AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Hvorfor er det lov å selge seg, men ikke kjøpe? Hvor er logikken? I dagens verden blir det bare vanskeligere og vanskeligere for menn å få sex. Mange faller utenfor, men har likevel de samme behovene som alle andre. Sexkjøpere er stort sett menn, mens selgere er kvinner. Hvis kvinner VIL selge seg, skal ikke da menn få lov til å kjøpe et behov de har, men som ikke får tilfredsstilt på en normal måte? Det er bare menn som vet hvor jævlig det er å være seksuelt frustrert. Damer vil ALLTID ha muligheten til sex når de vil, og til og med tjene penger på det. Så hvorfor skal kvinner sitte igjen med særfordelene nok en gang? Anonymkode: 3bd38...f7c 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Jeg er gutt, men kan ikke begripe hvorfor man skal betale for noe man kan få gratis..... Anonymkode: f3b10...dac 9
Gjest yeans Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 (endret) Nei. Det burde ikke være lov med salg heller. Dritlei av slike tråder som er basert i påstander uten hold. Det er mange kvinner som ikke har mulighet til sex og som ikke får det. Er så dritlei av slike som deg ts at jeg kunne spydd til jeg dødde. Endret 22. november 2017 av yeans
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Menns seksuelle frustrasjon er ingenting i sammenlignet med belastningen ved å selge sex. De aller fleste jenter som selger sex gjør det ut fra desperasjon ikke nytelse. Det gir liten samfunnsøkonomisk gevinst å straffe jenter som går på gata og allerede sliter. Mye bedre å gå etter markedet og bakmenn. Anonymkode: 52291...392 17
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Hva med bli forelsket og komme seg i forhold? Anonymkode: 58200...d0f 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Man er ikke logisk anlagt selv om man spør: hvor er logikken?? Anonymkode: 799c5...af6 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det lov å selge seg, men ikke kjøpe? Hvor er logikken? I dagens verden blir det bare vanskeligere og vanskeligere for menn å få sex. Mange faller utenfor, men har likevel de samme behovene som alle andre. Sexkjøpere er stort sett menn, mens selgere er kvinner. Hvis kvinner VIL selge seg, skal ikke da menn få lov til å kjøpe et behov de har, men som ikke får tilfredsstilt på en normal måte? Det er bare menn som vet hvor jævlig det er å være seksuelt frustrert. Damer vil ALLTID ha muligheten til sex når de vil, og til og med tjene penger på det. Så hvorfor skal kvinner sitte igjen med særfordelene nok en gang? Anonymkode: 3bd38...f7c Klagete og ensidig. Anonymkode: 799c5...af6 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 Kanskje sytete menn bør få ekstra sterke medisiner som tar bort all den plagsomme trangen til sex hele tiden? Det syns jeg høres helt fair ut. Anonymkode: 64be9...fda 15
Gjest GiftMann38 Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 26 minutter siden, AnonymBruker said: Menns seksuelle frustrasjon er ingenting i sammenlignet med belastningen ved å selge sex. De aller fleste jenter som selger sex gjør det ut fra desperasjon ikke nytelse. Det gir liten samfunnsøkonomisk gevinst å straffe jenter som går på gata og allerede sliter. Mye bedre å gå etter markedet og bakmenn. Anonymkode: 52291...392 Det er ikke alt som handler om økonomi.
Thyra Skrevet 22. november 2017 #10 Skrevet 22. november 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det lov å selge seg, men ikke kjøpe? Hvor er logikken? I dagens verden blir det bare vanskeligere og vanskeligere for menn å få sex. Mange faller utenfor, men har likevel de samme behovene som alle andre. Sexkjøpere er stort sett menn, mens selgere er kvinner. Hvis kvinner VIL selge seg, skal ikke da menn få lov til å kjøpe et behov de har, men som ikke får tilfredsstilt på en normal måte? Det er bare menn som vet hvor jævlig det er å være seksuelt frustrert. Damer vil ALLTID ha muligheten til sex når de vil, og til og med tjene penger på det. Så hvorfor skal kvinner sitte igjen med særfordelene nok en gang? Anonymkode: 3bd38...f7c Jeg er ikke sikker på at kriminalisering er løsningen på problemet, men: Alle må selvsagt få gjøre som de vil med egen kropp, inkludert å selge den. Man kan ikke gjøre som man vil med andres kropp. De fleste horekunder er fullt i stand til å få sex på andre måter, mange er i forhold. Alle kvinner kan ikke alltid få sex når de vil. Noen kvinner får seg ikke noe i det hele tatt. Og dersom det de kan få er en mann som tar til takke med å tømme seg i henne fordi det er stengetid og alle andre kvinnene har avvist henne, så er det ikke særlig interessant for en kvinne med antydning til selvrespekt. Sexkjøpsloven er kjønnsnøytral. At de fleste kunder er menn og de fleste prostituerte er kvinner forandrer ikke på dette. Sexkjøpsloven er heller ikke en fordel for kvinner som selger sex, da den gjør prostitusjonen mer skjult og de prostituerte mer sårbare for vold. 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #11 Skrevet 23. november 2017 Kvinner blir også seksuelt frustrerte. Vi onanerer. Gjør det du også da vel. Å støtte menneskehandel, voldsmiljøer, narkotikamiljøer og å leve med det nedverdigende menneskesynet at kvinner bare er en vare for din seksuelle frustrasjon og nytelse er ikke bare umoralsk men fullstendig lowlife mentalitet. Anonymkode: 2a430...f30 9
WubWub Skrevet 23. november 2017 #12 Skrevet 23. november 2017 Vi får heller spare opp penger til sexroboter
Katten.2.0 Skrevet 23. november 2017 #13 Skrevet 23. november 2017 Jeg er for en legalisering og tilnærming av prostitusjon a la Nederland. Der ansees prostitusjon som en nødvendig del av samfunnet, og de har mer status som norske luksusprostituerte. Dette av hovedsaklig to grunner: Legalisering gir en større trygghet for selgerne, en kan (forhåpentligvis) kraftig redusere menneskehandelen som følger den, inntekten vil skattes av og man kan enklere jobbe i det 'åpne' noe som gir større valgmulighet blant potensielle kunder. Seksualitet er en ekstremt tungtveiende drivkraft i mennesket, og visse grupper sliter sterkt med å kunne oppnå sunne seksuelle relasjoner på egen hånd. Tenk handikappede o.l. Jeg tror at livskvaliteten til relativt mange ville gått opp om de hadde muligheten til å få dekket dette behovet. Nå skal det være sagt at det nærmeste jeg har kommet å betale for sex er taxien hjem, og jeg kommer aldri til å benytte meg av prostituerte, så mine meninger er overhodet ikke for egen vinning. Jeg anser den nåværende situasjonen som verre for både de prostituerte og kjøperne enn hva den ville vært om man legaliserte. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #14 Skrevet 23. november 2017 1 time siden, Katten.2.0 skrev: Jeg er for en legalisering og tilnærming av prostitusjon a la Nederland. Der ansees prostitusjon som en nødvendig del av samfunnet, og de har mer status som norske luksusprostituerte. Feil. De er like langt nede på rangstigen som andre horer og slaver som blir lurt og utnytta. Flertallet havner i rusmisbruk og er dopa både på og etter jobb for å greie å holde ut det de driver med og bedøve de faktiske følelsene sine. Og nødvendig del av samfunnet i følge hvem? Turismen og deg? Er det også moralsk riktig å stille ut dverger i bur på museum fordi det vil dra besøkende? Se til slutten. Sometimes things are not what they seem. Men, women and children are trafficked - tricked, forced and exploited in the sex industry. Awareness campaign STOP THE TRAFFIK. Visit http://www.stopthetraffik.org/ Anonymkode: 2a430...f30 8
