Tvist Skrevet 23. november 2017 #21 Skrevet 23. november 2017 Det sinnes utrolig mange måter å ta av på, og mange av måtene fungerer bra. Du må finne ut hva som fungerer for deg, og hva du kan bruke i ditt liv på en enkel måte. For meg fungerer det å kutte ut frokost ukedagene. Jeg starter dagen med frukt og nøtter, spiser deretter en stor lunsj, litt frukt igjen og så middag som siste måltid. Viktig at jeg ikke spiser for mye til middag, spiser meg passe mett men ikke stappmett. Lar gjerne noe av maten ligge igjen på tallerken om jeg er mett, og spiser det en annen dag. Ikke noe press for å spise opp. Chips med dipp spiser jeg hver gang jeg har gått ned 2 kg.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #22 Skrevet 23. november 2017 Tusen takk for mange svar. Det var hyggelig! 😊 Har lest lett over, og ser at det er mange gode råd! Nå skal jeg spise middag (blomkålsuppe med ekstra blomkål 😋) og så skal jeg lese bedre gjennom dem etterpå, Lyst å bruke litt god tid på å sette opp en egen kostholdsplan som både jeg og også min samboer kan følge. Så får vi handle inn det vi trenger for en uke! Ser jo det at måneden vi nå går inn i er en vanskelig måned å begynne på diett. Men viktig å holde sunne vaner i mellom julebesøk også. 😄 Anonymkode: 01111...892
Sykkelkopp Skrevet 23. november 2017 #23 Skrevet 23. november 2017 Intermittent fasting som nevt over her funker bra. Ellers så finnes ketosediett med under 25g karbs, men den er for nazi for min smak VIlle heller sett på hva du spiser, tell kalorier og se hvor mye du må ha for å vedlikehold vekten. Reduser så med 100kcal hver uke til du når et underskudd på rundt 20% i forhold til det opprinnelige kaloribehovet. Er du veldig overvektig kan du tåle mer, kanskje 30% underskudd. Gå ned ca 1kg i uken om du kan Kutt ut godteri helt. Det er sant at bare litt gjør ikke så mye, men målet ditt er å bli kvitt søtsuget. Ikke drikk kalorier(bortsett fra evt 1-2 glass melk om dagen). Bytt ut middagsrisen med grønnsaker/bønner for å lettere få underskudd. Men akkurat hva du spiser er ikke så viktig. Det er antall kalorier.MEN hvis du spiser karbohydrater: spis ca 70% av dem ettermiddag kveld og mesteparten av fettholdig mat tidligere på dagen. Her ødelegger mange for seg selv fordi de spiser mye brødmat tidlig, og fetere mat på kvelden. Det jeg foreslår passer bedre med den biologiske syklusen, din og søvnmønster/forbrenning Du kan drikke sukkerfri brus, f.eks pepsi max, om det hjelper deg å komme gjennom hverdagen. Det viktige da er å bare drikke det til et måltid, f.eks middag. Hvis du drikker det utenom vil det øke insulinnivået og forhindre fettforbrenning i perioder som ellers ville brent fett. Du kan helt fint spise kjøtt, gjerne mye av det. Fordelen med kjøtt er at det inneholder mye proteiner. Ca 25% av energiinnholdet i proteiner blir brukt til forbrenning av proteinene. Dvs at 100kcal med proteiner bare vil tilføre 75kcal energioverskudd. Fett og karbs tar bare noen prosenter å forbrenne De som går ned mye når de kutter ut kjøtt gjør det rett og slett fordi kcaloriinntaket på grøntfor er vanskeligere å holde høyt. Har de hatt mangel på næringsstoffer tidligere eller spist mye usunt vil de også føle seg friskere- uten at det er nødv å kutte kjøtt for det 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #24 Skrevet 23. november 2017 Jeg har hatt det som deg, gått på utallige kurer, feilet hver gang. Denne gangen begynte jeg i motsatt ende, i stedet for å kutte ut noe, så sa jeg at en stor salat er et obligatorisk måltid hver dag. Jeg begnte der, la til salat til et måltid, spiste som vanlig ellers. Over tid ble faktisk behovet mitt for kaloribomber, som jeg gjerne endte opp med å fråtse i før, borte, og jeg endte dermed opp med å gå ned i vekt. De gangene jeg prøvde å fjerne noe, å gjøre noe ulovlig, endte jeg stadig opp med å sprekke. Jeg "sprekker" nå også, men nå er det lov, så lenge jeg også spiser en salat. Jeg har aldri følt meg bedre, og er på god vei ned, uten å sulte. Anonymkode: feca5...aa6 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #25 Skrevet 23. november 2017 TS her Mange gode tips dere kommer med! 👍 Veldig bra! Takk 😊 Det er til god hjelp! Jeg har tidligere forsøkt litt forskjellig metoder. Var innom en kort stund på lavkarbo men har vel aldri satt meg godt inn i den og syntes det var vanskelig å vite hva jeg skulle spise. Varte ikke lenge før jeg var tilbake til det jeg var vant med. Jeg føler det er både enklere for meg og lettere å leve med en mer kalorifattig kost enn lavkarbo. Så det blir nok det jeg kommer til å gjøre! Det jeg selv tror er veien til suksess for en som meg er å gradvis endre kosten slik noen skriver. Kostholdsendringen bør være livsvarig. Finne en rutine i hverdagen. Handle inn mat for en uke. Ikke nekte meg selv å kose meg i blandt. Men også finne fram til sunne snacks som jeg liker. Er veldig glad i søtt... 🙄 Skal jo ikke glemme trening også. Svømming har jeg startet med nå. 2-3 ganger i uken. Men må trene mer enn dette. Det er ihvertfall en start. Etter å ha vært fast røyker i 25 år, så klarte jeg det jeg ikke trodde jeg skulle klare. Røykfri i 4 mnd er jeg stolt over! Når jeg klarte dette, så klarer jeg sikkert kampen mot kiloene også. 🤗 Anonymkode: 01111...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå