Gå til innhold

Skal ha his1002 eksamen, hjeeelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha det, om ikke såå lenge. Tenkte å starte nå, har god tid :) 

Men hvor kan jeg finne hvordan denne eksamnen vil foregå? Skal ha den i Østfold forresten. Er det tre deler?

Noen som evt har hatt den?

Anonymkode: 86d18...fdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Chibi skrev:

https://www.privatistweb.no

Går ut fra du er privatist?

Stemmer :)

Men finner ikke hvordan denne eksamnen er bygd opp, om det er 3 deler osv.

Skrevet

Har selv eksamen i his 1002 neste uke som privatist. Trekker 1 emne og får 30 min forberedelsestid der jeg kan skrive notater etterfulgt av 30 min med sensor. 1 del er "fremføring" der jeg forteller fritt og etterpå stiller sensor spørsmål.

Jeg fant all info på fylkeskommunen sine nettsider i tillegg til at jeg fikk info per mail etter at jeg hadde meldt meg opp til eksamen.

Anonymkode: fcbdc...eed

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har selv eksamen i his 1002 neste uke som privatist. Trekker 1 emne og får 30 min forberedelsestid der jeg kan skrive notater etterfulgt av 30 min med sensor. 1 del er "fremføring" der jeg forteller fritt og etterpå stiller sensor spørsmål.

Jeg fant all info på fylkeskommunen sine nettsider i tillegg til at jeg fikk info per mail etter at jeg hadde meldt meg opp til eksamen.

Anonymkode: fcbdc...eed

Ahhh! Takk takk :) Men jeg finner ikke info? Skal ha i Østfold, ingenting om Historie der.

Skrevet

Har du ike tatt denne eksamenen nok ganger nå? Du burde vite snart hvordan det foregår Frøken S. 

Anonymkode: 8febc...209

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ike tatt denne eksamenen nok ganger nå? Du burde vite snart hvordan det foregår Frøken S. 

Anonymkode: 8febc...209

Hæ?... :) 

Første gang jeg skal opp å ta en privatisteksamen.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Nicathv skrev:

Hva er his?

Historie eksamen. :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Historie eksamen. :)

Ok. Lykke til! :)

Skrevet
1 minutt siden, Nicathv skrev:

Ok. Lykke til! :)

Vet du om det bare er de komptensemålene som  behøves? Det har jeg øvd svært mye på. Behøver jeg å lese noe mer?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om det bare er de komptensemålene som  behøves? Det har jeg øvd svært mye på. Behøver jeg å lese noe mer?

Beklager, jeg vet ikke. Ble ferdig med utdanning for et tiår siden. Var bare nysgjerrig. :)

Skrevet

Finner fremdeles ikke noe info om hvordan denne eksamnen foregår.

Tåpelig å ikke klare å legge ut det.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 

Forberedelsesdelen består av et overordnet tema som favner bredt og dekker flere hovedområder i læreplanen. Kompetansemålene som temaet dekker, skal være oppgitt. I historie skal minst ett metodemål være oppgitt. Maks 3 kandidater på samme parti får samme tema. I forberedelsesdelen.

Betyr altså at jeg får et tema å forberede på 30 min før eksamen, eller?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk! 

Forberedelsesdelen består av et overordnet tema som favner bredt og dekker flere hovedområder i læreplanen. Kompetansemålene som temaet dekker, skal være oppgitt. I historie skal minst ett metodemål være oppgitt. Maks 3 kandidater på samme parti får samme tema. I forberedelsesdelen.

Betyr altså at jeg får et tema å forberede på 30 min før eksamen, eller?

Sånn jeg leser informasjonen så vil du få 30 min til forbredelser ja :) Du kan sikkert sende en e-post til eksamenskontoret og spørre også, men siden det står 30 min til forbredelse så bør man kunne gå ut fra at det er riktig.

Anonymkode: de9b7...7e5

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn jeg leser informasjonen så vil du få 30 min til forbredelser ja :) Du kan sikkert sende en e-post til eksamenskontoret og spørre også, men siden det står 30 min til forbredelse så bør man kunne gå ut fra at det er riktig.

Og da blir det vel å snakke om andre emner med sensor i andre 15 minuttene?

Høres jo greit ut :)

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Og da blir det vel å snakke om andre emner med sensor i andre 15 minuttene?

Høres jo greit ut :)

Står eksamenstid 30 min også. Totalt 60 minutter med forbredelsene så vidt jeg forstår :)

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står eksamenstid 30 min også. Totalt 60 minutter med forbredelsene så vidt jeg forstår :)

Nei ikke som privatist? Alltid vært 30 min forberedelse på på privatisteksamen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...