Thyra Skrevet 23. november 2017 #15 Skrevet 23. november 2017 1 time siden, Katten.2.0 skrev: Jeg er for en legalisering og tilnærming av prostitusjon a la Nederland. Der ansees prostitusjon som en nødvendig del av samfunnet, og de har mer status som norske luksusprostituerte. Nei, prostitusjon er ikke en nødvendig del av samfunnet. Så lenge det finnes nød og sosiale problemer vil det alltid være noen som "velger" prostitusjon for å livnære seg og sine eller skaffe penger til rus. Så lenge det finnes kyniske mennesker vil det alltid være noen som tvinger/presser/lurer/truer andre inn i dette. Men nødvendig for samfunnet å ha prostitusjon er det ikke. Eller mener du man burde sette inn tiltak for å få flere prostituerte den dagen det eventuelt blir "for få" av dem? 2 timer siden, Katten.2.0 skrev: Seksualitet er en ekstremt tungtveiende drivkraft i mennesket, og visse grupper sliter sterkt med å kunne oppnå sunne seksuelle relasjoner på egen hånd. Tenk handikappede o.l. Jeg tror at livskvaliteten til relativt mange ville gått opp om de hadde muligheten til å få dekket dette behovet. Livskvaliteten til de som sliter med å oppnå sunne seksuelle relasjoner på egen hånd ville nok gått opp om de fikk dekket dette behovet. Men for det første er ikke sexkjøp noen sunn seksuell relasjon. Og dessuten vil livskvaliteten til dem som ender opp med å måtte sette sine egne følelser og behov til side og stille sine kroppsåpninger til disposisjon for andres lyster gå ned. Er det riktig å ofre noen for at andre skal få det bedre?!? 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #16 Skrevet 23. november 2017 3 hours ago, WubWub said: Vi får heller spare opp penger til sexroboter Blir vanskelige tider for de prostituerte når sexrobotene kommer for fullt, ja. Anonymkode: ca332...d01 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #17 Skrevet 23. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir vanskelige tider for de prostituerte når sexrobotene kommer for fullt, ja. Anonymkode: ca332...d01 Det vil bli en vanskelig tid for alle kvinner, da vil sex ikke lenger selge. Anonymkode: ae9c7...6b6 1
Katten.2.0 Skrevet 23. november 2017 #18 Skrevet 23. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Feil. De er like langt nede på rangstigen som andre horer og slaver som blir lurt og utnytta. Flertallet havner i rusmisbruk og er dopa både på og etter jobb for å greie å holde ut det de driver med og bedøve de faktiske følelsene sine. Og nødvendig del av samfunnet i følge hvem? Turismen og deg? Er det også moralsk riktig å stille ut dverger i bur på museum fordi det vil dra besøkende? Se til slutten. Sometimes things are not what they seem. Men, women and children are trafficked - tricked, forced and exploited in the sex industry. Awareness campaign STOP THE TRAFFIK. Visit http://www.stopthetraffik.org/ Anonymkode: 2a430...f30 Hmm. Leste intervjuer gjort med studenter, med sidejobb innen prostitusjon, fra Nederland og baserte mine tanker på dét. Endrer ikke synspunktet mitt angående legalisering og en større grad av kontroll innen prostitusjon for å motvirke trafficking. 29 minutter siden, Thyra said: Nei, prostitusjon er ikke en nødvendig del av samfunnet. Så lenge det finnes nød og sosiale problemer vil det alltid være noen som "velger" prostitusjon for å livnære seg og sine eller skaffe penger til rus. Så lenge det finnes kyniske mennesker vil det alltid være noen som tvinger/presser/lurer/truer andre inn i dette. Men nødvendig for samfunnet å ha prostitusjon er det ikke. Eller mener du man burde sette inn tiltak for å få flere prostituerte den dagen det eventuelt blir "for få" av dem? Livskvaliteten til de som sliter med å oppnå sunne seksuelle relasjoner på egen hånd ville nok gått opp om de fikk dekket dette behovet. Men for det første er ikke sexkjøp noen sunn seksuell relasjon. Og dessuten vil livskvaliteten til dem som ender opp med å måtte sette sine egne følelser og behov til side og stille sine kroppsåpninger til disposisjon for andres lyster gå ned. Er det riktig å ofre noen for at andre skal få det bedre?!? Er det så vanskelig å skjønne at det finnes noen få mennesker som livnærer seg innen sexindustrien av egen fri vilje? Ved å få vekk bakmenn og trafficking og få inn trygghet, vil prostitusjonshverdagen bli bedre for selgerne. Så lenge seksualitet er en såpass stor del av menneskeheten vil det alltid finnes prostituerte og kjøpere. Hvorfor skal vi straffe de prostituerte ved å gjøre levebrødet deres farligere og mindre forutsigbart? Det finnes de som aldri opplever intimitet fra det motsatte kjønn. For noen av dem er det igjen bedre med en usunn intim relasjon enn et fullstendig fravær på intim relasjon. Sett at vi kommer dit at det kun eksisterer prostituerte som er det av egen fri vilje. At arbeidsdagen deres er trygge og lovlige. Nøyaktig hva ved dette er galt og hvorfor? 2
stan Skrevet 23. november 2017 #19 Skrevet 23. november 2017 Snart har vi sex-roboter som vil endre på alt dette. Det vil være roboter som ligner på mennesker. Vil det da regnes som onani? Det er jo ikke sex med en person. Det vil komme roboter som er diskré, som ikke ser ut som mennesker, men som kan lett skjules for partner. Det blir nødvendig å lage en helt ny etikk for disse robotene. Det er jo fint mulig å gjøre ting med en maskin som er helt uakseptabelt med et menneske. Men hvor går grensene?
Thyra Skrevet 23. november 2017 #20 Skrevet 23. november 2017 1 time siden, Katten.2.0 skrev: Hmm. Leste intervjuer gjort med studenter, med sidejobb innen prostitusjon, fra Nederland og baserte mine tanker på dét. Endrer ikke synspunktet mitt angående legalisering og en større grad av kontroll innen prostitusjon for å motvirke trafficking. Er det så vanskelig å skjønne at det finnes noen få mennesker som livnærer seg innen sexindustrien av egen fri vilje? Ved å få vekk bakmenn og trafficking og få inn trygghet, vil prostitusjonshverdagen bli bedre for selgerne. Så lenge seksualitet er en såpass stor del av menneskeheten vil det alltid finnes prostituerte og kjøpere. Hvorfor skal vi straffe de prostituerte ved å gjøre levebrødet deres farligere og mindre forutsigbart? Det finnes de som aldri opplever intimitet fra det motsatte kjønn. For noen av dem er det igjen bedre med en usunn intim relasjon enn et fullstendig fravær på intim relasjon. Sett at vi kommer dit at det kun eksisterer prostituerte som er det av egen fri vilje. At arbeidsdagen deres er trygge og lovlige. Nøyaktig hva ved dette er galt og hvorfor? Hvordan definerer du å prostituere seg "av egen fri vilje"? Som at ingen halliker eller bakmenn har tvunget dem? Som at de valgte det fordi alternativet var verre? Eller som at det var dette de oppriktig ønsket å drive med? Ja, det finnes alltid noen, også i den siste kategorien. Men neppe mange nok til å dekke etterspørselen. Og de det er snakk om er vel gjerne av typen luksusprostituerte som kan ha noen få faste kunder, og som har mulighet til å avvise kunder de ikke vil ha. Altså ikke mye hjelp for de kundene som virkelig sliter med å få sex på normal måte. Man vil ikke få vekk bakmenn og trafficking ved å legalisere prostitusjon. Så en dokumentar fra Nederland, der kom det fram at de fleste som jobbet på lovlige bordeller hadde halliker/bakmenn. Legale bordeller vil heller ikke fjerne gateprostitusjonen. Om det er riktig å kriminalisere sexkjøp, er en annen sak. Jeg tenker at det skjedde mye for å få prostitusjonen bort fea bybildet, mindre synlig for folk flest. Og for å markere at det er uønsket. Men loven gjør dessverre tilværelsen værre for de prostituerte. Mulig enkelte føler at det er bedte å ha en usunn seksuell relasjon enn ingen seksuelke relasjoner over hodet. (Selv ville jeg helt klart foretrukket å ordne meg selv framfor å ha sex med noen jeg visdte gjorde det kun fordi de trengte pengene). Men det gir dem ikke rett til å utnytte andres nød. Som et tankeeksperiment kan jeg si at dersom alle prostituerte virkelig trivdes i jobben sin (ikke vare at de har valgt det av "fri vilje", fordi det gjerne innebærer at de har valgt det fordi de ikke ser andre/bedre muligheter og at de sannsynligvis opplever sexen som ulystbetont og direkte vemmelig), da hadde det selvsagt ikke vært noe problem. Men dette vil aldri bli en realitet. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå