er det du ikke forstår? 

Slutten. I sin helhet. Hvem gjorde det? Hvorfor er hun så rar? Hva skjedde med legen? Generelt alt.

Anonymkode: 3ecc1...cd7

Skrevet

Ok, som jeg skjønte det får vi ikke et rent svar på det med mordet. Grace viser seg jo å ha en splittet personlighet (Dissosiativ identitetsforstyrrelse), det ser vi jo når hun hypnotiseres. Mary Whitney er altså den som tar over når Grace ikke husker hva hun har gjort. Vi vet at det var hun og han gårdsarbeideren som var sammen om det, men akkurat hvem som slo det første slaget er uklart. Når vi hører hans forklaring fra mordene så kan det være løgn fra hans side, eller det kan være Grace’s andre personlighet som faktisk har sagt og gjort disse tingene.

Legen ble sendt i krigen, den amerikanske borgerkrigen, og ble skadd. Etter det så det ut til at han ble permanent uten evne til å hverken snakke eller bevege seg. 

Du kan lese mer her. Jeg fikk mye ut av den artiklen da jeg satt med andre spørsmål:)

http://www.vulture.com/2017/11/alias-grace-lets-talk-about-the-ending.html

• Liker 2
Skrevet

I boka er det mer tydelig at hypnoseseansen med "Dr. Dupont" er avtalt spill mellom Grace og Jeremiah. Synes også det ble hintet til det i serien, med smilet han gir henne før de setter i gang, + at de er alene før seansen (og vi vet jo at han ikke er den han utgir seg for). Så jeg tolker det slik at vi rett og slett ikke får vite hva som var sant og ikke.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Luppa skrev:

I boka er det mer tydelig at hypnoseseansen med "Dr. Dupont" er avtalt spill mellom Grace og Jeremiah. Synes også det ble hintet til det i serien, med smilet han gir henne før de setter i gang, + at de er alene før seansen (og vi vet jo at han ikke er den han utgir seg for). Så jeg tolker det slik at vi rett og slett ikke får vite hva som var sant og ikke.

Ja, pluss det nesetegnet han gir henne første gang de møtes igjen. Etter hun besvimer og faller i bakken, så gir han henne det tegnet sitt. Og sier at hun måtte stole på han og gjøre som han sier. Nå har ikke jeg lest boken, men jeg tolket det også som at det var et avtalt spill mellom dem. 

Anonymkode: 0baf2...8a1

• Liker 1
Skrevet

Hun sier vel at jeremia holder på hennes hemmelighet og hun på hans.. Så helt tydelig at det var avtalt spill. Hun sier også at hun må finne et nytt ansiktsuttrykk nå som hun er "uskyldig dømt", enn det hun hadde som "morderske"

Anonymkode: 79995...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...