Gå til innhold

Milliardærer som gir penger til sport osv hvorfor kan ikke de også gi en million til hver av de uføre på minstesats slik at de slipper å ha så høye lån for å eie egen leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som fortjener en gave på en million hver så er det dem!

Anonymkode: 56bce...a24

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i det. :lillesky2:

Anonymkode: 77c9e...8cf

• Liker 2
Skrevet

Millardærer? Det er vel bare en milliardær som gir penger til sport? 

Hver og en bestemmer hva de vil gjøre med pengene sine. Noen gir fordi de da blir profilert på en positiv måte i media. Det blir de ikke om de gir til folk flest. 

Hver mann sinn pengepung. 

Anonymkode: 93007...bda

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Millardærer? Det er vel bare en milliardær som gir penger til sport? 

Hver og en bestemmer hva de vil gjøre med pengene sine. Noen gir fordi de da blir profilert på en positiv måte i media. Det blir de ikke om de gir til folk flest. 

Hver mann sinn pengepung. 

Anonymkode: 93007...bda

Du overså OSV.

• Liker 2
Skrevet

De gir jo allerede flerfoldige millioner til de trygdede ved å betale skatt.

Anonymkode: f4c67...e24

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gir jo allerede flerfoldige millioner til de trygdede ved å betale skatt.

Det er vel godt bevist at de ikke gjør.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel godt bevist at de ikke gjør.

https://www.vg.no/spesial/2016/skattelister/

for meg så ser det ut som de betaler hundrevis av millioner i skatt.

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/spesial/2016/skattelister/

for meg så ser det ut som de betaler hundrevis av millioner i skatt.

Uføre betales fra oljefondet.

Skrevet

For å ikke snakke om stiftelser dem har opprettet. 
Thon gir økonomisk støtte til helsebringende forskning, barn og unges oppvekstvilkår og DNT blant annet. men det er bare 100 millioner årlig som går til disse formålene da... 
Ellers går mye til å beholde og utvikle hoteller å andre eiendommer som gir arbeid til mange tusen. 

Kavlifondet gir bare til kreftforeningen, unge kreftsyke, forsking på unges psykiske helse, kirkens nødhjelp og annen forskning. 

Og så sport da, gi barn og unge fritidstilbud, arbeidsplasser til folk, samt lage liv og stemning i byer på kampdager, som også gir inntekt til andre bransjer igjen. 

Makan til egoistiske folk... Selvfølgelig bør dem heller dele ut penger så enkeltmennesker kan få egen bolig, det er mye viktigere enn forsking, fritidstilbud og arbeidsplasser! 

Anonymkode: a1213...2eb

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Mynona, mod.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å ikke snakke om stiftelser dem har opprettet. 
Thon gir økonomisk støtte til helsebringende forskning, barn og unges oppvekstvilkår og DNT blant annet. men det er bare 100 millioner årlig som går til disse formålene da... 
Ellers går mye til å beholde og utvikle hoteller å andre eiendommer som gir arbeid til mange tusen. 

Kavlifondet gir bare til kreftforeningen, unge kreftsyke, forsking på unges psykiske helse, kirkens nødhjelp og annen forskning. 

Og så sport da, gi barn og unge fritidstilbud, arbeidsplasser til folk, samt lage liv og stemning i byer på kampdager, som også gir inntekt til andre bransjer igjen. 

Makan til egoistiske folk... Selvfølgelig bør dem heller dele ut penger så enkeltmennesker kan få egen bolig, det er mye viktigere enn forsking, fritidstilbud og arbeidsplasser! 

Det gis ikke til dem som virkelig kunne trengt et løft i hverdagen. Alle pengene forsvinner til forskning, sponsorer osv. Ingenting kommer fram til de det er tiltenkt.

Skrevet

Deres penger, deres valg. Og mye av det de gjør gleder mange flere. Folk flest har tak over hodet i dette landet. Å eie bolig er ingen menneskerett. 

Anonymkode: 17362...210

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gis ikke til dem som virkelig kunne trengt et løft i hverdagen. Alle pengene forsvinner til forskning, sponsorer osv. Ingenting kommer fram til de det er tiltenkt.

Så kreftsyke trenger ikke løft i hverdagen? 
Finne kur for sykdommer som kan forhindre at folk blir uføre er bortkastet?
Arbeid med psykisk helse for barn og unge hjelper ikke noen som trenger ett løft i hverdagen? 
Barn og unge har ikke behov for fritidstilbud? 
Sikring av arbeidsplasser hjelper ingen? 

Du mener helt ærlig at vi bør kutte støtte til forskning, arbeidsplasser og fritidstilbud for å gi enkeltgaver til enkeltpersoner? 
Hvem trenger vel en kur mot kreft, så lenge uføre lov til å eie sine egne boliger. 
La oss vente til folk kommer så langt ned psykisk at dem blir uføre? Bedre å gi dem en million som uføre, enn å gi dem tilbud og mulighet til å komme seg i arbeid? 

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Arbeid med psykisk helse for barn og unge hjelper ikke noen som trenger ett løft i hverdagen? 

Du mener helt ærlig at vi bør kutte støtte til forskning, arbeidsplasser og fritidstilbud for å gi enkeltgaver til enkeltpersoner? 
Hvem trenger vel en kur mot kreft, så lenge uføre lov til å eie sine egne boliger. 
La oss vente til folk kommer så langt ned psykisk at dem blir uføre? Bedre å gi dem en million som uføre, enn å gi dem tilbud og mulighet til å komme seg i arbeid? 

Pengene forsvinner før de kommer dit de var tenkt. Fakta.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er alle disse pengene da? Jeg har ett barn som har slitt med psykisk sykdom i mange år, og vi får ikke hjelp, jeg har sendt søknader overalt, møtt opp overalt, ringt overalt. Selv da barnet var suicidal, og vi fikk time på BUP, så fikk vi beskjed om at de hadde ikke noe å tilby. For jeg passet på barnet, og tok vare på det. Så ønsket ikke de å hjelpe.

Så har jeg selv en kronisk sykdom, som mange lider av, for 2 år siden ble sykdommen så ille, at jeg ikke kan jobbe lenger. Og det finnes ikke en eneste spesialist på det i landet, finnes nesten ikke noe forskning, det finnes medisin, men den er for dyr, så den får jeg ikke. Og jeg vil jobbe, jeg elsket jobben min, og jeg har høyere utdannelse og.

Her vi bor, så finnes det ikke fritidstilbud til barn, ikke gratis, som klubb og lignende. Er idrett som koster penger da. Og dette er en middels stor by, hvor de sliter med ungdomsmiljøet, kanskje ikke så rart, da det ikke finnes noen tilbud til de. 

Men mener jo selvfølgelig at de må bruke penger på alt det du ramser opp. Men der er det og store forskjeller fra sted til sted.

Anonymkode: 4cc55...f52

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

De får skattefradrag for å gi til organisasjoner. En god grunn til å være litt raus. 

Skrevet

Hvordan ville det vært nyttig for samfunnet? Da synes jeg heller de burde dele ut millioner av kroner til drop-outs som begynner å studere.

Anonymkode: 11cb9...90c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...