AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Jeg har fått diagnosen generalisert angstlidelse. Jeg går på en liten cocktail av medisiner som jeg snart skal endre på. Går på cipralex som tar mye av angsten og lamictal. Problemet er dager som i dag hvor jeg våkner opp med høy puls og angst, og hvor resten av dagen blir preget av det:( fatter ikke hvorfor dagen blir sånn jeg har fått sobril av legen men synes ikke det har så god effekt bortsett fra at jeg føler meg dopet og trøtt. Jeg får også mer angst når effekten går ut etter noen timer. Noe annet som kan være bra? Jeg er veldig restriktiv og er redd for å bli avhengig men skulle gjerne hatt et bra alternativ på dårlige dager Anonymkode: 3f321...e90 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Jeg har gått på ssri og benzos, men bivirkningene og den generelle følelsen av å være medisinert var verre enn angsten. Nå er jeg medisinfri, og takler angsten (har faktisk ikke hatt noen store episoder i over et år) med terapi og egenbehandling som trening, yoga og meditasjon. Anonymkode: ff743...b31 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Jeg har unnvikende/engstelig pf. Jeg har prøvd mye. Heh. Problemet er at jeg er resistent. Ekstremt. Jeg kan f.eks. tygge en haug med paralgin forte uten at det hjelper stort. En kvinne jeg jobbet sammen med hadde ryggvont og tok en halv (hun fikk av lege - ikke min paralgin forte, hennes) tok en halv. Hun ble helt rar, oppførte seg som om hun var 14, ble fnisete og pratet som om hun var full. Jeg, tygger tre paralgin forte, kjenner bare en vag demping av smertene, men borte blir de ikke. Jeg har prøvd en rekke alt mulig mot angsten. Noe har hatt en vag effekt, men mesteparten... Jeg har til og med prøvd å ta helt ekstreme doser av noen av de jeg har fått, nope. Bieffektene blir sterkere bare. Nå har jeg noe som gjør at de "toppene" til angsten dempes. Så jeg blir ikke helt gele når jeg er på butikken, f.eks., og skal betale. Men altså, angsten er jo fortsatt der. Åh, det jeg går på nå er gruppe a. Ikke tatt noe i dag. Gruppe a skal visst nok være ekstremt avhengighetsdannende. Jeg kan la være å ta helt uten videre. Ikke avhengig. Hadde vært moro at jeg er så ekstremt resistent, om det ikke var for at det jo også betyr at jeg ikke får noe hjelp av å ta noe som helst. Anonymkode: eb50c...efb 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Cipralex. Livet er mye bedre etter jeg begynte med dette. Har gått i litt over et år mot generell angslidelse, depresjon og tvangstanker. Nå har jeg endelig muligheten til å endre tankemønster og lage nye vaner jeg håper holder seg når jeg går av medisin. Anonymkode: 19a71...1cc 1
Hjertefisk Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Jeg har sobril. Men som du sier, den funker jo ikke så bra. Den beste løsningen for min del har vært egenterapi. Jeg finner meg et rom hvor det er helt stille (ev. Bruker jeg ørepropper), legger meg strak på gulvet også bruker jeg pusteteknikker i kombinasjon med ulike mindfulness triks jeg har lest meg opp på. Så tar det ca 10min - 1 time også føler jeg meg okei og den verste angsten er borte. Mindfulness er det som har hjulpet meg mest med angsten min. Sobril tar jeg kun i nødstilfeller. Gikk også på cipralex et år. 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 1 time siden, Hypnosee skrev: Jeg har sobril. Men som du sier, den funker jo ikke så bra. Den beste løsningen for min del har vært egenterapi. Jeg finner meg et rom hvor det er helt stille (ev. Bruker jeg ørepropper), legger meg strak på gulvet også bruker jeg pusteteknikker i kombinasjon med ulike mindfulness triks jeg har lest meg opp på. Så tar det ca 10min - 1 time også føler jeg meg okei og den verste angsten er borte. Mindfulness er det som har hjulpet meg mest med angsten min. Sobril tar jeg kun i nødstilfeller. Gikk også på cipralex et år. Kan du vise til noen linker, bøker e.l. som er gode mindfullness? Anonymkode: 19a71...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #7 Skrevet 23. november 2017 Kun benzo ved behov. Anonymkode: eb1a8...649 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #8 Skrevet 23. november 2017 Gikk på cipralex og angsten forsvant, men jeg mistet gradvis interessen for andre mennesker og begynte isolere meg. Ble fysisk syk og går på AAP. Har vært utenfor samfunnet i 4 år nå. Ingen angst, men ingen interesse for andre mennesker heller. Har hatt en personlighetsforandring der. Fra å ha veldig store ambisjoner om hva jeg ville gjøre med livet mitt, har jeg ikke noen interese eller motivasjon for annet enn å sitte på PC-en hele dagen. Anonymkode: 58cbd...5a9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå